Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was er vrijdag en geen ICE'ers en geen bordjes.

Het waren geen bordjes maar aan de reeds aanwezige (rode, denk ik) bordjes had m'n geplasticifeerde papieren hangen met als uitleg dat deze plaatsen voorbehouden waren voor enkel Tesla voertuigen. (met takelwagen iconen)

Zoals ik eerder zei, er was een ZOE "happening" want het stond er vol mee en het was erg druk. Misschien had het daar iets mee te maken?

Ik vond het in ieder geval in het algemeen erg, erg druk maar dit kan toeval geweest zijn. Ik had net geluk dat er een X wegreed.
Volgende week neem ik voor de zekerheid die van Valenciennes, daar sta ik altijd alleen maar ja, is ook niet al te veel te doen.

Ofwel de Ionity charger aan Thieux eens proberen...
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisterenavond in Lokeren proberen laden:
Eerst 5A geprobeerd, 2x na enkele seconden laden het 'klong' lawaai welbekend van bij Inoity enkele maanden geleden. Nog nooit meegemaakt, zeer vreemd.
Daarna 4A geprobeerd (ondanks blaadje 'stuk') en was dan ook weldegelijk stuk.
Dan 1A wel gelukt om te laden maar zeer onstabiel. Meestal 100kW om enkele seconden terug te vallen naar 3 tot 4kW of 50kW.
 
Euhm dat klong geluid hoor ik bijna altijd (enkel) tijdens laden (auto is 3 weken oud/3500km) maar laad toch lekker aan 140kW..... ik denk dat het vooral met de temperatuur te maken heeft (nu zeker met de koude)en dat er iets uitzet....hoop ik. Trek mij er in ieder geval niet veel van aan.
 
Tegen dat bonken tijdens snelladen is een service fix beschikbaar. Ze monteren een verbeterd ontluchtingsventiel voor het accupakket (heeft te maken met oplopende luchtdruk in het accupakket door de snelle opwarming). Ik heb deze fix laten uitvoeren en het wordt zeker beter (niet 100%, ik heb nog steeds een lichte bonk, maar veel minder luid en ook veel minder in aantal)
 
  • Informative
Reactions: Zorba
Tegen dat bonken tijdens snelladen is een service fix beschikbaar. Ze monteren een verbeterd ontluchtingsventiel voor het accupakket (heeft te maken met oplopende luchtdruk in het accupakket door de snelle opwarming). Ik heb deze fix laten uitvoeren en het wordt zeker beter (niet 100%, ik heb nog steeds een lichte bonk, maar veel minder luid en ook veel minder in aantal)

Is dit een recente fix? Ik vid het nu niet storend maar vroeg me gewoon af aangezien de wagen nog maar enkele weken oud is. Zou die fix er al opzitten?
 
Overigens, wat betreft Machelen:

75693E7D-6D94-4C83-A8FB-77A43BFCA6B4.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
De supercharger in Brugge geeft al enkele weken een foutief aantal vrije stalls aan. Er zijn er zogezegd gene meer vrij volgens de auto/app maar in de praktijk zijn er nog 4 lege plaatsen...

weet iemand hoe dat komt?

Bij mij al altijd correct geweest. Momenteel 3 wachtende teslas aan het aanschuiven om te kunnen laden. Het effect van de verlaging van laadsnelheid gecombineerd met steeds meer teslas op de weg wordt steeds meer duidelijk
 
Bij mij al altijd correct geweest. Momenteel 3 wachtende teslas aan het aanschuiven om te kunnen laden. Het effect van de verlaging van laadsnelheid gecombineerd met steeds meer teslas op de weg wordt steeds meer duidelijk

Laden gaat inderdaad niet snel in Brugge, waarom is dit en ook waarom zegt de auto 150KW als dat in de praktijk toch al geruime tijd lager is... Of ligt het aan mij?

Zijn het allemaal CCS combo's? Waarschijnlijk wel maar zo niet dan is het aantal stalls voor S/X verschillend t.o.v. 3.

Ja hoor, allemaal CCS combo's als ik me niet vergis.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
SuC Edegem is open! Aartselaar van de kaart verdwenen, maar zou nog wel SuC behouden. View attachment 397981

Was gisteren op het/de Autosalon en ook de protesten gezien van extinction rebellion bij de Tesla stand. Een Tesla medewerker gaf aan dat de groep het bij ze had aangekondigd en Tesla was er heel rustig onder.

Terug moesten we nog even bijladen (op de site van de salon: parking E heeft 6 laadplekken maar we kunnen geen beschikbaarheid garanderen :)) en zag bij Edegem en Antwerpen geen McDonalds in de buurt. Ik meende me Aartselaar te herinneren, maar stond inderdaad niet meer op de kaart. Op de site stond nog wel 6 superchargers beschikbaar, dus inderdaad geprobeerd en: ze zijn er nog steeds. Heel rustig (2 bezet en 1 buiten gebruik). Had nog een vrij pair 3a/3b en prima geladen.

Begrijpelijk dat hij van de kaart is vanwege slechts 6 stalls, alternatieven beschikbaar en ogenschijnlijk weinig uitbreiding mogelijk. Toch fijn dat ze er wel zijn.

Kennen jullie nog meer ‘verborgen’ superchargers?