Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium & Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Denk dat er eind maart wel een aantal nieuwe locaties bekend zullen zijn. Ik gok dat ze eerst in dec en jan de USA prioriteit hebben gegeven (daar is het gruwelijk hard gegaan de afgelopen twee maanden namelijk), en vanaf nu pas de cabinets voor de EU aan het produceren zijn, tel er nog 4 weken transport hierheen bij en een aantal weken voor het monteren. Kan dan ineens hard gaan hoor. Hoop deze zomer wel naar zuid Frankrijk of Spanje te kunnen! :)
 
Denk dat er eind maart wel een aantal nieuwe locaties bekend zullen zijn. Ik gok dat ze eerst in dec en jan de USA prioriteit hebben gegeven (daar is het gruwelijk hard gegaan de afgelopen twee maanden namelijk), en vanaf nu pas de cabinets voor de EU aan het produceren zijn, tel er nog 4 weken transport hierheen bij en een aantal weken voor het monteren. Kan dan ineens hard gaan hoor. Hoop deze zomer wel naar zuid Frankrijk of Spanje te kunnen! :)

Zag ook dat er in de USA recentelijk SuperCharger stalls 'nieuwe stijl' geinstalleerd worden. Wellicht heeft dat er ook mee te maken.
Tesla Supercharger network - Page 401
 
Last edited:
Kan me ook wel iets voorstellen bij de tijdelijke hik-up. Het gaat duidelijk in fases. Eerst een team in Noorwegen, in 1 klap zes stuks, daarna de route NL -> Oostenrijk. Als ze niet gelijktijdig al zijn gestart met vergunning voor nieuwe locaties, en je begint daar dan 1 januari mee, dan kan ik me voorstellen dat je het eerste kwartaal wel kwijt bent aan het maken van deals en het aanvragen van vergunningen. Dan zouden de eerste fysieke bouwwerkzaamheden wel volgen de komende maand. Als ze dan vanaf dat moment in een gestaag tempo locaties regelen, dan zie je daarna ook een gestage uitrol. Tot op heden komen ze hun plannen goed na, kijk eens na het traject wat er in Europa ligt, en wat er in de VS gebeurt.
 
We hebben intussen een eerste SuC in Nijvel (Nivelles).
Het is me opgevallen op de SuperCharger map van Tesla (http://www.teslamotors.com/nl_BE/supercharger) dat het stipje van de SuC van Nijvel zich in de "winter 2014-2015" versie lijkt te verplaatsen in Noordoostelijke richting. Het is voor zover ik zie het enige stipje waarbij dit opvalt.

Betekent dat dat de locatie in Nijvel letterlijk tijdelijk is?

bij de tijdelijke lader staat een bord waarop wordt aangegeven dat men op die locatie op termijn een permanente supercharger wil plaatsen.
Maar misschien is dat een standaard tekst ?
 
We hebben intussen een eerste SuC in Nijvel (Nivelles).
Het is me opgevallen op de SuperCharger map van Tesla (http://www.teslamotors.com/nl_BE/supercharger) dat het stipje van de SuC van Nijvel zich in de "winter 2014-2015" versie lijkt te verplaatsen in Noordoostelijke richting. Het is voor zover ik zie het enige stipje waarbij dit opvalt.

Betekent dat dat de locatie in Nijvel letterlijk tijdelijk is?

Gisteren in Nijvel geladen.

Er stond al een Tesla uit de UK en het laden ging maar met 248 km/u bij 137A.
Ook toen de UK rijder weg was, bleef dit zo langzaam. Ik heb zelfs het laden onderbroken om te kijken of dat hielp.
Uiteindelijk heb ik hier ruim een uur gestaan.
Van der Valk is een wat muffig hotel met matige koffie.
Wifi is goed.

Toen ik vannacht terugkwam ging het laden wel met een behoorlijk tempo: 471 km/u bij 233A
 
Of je zet de eenheid van het laadscherm op kW ipv km/h.
Dan wordt ook niet meer de gemiddelde laadsnelheid, maar het actuele laadvermogen weergegeven.
Je zult je verbazen hoe snel dit vermogen naar rond de 50 kW zakt.
 
1b zit wel goed vast:
ImageUploadedByTapatalk1408650106.582996.jpg


- - - Updated - - -

vandaag door Kim in hoogst eigen persoon bevestigd : SeC-Aartselaar krijgt een supercharger, op korte termijn.

ook Gent staat op de lijst - maar geen timing opgegeven.
Is dat wel verstandig, nu jullie amper nog stroom hebben in Belgie? ;)