TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Superchargers in Nederland (NL)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Nov 21, 2013.

1. redevries

redevries René de Vries

#1 redevries, Nov 21, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 16, 2014
    Bij de A27, afslag Oosterhout-Zuid komt een Tesla Supercharger. Dit is op de parkeerplaats achter het AC restaurant.
    Adres: Beneluxweg 1, 4904 SJ Oosterhout

Er is daar ook een McDonalds en een Golden Tulip hotel. Eerder waren er al foto's gepost met het vermoeden hierover, maar vanmorgen trof ik een installatiemonteur van BAM die de hoogspanningskast aan het afmonteren was. Hij bevestigde dat Tesla de opdrachtgever is. Er komen 8 laadplekken!
    Wanneer alles klaar is kon deze monteur me niet melden, er is nog een andere ploeg betrokken. Aanleg van de elektriciteit rond hij deze week af.

Verder wist hij me te melden dat hij de zelfde klus ook ging uitvoeren bij de AC in Zevenaar.

Hierbij wat foto's, helaas wat onscherp - maar dat is een overblijfsel van een iPhone in de regen...
    . foto 1.JPG foto 2.JPG foto 3.JPG foto 4.JPG

2. martinve

martinve Active Member

Super !
    Om hier even te laden onderweg naar het westen des lands....Daar rijdt ik wel een beetje voor om.

Hopelijk is deze af voor kerst :wink:

3. gelden

gelden Active Member

Mooi! Weliswaar vlakbij huis, waar ik hem het minste nodig heb. Maar goed om soms even gratis bij te laden (en een praatje met andere Tesla rijders te maken).

4. ResB

ResB Member

Ik ben tevreden met deze locatie, was beter geweest als het Eindhoven was, maar je kan niet altijd alles krijgen wat je wilt. Hoe lang zou de bouw duren, denken jullie?

5. Rutger

Rutger Member

Goede plekken, en duidelijk gericht op roadtrips naar Antwerpen / Brussel en Duisburg / zuid Duitsland.

6. Rla

Rla Member

#6 Rla, Nov 21, 2013
    Last edited: Nov 21, 2013
    Ik had altijd eerder Zuid-Breda (Hazeldonk) en ergens aan Maastricht in gedachte. Zevenaar is dan weer uiterst logisch.

Met een radius van 150km rond de superchargers:
    SuperChargers.PNG
    gemaakt met http://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm

7. dvotion

dvotion Member

Jeuh :)
    Is bij mij om de hoek, heb ik de Keba voor niks laten installeren :)

8. Right_Said_Fred

Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

Aan de 'geraamtes' van de laadzuilen is inderdaad duidelijk te zien dat het om Superchargers gaat. Die zie je ook op foto's van Amerikaanse Supercharger-locaties in aanbouw.

Ik hoop dat er behalve bij Oosterhout en Zevenaar ook nog minimaal een Supercharger midden in het land komt, op het kruispunt van oost-west en noord-zuid routes (rond Utrecht?). Die zou voor veel mensen ideaal zijn voor net iets te lange binnenlandse ritten.

9. FVO

FVO Active Member

Een snellader rondom Antwerpen zal dus wel niet het geval zijn :mad:

10. ResB

ResB Member

Utrecht zou perfect zijn!!! Maar goed, ben al blij met deze twee.

11. Rla

Rla Member

Ik vrees dat er België zelfs geen SC zal komen.
    SC Belgie.PNG
    Eentje rond Lille (FR) en eentje rond Luxemburg (LUX) en België is gedekt.
    Of misschien dat er toch nog eentje in Brussel komt, maar dan ga je toch veel tijd verliezen rond de ring.

12. thimo

thimo Model S driver

Mijn eerste gedachte hierbij was: Hoezo is je iPhone aan het regenereren? Mooie, nuttige lokatie. Ben erg benieuwd waar de rest komt.

13. redevries

redevries René de Vries

Hoe groot zijn die cirkels die je daar toont? Ik lees dat je met een supercharger 320km kunt laden in een half uur, misschien wel iets meer omdat we in Europa iets meer vermogen er door heen duwen.
    Maar weet iemand of dat een 'Rated Range' of een 'Ideal Range'? Het is niet zo leuk om achter een vrachtwagen al 'hypermilend' van supercharger naar supercharger te rijden :(

LOL! Ik heb het omgekeerde ook wel eens gehad, iemand die hier in het forum aan het mopperen was over het gedrag van de regen. Ik dacht in eerste instantie even dat dit over de banden ging!

14. HWS

HWS Speedjunkie

Eentje in het noorden van Nederland zou ook prettig zijn. Afgelopen zondag moest ik op en neer Zoetermeer - Oudega. Had ik met de Tesla niet gehaald. Knooppunt Heerenveen zou dan misschien handig zijn.

- - - Updated - - -

Mag toch hopen dat ze rekening houden met de 60kw versies en het toekomstige E-model wat wellicht een kleinere actieradius zal hebben.

15. fouktsang

fouktsang Member

Gaat die ene monteur dat helemaal in zijn eentje doen dan duurt het wel even. Volgens mij staan die superchargers daar gewoon in het plastiek. Moeten ze wel oppassen anders hebben we ineens op 8 locaties een supercharger op de oprit staan.

16. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Ik woon in Groningen en zal veelvuldig het traject Groningen-Zwolle rijden. Dan zijn Zevenaar en Oosterhout niet echt op de route... en ja, een Noordelijke Supercharger, hopelijk! Ergens op het traject Zwolle-Meppel is het meest logisch voor Noord-Nederland. :cool:

17. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

ik zal het maar niet tegen mijn vrouw zeggen dat Amsterdam en omgeving goed bereikbaar worden met de tesla vanuit België ;-)

18. Jean

Jean Member

19. PaulW5

PaulW5 *****Driver

20. carlos

carlos Member

Bijde plekken komen mijn heel best uit:biggrin: Ze zitten tussen de 90 en 120 kilometer van mijn huis, oftewel: als ik geladen heb kan ik volgas naar huis of andersom:cool:

Share This Page