Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
net in Zwolle gestaan. Er kwamen nog twee Tesla`s aan die moesten wachten omdat alle plaatsen bezet waren. Wordt dus tijd dat Tesla ook richting het Noorden wat gaat doen! Hoogeveen of Emmen?

Op Goede Vrijdag jl. werd ik tijdens het laden in Zwolle aangesproken door een Tesla medewerker.
Of ik tijdens het laden ook wat gebruikte bij van der Valk. En of ik er wel vaker kwam laden.
Op mijn vraag of er in het noorden een SuC bijkomt,zei hij dat ze er mee bezig zijn.
Heerenveen? Groningen? "Daar kan ik helaas niets over zeggen" was zijn antwoord.
 
Voor het eerst Urmond. Best vlotte charger.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    263.1 KB · Views: 54
  • image.jpeg
    image.jpeg
    336.5 KB · Views: 52
Op Goede Vrijdag jl. werd ik tijdens het laden in Zwolle aangesproken door een Tesla medewerker.
Of ik tijdens het laden ook wat gebruikte bij van der Valk. En of ik er wel vaker kwam laden.
Op mijn vraag of er in het noorden een SuC bijkomt,zei hij dat ze er mee bezig zijn.
Heerenveen? Groningen? "Daar kan ik helaas niets over zeggen" was zijn antwoord.

Ik hoorde laatst dat er 1 in Groningen bij zal komen. Ik hoop meer op Van der Valk Emmen(A37). Ligt exact tussen Zwolle(A28) en Emsburen(A31DLD).
 
Gisteren mocht ik van Noord-Holland naar Groningen vv via de afsluitdijk (iets meer dan 200km enkele reis). En dan moet je echt bijladen. Vroeger had Groningen alleen 3,7kw paaltjes, maar gelukkig in Damsterdiep 4x 11kw (waarvan 2x geiced!). Ging dus net goed.
Omrijden via Zwolle is echt geen optie want duurt een half uur langer plus een half uur laden (minimaal). Met twee kleine kinderen in de auto is dat niet optimaal.

Een SuC op knooppunt Joure bij de McDonalds zou wat mij betreft erg logisch zijn.
 
  • Like
Reactions: HWS
Gisteren mocht ik van Noord-Holland naar Groningen vv via de afsluitdijk (iets meer dan 200km enkele reis). En dan moet je echt bijladen. Vroeger had Groningen alleen 3,7kw paaltjes, maar gelukkig in Damsterdiep 4x 11kw (waarvan 2x geiced!). Ging dus net goed.
Omrijden via Zwolle is echt geen optie want duurt een half uur langer plus een half uur laden (minimaal). Met twee kleine kinderen in de auto is dat niet optimaal.

Een SuC op knooppunt Joure bij de McDonalds zou wat mij betreft erg logisch zijn.

Precies. Gisteren ben ik naar Zandvoort geweest (net als heel wat andere landgenoten), heb de auto geparkeerd aan een laadpaal in Bloemendaal / Haarlem en laatste stukje met de trein. 's Middags na een zonnige dag is het altijd al moeilijk met verkeer in Zandvoort, maar als er tegelijkertijd ook nog een groot evenement is op het circuit wordt het pas echt feest.
Maar goed, als je lange tijd op de bestemming bent kun je daar wel laden, anders is een SuC toch wel heel erg handig. Joure is bijvoorbeeld prima plek, of Heerenveen. Drachten zou ook nog kunnen en als er breder in de regio wordt gekeken (Duitsland) dan zijn Groningen en Zuidbroek ook nog logisch. Maar voor de randstedeling is Zuidbroek natuurlijk niet handig, zeker niet zolang Groningen in de spits nog met filevorming kampt...