Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Knokke - Natiënlaan
Nieuwpoort -Stad
En Tielt/Ardooie/Meulebeke (liefst 1 stall voor mijn deur aub)

Mogen er voor mij ook bij gekozen worden, please. :cool::cool::cool:

West-Vlaanderen en de kust gaan dit hard nodig hebben. Onmogelijk dat SuC Brugge de massa Teslas in de zomerweekends gaat kunnen slikken.
 
Onmogelijk dat SuC Brugge de massa Teslas in de zomerweekends gaat kunnen slikken.
3 bedenkingen:
  • Je moet al van ver komen om te moeten bijladen in Brugge
  • Geen SUC in Gent is echt wel een gemis
  • Het gebrek aan Type 2 laadpalen op parkings is ook een groot gemis, dit in tegenstelling tot Nederland waar ik vlot mijn auto aan zo een paal zou hangen tijdens m'n daguitstap.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Die gemeente telt meer varkens dan mensen
Neem daar eender welke (middel)grote varkensboer en die op zijn eentje heeft er al meer hoor. Mijn ouders en mezelf alleen al hadden ongeveer 't equivalent van de helft van 't aantal inwoners :D

@wooter : ik ben aan 't kijken om in combinatie met zonnepanelen 't een en 't ander aan te bieden in Lochristi langs de N70. Aan 't wachten op feedback ivm calculaties en feedback van mijn huurders. Wie de R4 neemt en afrit Gent / Lochristi passeert zal daar alvast zijn gading kunnen vinden als 't allemaal wat mee wil op organisatorisch, structureel en economisch vlak. En intussen nog snel wat inkopen doen natuurlijk ;)
 
3 bedenkingen:
  • Je moet al van ver komen om te moeten bijladen in Brugge
  • Geen SUC in Gent is echt wel een gemis
  • Het gebrek aan Type 2 laadpalen op parkings is ook een groot gemis, dit in tegenstelling tot Nederland waar ik vlot mijn auto aan zo een paal zou hangen tijdens m'n daguitstap.

Inderdaad, weinig laadpalen beschikbaar aan de kust. En met de weinige die er zijn heb ik problemen mee. Ik probeer al een tijdje de bluecorner paal op de Elizabethlaan in Heist werkende te krijgen, maar na een maand lang wekelijks de helpdesk bellen ben ik nog niet verder geraakt.
 
In Knokke staan er twee in de Jeugdherbergstraat, dat is de parking op de zijkant van het station. Ik vond er altijd plaats om te laden en heel wat anders dan die op de Lippenslaan of op het Lichttorenplein e.d.

Het krioelt er van de Tesla’s in Knokke, dus de SuC zou goed geplaatst zijn.

Er is ook een DeC in het hotel LeBeau maar daar staat altijd wel een pipo met een camionette of zo op hun oprit en dat in een verder overbevolkte straat door de wafelbakker Marie Siska naast de deur. Ik neem dan ook de moeite niet meer om eventueel te gaan eten bij LeBeau om even hun DeC te mogen gebruiken.
 
Last edited:
3 bedenkingen:
  • Het gebrek aan Type 2 laadpalen op parkings is ook een groot gemis, dit in tegenstelling tot Nederland waar ik vlot mijn auto aan zo een paal zou hangen tijdens m'n daguitstap.
Niet helemaal akkoord. Er zijn recent een dertigtal Allegolaadpalen bijgekomen, alleen al aan de kust. Trouwens, je vindt ze ook in de rest van Vlaanderen. Ze hebben twee aansluitingen en leveren 3f19A, dus dicht bij het maximum AC-laadvermogen van een Tesla. Erg bruikbaar dus voor wie een dagje naar zee gaat. Maar geen tijdstarief, dus ik vrees dat wie eenmaal een laadplaats heeft, die niet gaat vrijmaken als de auto volgeladen is.
Je vindt ze op deze map of via de Smoov-App op de smartphone. Die App kan je ook gebruiken voor het activeren en betalen met paypal of creditkaart, maar dat lukt even goed maar iets duurder met TNM of Plugsurfing. Ze zijn nog niet allemaal op de kaart van Chargemap opgenomen
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Carl and S-19910
Er staat op elke stall een telefoonnummer.
In Aalst nog steeds niet geloof ik echter. Recent zag ik echter dat het probleem a) niet opgelost was of b) terug opgedoken is. Moet morgen een sensor laten vervangen, zal het nog eens aankaarten.

@MarcelS Ik had mijn contactpersoon bij m'n Servicecenter ingelicht. 'k Had de voornaamste telefoonnrs meteen in m'n smartphone gestopt ;)
 
  • Informative
Reactions: MarcelS