Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is er iemand die op de knoppen drukt van de stekker om te kijken wie nog het meeste jus krijgt en zo te zien waar hij zich het best naast zet (die waar de lichtjes het traagst knipperen).
Als iemand dit bij jouw wagen doet, krijg je melding op je gsm dat het laden gestopt is.
Klopt. Stel jij staat aan stall 1A aan 90kW te laden, ik kom er bij. Druk op jouw knop, koppel aan op 1B.... krijg ik max kW en jij de overschot...

Dus doen sommige niet alleen om te 'testen'.

In mijn geval was het echt geen persoon dat hierop drukte of zich op de 2de stall kwam laden. Zit altijd met view op Tess :)
 
Klopt. Stel jij staat aan stall 1A aan 90kW te laden, ik kom er bij. Druk op jouw knop, koppel aan op 1B.... krijg ik max kW en jij de overschot...

Dus doen sommige niet alleen om te 'testen'.

In mijn geval was het echt geen persoon dat hierop drukte of zich op de 2de stall kwam laden. Zit altijd met view op Tess :)
Als iemand op de knop drukt krijg je wel een melding, maar het laden stopt niet, en jij blijft gewoon nummer 1. Op voorwaarde dat de sleutel niet in de buurt was.
 
Iemand enig idee hoe het staat met de SuC van Edegem? De vergunning liep tot 22 januari, nadien bij mijn weten niets meer over vernomen.

ik veronderstel dat je bedoelt dat de periode van aanplakking verliep op 22 januari.
De vergunning zelf laat dan nog even op zich wachten.
En als de vergunning is toegekend, loopt dan nog eens een periode van 30 dagen waarin er beroep kan aangetekend worden welke de vergunning opschort.

Dus nog heel even wachten denk ik voor de eerste spadesteek komt.
 
Heb het onderstaande al in de "Model 3 problemen"-thread gepost, maar misschien zet ik het beter hier:

Ik heb op een paar weken tijd al twee keer problemen gehad met foutmeldingen tijdens het superchargen.

Gisteren in Lokeren, aangekomen met iets minder dan 10% (40 km geloof ik): eerst de standaardmelding dat het laden gestart gaat worden, en vervolgens zonder meer "laden gestopt", geen andere foutmelding. Een minuutje gewacht, geen verandering. Uitgetrokken en terug ingestoken, nu laadde hij normaal aan 115 kW tot ergens tussen 200 en 250 km (niet zeker of hij toen nog 115 kW deed, ik was aan het webbrowsen), vervolgens "Laden gestopt", "Laadpoort heeft onderhoud nodig", "Gebruik AC laden". Zelfde meldingen die ik twee weken geleden ook al gehad had. Servicenummer gaf niet thuis, alleen wachtmuziek. Supercharger uitgetrokken en terug ingestoken... geen probleem meer, 90 kW langzaam dalend tot 50 kW bij 80%. Toen heb ik zelf het laden gestopt, heb ik opgehangen op het servicenummer (na 20 minuten) en ben ik doorgereden.

Iemand enig idee of het normaal is dat dat af en toe wel eens gebeurt? Of hebben we een echt probleem?

Bedankt,

Michel
 
Misschien is er iemand die op de knoppen drukt van de stekker om te kijken wie nog het meeste jus krijgt en zo te zien waar hij zich het best naast zet (die waar de lichtjes het traagst knipperen).
Als iemand dit bij jouw wagen doet, krijg je melding op je gsm dat het laden gestopt is.
'k Zat in m'n wagen. 'k Ben niet van de grootste, OK, maar toch :D

@michelcolman Lokeren deed deze week bij mij ook wat vreemd. Spijtig genoeg was toen ik er ging elke tweede stall bezet (A bezet, B vrij)... heb m'n wagen vier keer verplaatst tegen dat ik er ene vond waar de andere wagen er gelukkig blijkbaar al lang stond en ik boven de 80 kW uitkwam. Ook bij ene stopte ie automatisch.

Software 2018.50 of zo.
 
Lokeren deed deze week bij mij ook wat vreemd. (...) Ook bij ene stopte ie automatisch.
Automatisch stoppen is één ding. Maar "laadpoort heeft onderhoud nodig, DC laden niet mogelijk, gebruik AC laden" is toch niet echt een normale foutmelding...

De eerste keer dacht ik dat het gewoon een vierkante electron geweest was, maar nu is het al de tweede keer en ik vind nergens die foutmelding met Google search, dus blijkbaar normaal toch een zeldzaam probleem want anders zouden de forums er vol van staan.
 
Automatisch stoppen is één ding. Maar "laadpoort heeft onderhoud nodig, DC laden niet mogelijk, gebruik AC laden" is toch niet echt een normale foutmelding...

De eerste keer dacht ik dat het gewoon een vierkante electron geweest was, maar nu is het al de tweede keer en ik vind nergens die foutmelding met Google search, dus blijkbaar normaal toch een zeldzaam probleem want anders zouden de forums er vol van staan.
melden bij je sec (Gent), dit is niet normaal ...
 
3B te Aalst heeft kuren, of het ligt aan m'n wagen... ontgrendelde twee keer vanzelf. Nog niet gemeld omdat ik niet zeker ben dat het aan de stall ligt. Wie wil testen, feel free :)
Zonet in Lummen (4B) ook net de melding gezien op de middenconsole "laadpoort open" om nadien terug verder te laden. Is de eerste keer dat ik het merk (deze ochtend update gehad naar 2019.8.2).
 
de Edegem Supercharger is in aanbouw per supercharge.info. Hier zijn enkele foto's die ik heb gevonden.
D7419AC2-4A2F-4E86-B81E-D0FFEE4E8745.jpeg

FFE7567D-AF79-4850-90AC-1C79AF17418E.jpeg
 
Hasselt heeft er afgelopen een hoop Model 3's afgeleverd, en dat was er aan te merken deze namiddag aan de supercharger in Heusden-Zolder. Dat stall 6B ook nog eens niet wou werken op de CCS2 hielp ook niet. Heb 4 Model 3's gezien die probeerden op de ene werkende stall te laden, of probeerden bij een andere, Type 2 connector, nog wat te krijgen.