Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat toen onder de 50%, zo'n 45 minuten onderweg, denk ik, met kleine tussenstop. Toch de temperatuur? Was graad of 12, zoiets.
Zo zo, helemaal onder de 50% :), 45 minuten rijden en dan ook nog een tussenstop is duidelijk niet lang genoeg om het pack op te warmen tenzij je die rit lekker met flink vermogen hebt gereden.

De buitentemperatuur is uiteraard nog wel een beetje van invloed maar ga er vanuit dat dat enkel een probleem is rond het vriespunt of lager. Een goede indicator is in ieder geval of het grootste deel van de rit regeneratie volledig beschikbaar was.

O ja, als je gaat Superchargen, selecteer dan in de navigatie de SuC alvoor je gaat laden. Weet niet of de opwarm functie al in de huidige software zit maar je kunt er maar beter aan wennen.
 
Zo zo, helemaal onder de 50% :), 45 minuten rijden en dan ook nog een tussenstop is duidelijk niet lang genoeg om het pack op te warmen tenzij je die rit lekker met flink vermogen hebt gereden.

De buitentemperatuur is uiteraard nog wel een beetje van invloed maar ga er vanuit dat dat enkel een probleem is rond het vriespunt of lager. Een goede indicator is in ieder geval of het grootste deel van de rit regeneratie volledig beschikbaar was.

O ja, als je gaat Superchargen, selecteer dan in de navigatie de SuC alvoor je gaat laden. Weet niet of de opwarm functie al in de huidige software zit maar je kunt er maar beter aan wennen.
Mijn ervaring is dat je zo’n 45km op autoweg (120km/uk nodig hebt om opgewarmd te geraken met deze temperaturen.
 
ElonMusk is in Waver.

Druk daar.

IMG-20190407-WA0000.jpg
 
53065F62-5B09-4451-9D90-66A1998BB118.jpeg


Moest laden in Brugge gisteren en owv regelmatige rapporten hier van ICEing, vreesde ik ervoor.
Het was laat, rond 22u.
Parking vol... maar geen enkele ICEing.
Twee andere S aan het laden, en dus 6 vrije plaatsen. 116kW.
Misschien dat het plastic bladje gekleefd op alle SuC heeft gewerkt :) Initiatief van hotel?

En ook leuke bar om gezellig te wachten. Mooie locatie iig.

Nota: ik kwam van Oostende en Nav stuurde me rond langs de E403. Ik vondt dit vreemd dus snel checken op Google Maps: zelfde traject. Uiteindelijk was de oorzaak werken aan de N32, waardoor een tijdelijk enkel richting is van kracht. Nog een voorbeeld van hoe goed de Nav is geworden: het was op de hoogte. Alleen spijtig dat het niet duidelijk is waarom de normale weg niet gekozen is.
 
Dinsdag ben ik naar de Bourgogne gereden. Met alle fileleed duurde het uiteindelijk bizar lang. Maar voor het eerst had ik onderweg bij bijna elke Supercharger wel iets.
1. Machelen: eerste stall 30 kW. Achterbanden van de buurman even gevoeld of die nog warm waren. Daar zat NUL profiel meer op :eek:. Ik heb de beste man even uitgelegd dat hij bij de volgende regenbui zijn Model S van de vangrail mocht schrapen. Tweede stall: laden wilde niet starten. Pas de derde stall werkte normaal.
2. Arlon: de eerste twee stalls die ik probeerder allebei nul. Eentje had zelfs een extra plastic ring op de stekker zitten waardoor hij waarschijnlijk bij niemand goed contact zou kunnen maken.
3. Val de Meuse: geen probleem. Maar ook helemaal verlaten.
4. Beaune: ook hier weer een stall die niks deed. Wel de melding dat het laden zou gaan beginnen waarna ik rustig richting supermarkt liep maar bij terugkomst bleek er geen electron van links naar rechts verplaatst te zijn.

Ik ben dit eigenlijk niet gewend. De kwaliteit van het SuC netwerk was altijd prima. Als dit op deze manier blijft afzakken dan ga ik me wel zorgen maken.
 
Ik vond het vandaag al verdacht rustig op de middag met de Paas uittocht soms maar één tesla aan het laden. Nu ook weer maar één aan het laden met voorbij rijden.

Het van de kaart halen heeft dus veel invloed, ook al staat hij er nog je kan geen bezetting en of buiten dienst controleren.