Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren na lange tijd nog eens langs de Tesla SuC in Wavre geweest.
Goed om weten, de nieuwe V3 stalls staan dus uitsluitend voor het Novotel gebouw.
74 cents per kWh. De tijden dat Tesla de goedkoopste is zijn dus voorbij.🤔
Toevallig afgelopen vrijdag de laatste prijsvergelijkingen op Nextmove-De bekeken, het kan dus goedkoper:
Tja, volgens de gemiddelde vreg tarieven in Belgie zou je voor een september contract gemiddeld 0,94 cent per kWh betalen dus wat is duur ;)…en die 86 euro of iets meer voor 1000km is ook erg optimistisch volgens mij. Dan moet je echt achter een vrachtwagen hangen of Duitsland is echt goedkoop.
 
Tja, volgens de gemiddelde vreg tarieven in Belgie zou je voor een september contract gemiddeld 0,94 cent per kWh betalen dus wat is duur ;)…en die 86 euro of iets meer voor 1000km is ook erg optimistisch volgens mij. Dan moet je echt achter een vrachtwagen hangen of Duitsland is echt goedkoop.
Geloof jij daar in? Vind dat echt ongeloofwaardig en denk dat sommige energieleveranciers nu rijk(er) worden door extreem hoge voorschotten die eigenlijk niet nodig zijn.

Zelfs op tariefblad Engie van september (dus prijzen eind augustus ongeveer) zag je zo geen prijzen, terwijl dit voorlopig de top was (ongeveer een derde van die 0,94).
Zelfde voor gas.
 
SuC Liege gaat vooruit
DC52D177-1676-463E-981D-EEF46AAF95F3.jpeg

Link
 
  • Like
Reactions: wooter
Mijn verbruik is 18,1 kWh per 100 km. +/- 7,5l/100km aan €1,8/l. Een benzine met zulk verbruik is niet moeilijk te vinden. Begin 2021 aan 28 cent per kWh zou dat een equivalent van 2,8l/100km geweest zijn. Maar eigenlijk is dat mijn punt niet. Op benzine en diesel werden de accijnzen verlaagd om het betaalbaar te houden maar EV chauffeurs moeten aanvaarden dat de prijs bijna x3 omhoog is gegaan (als we de superchargers van Tesla gebruiken). Stel je voor dat diesel vandaag €3,6 of €4,0 zou kosten, 'het kot zou te klein zijn'. Ik laad vooral thuis maar dat Superchargen is echt wel duur geworden.
Thuisladen wordt nu ook onbetaalbaar. Zonet de nieuwe tarieffiche ontvangen en all inn kost het nu 58,96 cent per kWh. 10 maand geleden was dat nog 18,97 cent per kWh.
 
Thuisladen wordt nu ook onbetaalbaar. Zonet de nieuwe tarieffiche ontvangen en all inn kost het nu 58,96 cent per kWh. 10 maand geleden was dat nog 18,97 cent per kWh.
Ik zit nu op dynamisch tarief en enkele dagen geleden 44 kW geladen voor iets minder dan 7 EUR all in.
Komt ongeveer op 0,16 cent per kWh... Ik kan niets anders aanraden als je net als ik een grootverbruiker bent.
Zit zelfs goedkoper dan bij het vast contract dat ik had.
Het draait hem er gewoon om dat je dan laadt wanneer de spotprijzen het goedkoopst zijn (meestal 's nachts, tussen ochtend en middag of tussen middag en avond).
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Goh, ze hebben ook hun nut hoor.

Een upgrade van Valenciennes voor degenen die via de A2/E42 rijden zou wel welkom zijn, en/of een nieuwe op de A1/A2 naar Parijs the Amiens.
Ik hoop ook dat Kortrijk blijft, gebruik deze geregeld, wanneer ik van het verre Limburg kom. Met mij S90 met tacc op 125 zonder probleem op en neer. Met de Y gisteren voor het eerst gedaan, wel.slecht weer maar ik geraakte absoluut niet heen en terug. (Ik mis hem elke dag en beetje meer het gevoel …)