Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium & Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het goed begreep komt het servicecenter in Antwerpen op het Eilandje aan de Londenbrug
Dat zou ook een mooie locatie zijn voor een Supercharger!
Midden tussen musea, restaurants, cafes en mooi om wandelen!
Daar het heel dicht bij oud industriegebied is, denk ik wel dat er stroom genoeg is!


vlak bij Doel, goed voor zo'n 2.900 MW. of 20.000 superchargers.:cool:
 
Dan toch liever aan de E17 Kruibeke, bij de windmolens van Wase-Wind.
SC dienen voor lange afstandsritten, dus moeten heel goed berijkbaar zijn vanaf de snelwegen, ik ben echt benieuwd waar Tesla een SC in Belgie zal zetten.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300TG using Tapatalk 4
 
Ben even naar de AC oosterhout gereden, maar is helaas nog niks van aanleg te zien. Alleen love to load punt

Zou dit iets van een eerste aanleg kunnen zijn?
Achter het AC restaurant, Mc Donalds Oosterhout

hoor net dat de laders over twee weken operationeel kunnen zijn, als het meezit.

IMG_0602.JPG
IMG_0603.JPG
 
Last edited:
Ik zag ze daar vrijdag aan het werk! Dit is helemaal achteraan bij het AC restaurant. Op de achtergrond zie je de oprit naar de A27. Goede plek, Golden Tulip hotel, AC Restaurant en een McDonald's. Voor elk wat wils :)
De SC in Duiven is vlakbij de Duitse grens, dan geldt dat argument hier voor de Belgische grens.
 
Zou dit iets van een eerste aanleg kunnen zijn?
Achter het AC restaurant, Mc Donalds Oosterhout

hoor net dat de laders over twee weken operationeel kunnen zijn, als het meezit.

View attachment 35253View attachment 35254

Tsja, zou kunnen dat hier snelladers komen. Maar dit zijn foto's van een standaard transformatorhuisje waarvan er in ons land tienduizenden staan...
 
Ik hoop wel dat er zo snel mogelijk, op een voor Nederlanders handige plaats, een super charger komt. En dan heb ik het niet over een plaats als op de Nederlands-Duitse grens, maar gewoon in Utrecht of Eindhoven, zodat heel Nederland er tenminste iets aan heeft.

Leuk hoor dat ze komen op de grens van NL-DE en NL-BE enzo, maar daar rijden we in Nederland niet altijd heen. Ik wil gewoon comfortabel kunnen reizen in Nederland, zonder die prutlaadpalen die er nu allemaal zijn die allemaal maar half werken.

Ik vind het overigens behoorlijk jammer dat er tot nu toe niks concreets bekend is. Ik hoop niet dat Tesla ons landje links laat liggen en landen als Duitsland en Noorwegen meer aandacht geeft. Ze hebben in Noorwegen wel heel snel een prachtig netwerk uit kunnen rollen. Nu in Nederland één supercharger centraal in het land en heel Nederland kan vrolijk rondrijden in de Tesla's.
 
Ik hoop wel dat er zo snel mogelijk, op een voor Nederlanders handige plaats, een super charger komt. En dan heb ik het niet over een plaats als op de Nederlands-Duitse grens, maar gewoon in Utrecht of Eindhoven, zodat heel Nederland er tenminste iets aan heeft.

Leuk hoor dat ze komen op de grens van NL-DE en NL-BE enzo, maar daar rijden we in Nederland niet altijd heen. Ik wil gewoon comfortabel kunnen reizen in Nederland, zonder die prutlaadpalen die er nu allemaal zijn die allemaal maar half werken.

Ik vind het overigens behoorlijk jammer dat er tot nu toe niks concreets bekend is. Ik hoop niet dat Tesla ons landje links laat liggen en landen als Duitsland en Noorwegen meer aandacht geeft. Ze hebben in Noorwegen wel heel snel een prachtig netwerk uit kunnen rollen. Nu in Nederland één supercharger centraal in het land en heel Nederland kan vrolijk rondrijden in de Tesla's.
Er is net een nieuw draadje aangemaakt met het antwoord op je vraag http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24215-Supercharger-in-Oosterhout-bevestigd
 
Moet dit draadje niet worden uitgebreid met Duitsland?
Volgens Tesla komen daar in 2014 veruit de meeste SC te staan, meeste per hoofd van de bevolking in de hele EU, volgens Musk.
Dan kan ik met de S in één dag heen-en-weer naar Duitsland - gaat komende jaren vaker voorkomen als het goed is.
Zijn er al plekken in D. met een bevestigde SC lokatie?
 
Ergens in de buurt van de verkeerswisselaar van Lummen zou ook handig zijn. Dit ligt op de kruising van de E313 en E314 (Antwerpen-Luik/Brussel-Aken).
Eventueel op het Service station van Tessenderlo (E313) of afrit Hoeselt-Bilzen (E313), waar tussen de op- en afrit een Mc Donalds en Quick liggen en waarschijnlijk binnenkort ook nog een PizzaHut of Lunchgarden Restaurant zouden komen (geruchten). Limburg blijkt momenteel tamelijk verstoken te blijven van oplaadpunten ueberhaupt (Delhaize, total, ...) voor zover ik kan zien. Of vergis ik me daar?
 
Ik had gehoopt dat Tesla op het autosalon een tipje van de sluier zou oplichten over Belgische superchargerlokaties... Ik had eigenlijk wel dolgraag in Garmisch gaan skiën met de Tesla, zonder te moeten omrijden door Nederland.
Zijn er nog geen spannende geruchten, verdachte graafwerken,( van een ander soort uiteraard dan degene waar we in België zijn opgegroeid), of andere indicaties? Ik vond Byrons suggestie van de verkeerswisselaar in Heverlee alvast een perfect voorstel. Een andere mag in de buurt van mijn heimat Kortrijk komen, daar komen ook heel wat snelwegen richting Parijs samen.
 
Ik had gehoopt dat Tesla op het autosalon een tipje van de sluier zou oplichten over Belgische superchargerlokaties... Ik had eigenlijk wel dolgraag in Garmisch gaan skiën met de Tesla, zonder te moeten omrijden door Nederland.
Zijn er nog geen spannende geruchten, verdachte graafwerken,( van een ander soort uiteraard dan degene waar we in België zijn opgegroeid), of andere indicaties? Ik vond Byrons suggestie van de verkeerswisselaar in Heverlee alvast een perfect voorstel. Een andere mag in de buurt van mijn heimat Kortrijk komen, daar komen ook heel wat snelwegen richting Parijs samen.

ik heb even geïnformeerd op de beurs : 'er zou "weldra" een "aankondiging" volgen...'

waarom besteed ik daar een post aan ?:confused:
 
Februari vordert gestaag, en het blijft maar stil op het SC front in Europa. Ergens zullen ze toch die "eind 2014" kaart waar moeten gaan maken. Ik zou verwacht hebben dat er iedere maand weer een paar bijkomen.
Ja, dat gokte ik dus ook.

Ik had wat hoop dat we er deze maand een paar bij kregen, maar ik vind het maar eng stil.