Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren bij de SuC in eindhoven. Was de tweede Tesla aldaar.
Derst 500 km/h, 1hr & 20 minuten remaining, dat ging 20 minuten goed. Terwijl ik binnen aan de koffie zit zie ik op de app de meter zakken naar 230 en vervolgens 180. Dus ik zeg tegen mijn kinderen; nu zijn er meer Tesla's bijgekomen. En idd. Maar de laadpaal was inmiddels niet meer vooruit te branden. Na een half uur maar 30 km erbij terwijl de snelheid op 180 bleef hangen en de verwachte tijd op 40 minuten. Na nog een half uur nog steeds. Uiteindelijk duurde het laden aan de Suc 65 minuten.

Even wennen, maar hoe komt dat nu?
 
Gisteren bij de SuC in eindhoven. Was de tweede Tesla aldaar.
Derst 500 km/h, 1hr & 20 minuten remaining, dat ging 20 minuten goed. Terwijl ik binnen aan de koffie zit zie ik op de app de meter zakken naar 230 en vervolgens 180. Dus ik zeg tegen mijn kinderen; nu zijn er meer Tesla's bijgekomen. En idd. Maar de laadpaal was inmiddels niet meer vooruit te branden. Na een half uur maar 30 km erbij terwijl de snelheid op 180 bleef hangen en de verwachte tijd op 40 minuten. Na nog een half uur nog steeds. Uiteindelijk duurde het laden aan de Suc 65 minuten.

Even wennen, maar hoe komt dat nu?


ik begrijp het niet helemaal :
je schrijft : 1hr & 20 minuten remaining,
en wat verder : Uiteindelijk duurde het laden aan de Suc 65 minuten.

D
us sneller dan verwacht ?

Maar goed, 'to the point' :
de laadsnelheid bij de Suc (en bij iedere laadpaal) wordt niet alleen bepaald door vermogen van de laadpaal; maar ook door de SoC (%) van de batterij én door de temperatuur.

Als je batterij vrij laag is; dan kan de SuC op vol vermogen je batterij vol pompen.
Naar mate de batterij meer geladen wordt, daalt de snelheid.

Kijk eens op de site van Merijn, Tesla | Home en dan supercharger, laadtijd.


Verder is de laadsnelheid in km/u die aangeduid wordt,het gemiddelde over de ganse laadbeurt.
Ik zelf zet de aanduiding op vermogen (KW); deze geeft het momentane vermogen.
Voor mij is dat duidelijker : je laad NU aan x kW. Doe dat getal met 5; en je hebt zowat de ogenblikkelijke laadsnelheid in km/u. (gemiddelde verbruik van 0.2kWh/km)
 
Gisteren bij de SuC in eindhoven. Was de tweede Tesla aldaar.
Derst 500 km/h, 1hr & 20 minuten remaining, dat ging 20 minuten goed. Terwijl ik binnen aan de koffie zit zie ik op de app de meter zakken naar 230 en vervolgens 180. Dus ik zeg tegen mijn kinderen; nu zijn er meer Tesla's bijgekomen. En idd. Maar de laadpaal was inmiddels niet meer vooruit te branden. Na een half uur maar 30 km erbij terwijl de snelheid op 180 bleef hangen en de verwachte tijd op 40 minuten. Na nog een half uur nog steeds. Uiteindelijk duurde het laden aan de Suc 65 minuten.

Even wennen, maar hoe komt dat nu?
Met hoeveel km nog resterend begon je met laden? Heb je door geladen tot 100%? Dat duurt sowieso een eeuwigheid en is dus niet aan te raden mocht het niet noodzakelijk zijn voor een trip.
 
Dus sneller dan verwacht ?

Idd, maar niet binnen de verwachtte 40 minuten. Maar die site is idd heel handig, dank voor de tip!


Verder is de laadsnelheid in km/u die aangeduid wordt,het gemiddelde over de ganse laadbeurt.
Ik zelf zet de aanduiding op vermogen (KW); deze geeft het momentane vermogen.
Voor mij is dat duidelijker : je laad NU aan x kW. Doe dat getal met 5; en je hebt zowat de ogenblikkelijke laadsnelheid in km/u. (gemiddelde verbruik van 0.2kWh/km)

Ah ok. Wederom dank!
 
Gevonden bij de SuC in Oosterhout, stal 2A. Sleutel heb ik boven op het laadstation 2A gelegd.
 

Attachments

  • IMG_5448.JPG
    IMG_5448.JPG
    1.1 MB · Views: 68
De nieuwste Nederlandse SuC in aanbouw - Schiphol, was in de buurt vanmiddag en vroeg me af of er al wat te zien was... Goede locatie denk ik. 10 stalls - 2 minuten lopen vanaf McD, 3 minuten rijden naar Aankomst/Vertrek en midden tussen het lang-parkeren. 4 minuten rijden naar de afslag Aalsmeer aan de A9. Ideaal voor de Schiphol-taxi's. Kan zo te zien niet te lang meer duren - zal SuC Amsterdam sterk gaan ontlasten.
SuC Schiphol - 1 (2).jpg
SuC Schiphol - 1 (1).jpg
SuC Schiphol - 1.jpg
 
Last edited:
De nieuwste Nederlandse SuC in aanbouw - Schiphol, was in de buurt vanmiddag en vroeg me af of er al wat te zien was... Goede locatie denk ik. 10 stalls - 2 minuten lopen vanaf McD, 3 minuten rijden naar Aankomst/Vertrek en midden tussen het lang-parkeren. 4 minuten rijden naar de afslag Aalsmeer aan de A9. Ideaal voor de Schiphol-taxi's. Kan zo te zien niet te lang meer duren - zal SuC Amsterdam sterk gaan ontlasten.

Goed werk! Da's een heel mooie met 10 stalls. Zullen best wel taxi's gaan komen maar dat is weer gunstig voor de andere SuC. Amsterdam heeft dan ineens 20 stalls. Prima!