Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Druk in Gent.
gent.jpg
 
Last edited:
Druk in Gent.
View attachment 79737
ze zijn blijven plakken!:smile:

Voor mij toch 1 van de hoofdrekenen om (momenteel) nog geen tesla aan te schaffen.

Ik heb de SC in Aartselaar en Gent echt nodig en ik kan het niet permitteren om eerst nog een half uur of langer te wachten alvorens te kunnen laden :s

Hoe succesvoller tesla hoe meer de SC 'gevuld'/ bezet zullen zijn.

Bij een tankstation sta je maar een paar minuten te 'laden' en is er een rij auto's voor je dan neem je gewoon het volgende tankstation...
 
Voor mij toch 1 van de hoofdrekenen om (momenteel) nog geen tesla aan te schaffen.

Ik heb de SC in Aartselaar en Gent echt nodig en ik kan het niet permitteren om eerst nog een half uur of langer te wachten alvorens te kunnen laden :s

Hoe succesvoller tesla hoe meer de SC 'gevuld'/ bezet zullen zijn.

Bij een tankstation sta je maar een paar minuten te 'laden' en is er een rij auto's voor je dan neem je gewoon het volgende tankstation...

Waarom heb je doe dan echt nodig? Bedoel je iedere dag, moet je per dag 500 km rijden?
 
Bij een tankstation sta je maar een paar minuten te 'laden' en is er een rij auto's voor je dan neem je gewoon het volgende tankstation...
Dat doe je hier toch ook? Is de ene stall bezet, dan rijdt je door naar de volgende. Er zijn er nog twee vrij namelijk en is tevens een moment opnamen. Dus als je je aanschaf op 1 foto baseert dan heb je in ieder geval er goed over nagedacht. :wink:
 
Dat doe je hier toch ook? Is de ene stall bezet, dan rijdt je door naar de volgende. Er zijn er nog twee vrij namelijk en is tevens een moment opnamen. Dus als je je aanschaf op 1 foto baseert dan heb je in ieder geval er goed over nagedacht. :wink:

Ik doelde op het gegeven wanneer alle stalls bezet zijn.. Als je 6-8 stalls hebt zal dat wel meevallen vermoed ik. maar zijn ook SUCs met maar 2 he
 
Voor mij toch 1 van de hoofdrekenen om (momenteel) nog geen tesla aan te schaffen.

Ik heb de SC in Aartselaar en Gent echt nodig en ik kan het niet permitteren om eerst nog een half uur of langer te wachten alvorens te kunnen laden :s

Hoe succesvoller tesla hoe meer de SC 'gevuld'/ bezet zullen zijn.

Bij een tankstation sta je maar een paar minuten te 'laden' en is er een rij auto's voor je dan neem je gewoon het volgende tankstation...

Hoe groot is de kans dat je (zeker in België) in een file komt als je 500km moet rijden en daardoor een half uur vertraging oploopt?
Hoe groot is de kans dat je een kwartiertje langer moet wachten bij een SuC omdat het er druk is? (hoe vaak zijn alle stalls nu echt volledig bezet?)

Ge draait al 6 maand om de aanschaf heen... Koop er nou gewoon één... :-D
 
Voor mij toch 1 van de hoofdrekenen om (momenteel) nog geen tesla aan te schaffen.

Ik heb de SC in Aartselaar en Gent echt nodig en ik kan het niet permitteren om eerst nog een half uur of langer te wachten alvorens te kunnen laden :s.

Ik heb al op vele plaatsen gebruik gemaakt van de SuperChargers (NL, Duitsland, Denemarken, Noorwegen) en heb nog geen enkele ervaring met een SuperChager die helemaal bezet is.

Toch durf ik wel te stellen dat mocht dat gaan gebeuren het zeer onwaarschijnlijk is dat je dan een half uur moet wachten tot er een vrij komt, daar het zeer onwaarschijnlijk is dat ze alle 8 gelijk aan zijn aangekomen. Zal waarschijnlijk maar een minuut of 5 a 10 zijn.
 
Toch een 7-8 dagen / maand ja..

Wat bedoel je hiermee? Is dat 250 km heen en 250 km terug? Als je dan een paar uur ter plaatse kan laden is het geen probleem.
Als er een SuC in de buurt of op je weg is, is het zowiezo geen probleem.

Als de bovenstaande gevallen niet jouw use case zijn is de aanschaf van een Tesla enkel te overwegen als je er wat extra moeite voor wil doen.
Intussen willen 99,9% van diegenen die de stap al hebben gezet nooit nog een ICE.
 
Hoor ik bij de 0,1% als ik mijn Tesla zelfs zou willen inruilen tegen een hybride?! (bv een La Ferrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 of het een Koeningsegg Regera (komt het dichtsbij ivm zijn traploze versnelling)?) :tongue:

Nee, niet na het zien van dit: (dus niet je Tesla inruilen voor en ICE/Hybrid, maar wel voor een full EV)
Concept_One Video - Rimac Automobili
 
Hoor ik bij de 0,1% als ik mijn Tesla zelfs zou willen inruilen tegen een hybride?! (bv een La Ferrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 of een Koeningsegg Regera (komt het dichtsbij ivm zijn traploze versnelling)?) :tongue:
Zelfs daar zou ik m niet voor inruilen, veel te onpraktisch. Dat zijn geen daily drivers hooguit ter uitbreiding van de collectie om er op een mooie dag een ritje mee te maken. Mocht je de kans krijgen, probeer eens in zo'n ding naar Z-Frankrijk te rijden. In een M3 kom je al gebroken aan.

besef me dat we wellicht wat ver OT zijn:redface: