Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
4 van de 8 stalls in Aalst zijn vandaag omgebouwd.

IMG_20190205_163901.jpg
 
Ik vind die stickers onnozel. Ze moeten gewoon alle laders van de nieuwe kabels voorzien.

Zie niet in waarom ik mijn S op een volle suc moet verplaatsen en of mijn plaats verlies in de rij omdat de volgende vrije suc een nieuwe is en die achter mij een model 3, geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt mijn beurt over te slaan als de kans groot is dat de volgende hetzelfde gevalletje is.

En als Model 3 rijders waarschijnlijk een asocialer volkje gaat trekken gaan ze nog streken krijgen ook en voor gezever gaan zorgen.
 
Nee zo werkt het niet. Je wordt geacht (gevraagd) je Model S of X te verplaatsen als er een Model 3 aankomt en alle CCS-geschikte palen bezet zijn en er nog een type 2-paal vrij is. Maar als er niets vrij is, is het gewoon first come first serve, ongeacht het type auto. Er geldt niet ineens voorrang voor Model 3.
 
Nee zo werkt het niet. Je wordt geacht (gevraagd) je Model S of X te verplaatsen als er een Model 3 aankomt en alle CCS-geschikte palen bezet zijn en er nog een type 2-paal vrij is. Maar als er niets vrij is, is het gewoon first come first serve, ongeacht het type auto. Er geldt niet ineens voorrang voor Model 3.

Nou wil ik niet de nieuwe vorm van "Geaccepteerd Supercharger gebruik" aanwakkeren, maar waar baseer je dit op? Staat dit ergens?
Als jouw (k vermoed) interpratie juist is zou ik in theorie dus bij de auto moeten blijven om mijn auto eventueel te kunnen verplaatsen als ik op een Model 3 stall sta.

Daar ben ik het niet mee eens. Dit impliceert namelijk dat in geval van een nagenoeg volle Supercharger ik mijn auto zou moeten verplaatsen naar een stall die wellicht maar 30 kW oplevert (als 2e auto aan 1 Supercharger) terwijl ik bij de Model 3 stall 120 kW krijg omdat ik als 1e op die Supercharger ben gestart.

Ik zou dit meer interpreteren als 'Gebruik met een S of X geen Model 3 stall tenzij de rest vol is'. En zelfs dan vind ik het nog een lastig punt of je als S/X rijder dan wel een Model 3 stall mag pakken als alle andere stalls voor de helft bezet zijn (en je dus lager laadvermogen krijgt). Moet je dan met een lager laadvermogen genoegen nemen terwijl je niet weet of die Model 3 stall gedurende jouw laadsessie nog wel gebruikt gaat worden?

Ik voorzie gezellige taferelen bij Superchargers!
 
Nou wil ik niet de nieuwe vorm van "Geaccepteerd Supercharger gebruik" aanwakkeren, maar waar baseer je dit op? Staat dit ergens?
Als jouw (k vermoed) interpratie juist is zou ik in theorie dus bij de auto moeten blijven om mijn auto eventueel te kunnen verplaatsen als ik op een Model 3 stall sta.

Daar ben ik het niet mee eens. Dit impliceert namelijk dat in geval van een nagenoeg volle Supercharger ik mijn auto zou moeten verplaatsen naar een stall die wellicht maar 30 kW oplevert (als 2e auto aan 1 Supercharger) terwijl ik bij de Model 3 stall 120 kW krijg omdat ik als 1e op die Supercharger ben gestart.

Ik zou dit meer interpreteren als 'Gebruik met een S of X geen Model 3 stall tenzij de rest vol is'. En zelfs dan vind ik het nog een lastig punt of je als S/X rijder dan wel een Model 3 stall mag pakken als alle andere stalls voor de helft bezet zijn (en je dus lager laadvermogen krijgt). Moet je dan met een lager laadvermogen genoegen nemen terwijl je niet weet of die Model 3 stall gedurende jouw laadsessie nog wel gebruikt gaat worden?

Ik voorzie gezellige taferelen bij Superchargers!

Je leest mijn post verkeerd, denk ik. Ik wilde slechts het verhaal ontzenuwen dat je met je Model S of X moet ontkoppelen en achter in de rij moet aansluiten als zich een Model 3 aandient. Dat is dus niet zo.

Wel is het de bedoeling dat je opschuift naar een vrije Type 2 charger als je de laatste CCS/Type 2-combicharger bezet houdt en er komt een Model 3 aan. Maar dat is natuurlijk gewoon gebaseerd op vrijwilligheid. Niemand kan je daartoe verplichten; er bestaat geen Tesla-politie. Al is het natuurlijk wel zo netjes. Maar je moet je er niet voor in bochten wringen; je hoeft niet te blijven wachten bij je auto als je binnen een hapje had willen gaan eten. En switchen van 120 kW naar 30 Kw hoeft natuurlijk ook niet, al lijkt me kras dat het verschil zo groot is.

Ik baseer dit niet officiële Tesla-richtlijnen, want die zijn er niet voor zover ik weet. Bij gebrek daaraan houd ik het maar op logisch denken.

In de praktijk zal het waarschijnlijk allemaal wel meevallen. Ik denk dat dit heel tijdelijk is en dat over een half jaar alle laadpalen een combicharger zijn.
 
  • Like
Reactions: grommelsch
En als Model 3 rijders waarschijnlijk een asocialer volkje gaat trekken gaan ze nog streken krijgen ook en voor gezever gaan zorgen.

Ja zo’n autootje van slechts 68k trekt natuurlijk slechts plebs aan met hun petje achterstevoren die nog heel hard broem broem roepen als ze aan komen rijden op de SuC. Zelfs zonder sticker zou ik gauw verplaatsen
 
Ik vind die stickers onnozel. Ze moeten gewoon alle laders van de nieuwe kabels voorzien.

Zie niet in waarom ik mijn S op een volle suc moet verplaatsen en of mijn plaats verlies in de rij omdat de volgende vrije suc een nieuwe is en die achter mij een model 3, geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt mijn beurt over te slaan als de kans groot is dat de volgende hetzelfde gevalletje is.

En als Model 3 rijders waarschijnlijk een asocialer volkje gaat trekken gaan ze nog streken krijgen ook en voor gezever gaan zorgen.
Jij hebt het ook wel hoog in je bol kerel als je zo'n uitspraken doet.
Doorgaans zijn het figuren zoals jij die voor gezever zorgen!