Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond moest ik een kort bezoekje brengen aan SuC Antwerpen anders kwam ik niet thuis. Wat een triest uitziende SuC zeg! Daarnaast was hij vol en dat om 20:00. Nog erger was dat ik zat te spieken bij de meeste voertuigen en zag dat de meeste mensen boven de 75% SoC zaten. Die zijn dus aan het laden voor thuis omdat ze gratis superchargen hadden!

Ik moest nog richting Rotterdam had met 118kW+ maar enkele minuten nodig gehad (+extra tijd van/naar de SuC) op mijn reis maar hierdoor stond ik er meer dan een kwartier. Wachten op een plekje en laden met minder dan 80kW.

Natuurlijk hoopte ik de 150kW limiet te kunnen testen maar helaas.

Vrienden mee die nog nooit snelladen hadden meegemaakt en dan werkt dit niet om elektrisch rijden te promoten.

Wel met een nieuwe Model 3 eigenaar gesproken die voor het eerst ging laden. Even uitgelegd hoe stall pairing werkt omdat hij ook zo'n lage snelheid ervaarde en daarnaast ook uitleg gegeven over de temperatuur van de accu. De tijd dus nog nuttig kunnen spenderen.
 
  • Like
Reactions: ssdshirt
Zalig laden met de M3
20190922_201452.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910 and HansBe
Ik moet over een paar weken in de buurt van Kortrijk zijn. Hoe is met de SuC Kortrijk ? Was in het verleden nogal een probleem met niet ladende ICE voertuigen. Is dat ondertussen opgelost ?
Er staan al hefbomen die vorige week nog niet operationeel waren....
Voor de rest heb ik er nog nooit problemen ondervonden (voor de paar keer dat ik er geweest ben)...
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Daarnet door noodzaak even naar de Suc in Diegem geweest, 2 stalls (2A&B) werkten niet en de enige andere vrije geICE-d, gelukkig nog de bestuurder kunnen aanspreken om haar auto te verzetten.
Gezien de "snelle" laadsnelheid van 13kW toch maar gekozen om slechts genoeg bij te laden om in Aalst te raken (tot dusver mijn favoriete SuC).
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
IVM SuC Antwerpen, ik heb met een medewerker gesproken.

Plan van aanpak:
Supercharger team gaat capaciteit niet verhogen als er geen >80% bezetting is.
er zijn 4 stalls kapot, maar die geven niet correct hun status aan.
Supercharger team vraagt stallnummer + datum/tijd + vin zodat ze dat kunnen inplannen.

Wat ga ik doen:
- iedere stall in SuC Antwerpen uitproberen (na elkaar)
- noteren welke stalls errors geven bij het laden, welke er helemaal niet werken en welke er wel werken
- datum tijd noteren alsook mijn VIN doorgeven
- Dit via een medewerker laten bezorgen aan het supercharger team

To be continued...
 
IVM SuC Antwerpen, ik heb met een medewerker gesproken.

Plan van aanpak:
Supercharger team gaat capaciteit niet verhogen als er geen >80% bezetting is.
er zijn 4 stalls kapot, maar die geven niet correct hun status aan.
Supercharger team vraagt stallnummer + datum/tijd + vin zodat ze dat kunnen inplannen.

Wat ga ik doen:
- iedere stall in SuC Antwerpen uitproberen (na elkaar)
- noteren welke stalls errors geven bij het laden, welke er helemaal niet werken en welke er wel werken
- datum tijd noteren alsook mijn VIN doorgeven
- Dit via een medewerker laten bezorgen aan het supercharger team

To be continued...
DF19D944-4986-4086-9B47-879C24D084B9.png

Ik ga het niet meer melden. Althans dat willen ze bij Tesla
 
IVM SuC Antwerpen, ik heb met een medewerker gesproken.

Plan van aanpak:
Supercharger team gaat capaciteit niet verhogen als er geen >80% bezetting is.
er zijn 4 stalls kapot, maar die geven niet correct hun status aan.
Supercharger team vraagt stallnummer + datum/tijd + vin zodat ze dat kunnen inplannen.

Wat ga ik doen:
- iedere stall in SuC Antwerpen uitproberen (na elkaar)
- noteren welke stalls errors geven bij het laden, welke er helemaal niet werken en welke er wel werken
- datum tijd noteren alsook mijn VIN doorgeven
- Dit via een medewerker laten bezorgen aan het supercharger team

To be continued...

Ik dacht dat er maar 2 kapot waren in Antwerpen (die staan al een tijdje uit...) . Zijn er nog meer kapot inmiddels?