Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat weet ik ook.
Ik denk aan buitenlanders, onwetend , die blind de Nav laad stops volgen.

Mijn vraag was of urban charger wel of niet (hopelijk de laatste) in aanmerking komen in de nav geplaneerd route.
Zelfs als de Nav ze zou in rekening nemen, zou hij deze tragere oplossing niet mogen voorstellen als er een sneller alternatief is.
Vraag is nog waarom dit een city charger genoemd wordt (max 75kW) terwijl het feitelijk een SuC is (250kW).
 
Zelfs als de Nav ze zou in rekening nemen, zou hij deze tragere oplossing niet mogen voorstellen als er een sneller alternatief is.
Vraag is nog waarom dit een city charger genoemd wordt (max 75kW) terwijl het feitelijk een SuC is (250kW).
En waarom die in Diegem (max 75 kW) een SuC genoemd wordt 🤷‍♂️

Gezien de nieuwe SuC in centrum Brussel veel sneller laadt dan die in Diegem, kan ik me voorstellen dat de navigatie bij rustig verkeer soms zal voorstellen om in het centrum te gaan laden.
 
  • Like
Reactions: Phil V
En waarom die in Diegem (max 75 kW) een SuC genoemd wordt 🤷‍♂️

Gezien de nieuwe SuC in centrum Brussel veel sneller laadt dan die in Diegem, kan ik me voorstellen dat de navigatie bij rustig verkeer soms zal voorstellen om in het centrum te gaan laden.
Inderdaad. Als je over E40 rijdt, SuC Diegem betekent ~8 minuten extra tijd, terwijl voor SuC Brussel dat is ~12 minuten. Het verschil van 4 minuten wordt dus gemakkelijk terugverdiend met (veel) sneller opladen.
 
Liège is confirmed, 16 stalls next to the Cora on the Quick paking


 
Liège is confirmed, 16 stalls next to the Cora on the Quick paking


Nice, vlakbij de E40!
 
Zaterdag beetje dom geweest. Ik hoorde dat supercharger dockx open was maar vond hem nog niet terug in de app. Toch naar daar met de bedoeling met de kids naar lego discovery te gaan.

Daar aangekomen staan we voor een gesloten bareel. Ik krijg geen code, niks.

Gebeld met Tesla. Na een half uur een dame aan de lijn die ons terug in wacht zet.

Ineens valt mijn euro dat het alleen ccs2 laders zijn en geen oude laders.

Een uur verloren voor niks, niet kunnen laden, maar wel 3 uur super genoten van lego discovery center.

Met 8% terug naar huis gegaan.
 
can je na upgrade naar ccs2 met adapter sneller laden. Haal in mij oude S60 maar 50-70 meer
Vermoedelijk niet.

 
can je na upgrade naar ccs2 met adapter sneller laden. Haal in mij oude S60 maar 50-70 meer
50-70 is een beperking van de wagen (wellicht wegens koude batterij of batterij reeds biven 40%). Ccs zal dat niet verhelpen.
Enig verschil met CCS is dat als je aan een type 3 lader staat, het vermogen niet meer gedeeld wordt, als er iemand naast je staat aan hetzelfde stallcijfer. Maar als je maar 50-70- haalt zal je dat sharen toch niet erg voelen. Of misschien enkel heel kortstondig, die naast jou wordt na een paar minuten toch zodanig geknepen zodat er wel weer 50-70 over is voor jou.
 
Vraag is ook of de Nav deze urban chargers beschouwt als laad stops voor in de planner. Iemand weet dit?

Ik wens je veel geluk als je voor een tussenstop Brussel moet binnenrijden.
Je hebt binnen de 30 km in bijna alle richtingen een SuC langs de autoweg. Indien nodig, kan je beter daar laden.
Gisteren stuurde de nav er mij toch naar toe.
Omdat ik met 1% thuis zou geraken heb ik het genegeerd.
37230A56-940D-435A-96DF-0987E780A0E5.jpeg
 
  • Helpful
Reactions: AustinP