Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ga je voor de eerste keer naar een supercharger (Valk Eindhoven) beredruk en ligt die er ook nog eens uit!

Maar doorgereden naar Urmond:)

Lekker gegeten:)

Ale 8 stalls? Lichtjes brandden ook niet? Ter plaatse gezien of melding in de navigatie? Die laatste is nog niet altijd correct. Kan best zijn dat hij zegt dat hij niet werkt maar dan geldt dat voor een paar van de stalls. Wij zijn daar morgenochtend met 8x Model X. Volgens de navigatie werkt hij gewoon (op dit moment). Je kunt tijdens openingsuren ook in Tilburg laden bij het SeC en in Oosterhout.
 
Dit is overigens 1 keer al fout gegaan toen ik niet in Calais maar in Folkestone wilde laden. Daar aangekomen bleek dat ik alleen maar kon laden als ik de kanaaltunnel terug naar Frankrijk zou nemen .
het gevolg was een ritje op de vrachtwagen naar Maidstone om daar te laden.

Tja, dat staat nochtans duidelijk in de nav.
20161001_194930-640x480.jpg


Altijd even checken op voorhand.
Soms is een suc ook even buiten gebruik.

In Calais geldt hetzelfde; de suc bij de Euro tunnel is enkel bereikbaar voor verkeer naar Folkestone.
Maar daar is wel een tweede suc vlakbij.

Verder vond ik beide suc's aan de Euro tunnel langzaam.
 
Last edited:
Ale 8 stalls? Lichtjes brandden ook niet? Ter plaatse gezien of melding in de navigatie? Die laatste is nog niet altijd correct. Kan best zijn dat hij zegt dat hij niet werkt maar dan geldt dat voor een paar van de stalls. Wij zijn daar morgenochtend met 8x Model X. Volgens de navigatie werkt hij gewoon (op dit moment). Je kunt tijdens openingsuren ook in Tilburg laden bij het SeC en in Oosterhout.
Is die in SeC Tilburg ook supercharger ?
 
Ale 8 stalls? Lichtjes brandden ook niet? Ter plaatse gezien of melding in de navigatie? Die laatste is nog niet altijd correct. Kan best zijn dat hij zegt dat hij niet werkt maar dan geldt dat voor een paar van de stalls. Wij zijn daar morgenochtend met 8x Model X. Volgens de navigatie werkt hij gewoon (op dit moment). Je kunt tijdens openingsuren ook in Tilburg laden bij het SeC en in Oosterhout.
Ik was vanmiddag ook in Eindhoven bij de SuC. Stalls 1a en 1b weigerden inderdaad, en doorgebeld aan Tesla Assistance.De overige 6 stalls werkten wel.:rolleyes:
 
Mochten er nog twijfels zijn.. SuC Schiphol is Taxi only. (zie onderste foto). Slagboom moet nog worden aangebracht, maar voorbereidingen zijn klaar. Aarden wal om het parkeergedeelte voorkomt dat je buitenom er bij kunt komen. Stond nog geen spanning op vanochtend.. Maar kan zo te zien 4 oktober zo open.

View attachment 196998
View attachment 196999 View attachment 197000
Ik zou deze post graag disliken. Ben hier totaal niet enthousiast over. Er was al een SuC alleen voor taxi's op Schiphol die niet veel gebruikt zou worden. Daarnaast meen ik gelezen te hebben dat er ook nog fastchargers (60kW) bij een taxibedrijf geplaatst waren. Amsterdam ZO ligt voor mijn routes niet gunstig. Ik vind t een slechte ontwikkeling dat er SuC's voor specifieke groepen met beperkte toegang aangelegd worden:(.
 
Last edited:
Hoewel ik alleszins met @HWS mee voel, lijkt het me een affaire tussen Tesla en de taxi-uitbaters wat zij overeenkomen m.b.t. activiteiten op privéterrein (niet-publiek terrein, dus). Ik ken de economische afspraken tussen partijen niet, maar kan me voorstellen dat de taxi-exploitanten niet hebben nagelaten om de kaart met hun wereldwijde PR-waarde te spelen.
In het grote plaatje is natuurlijk elke extra laadvoorziening positief, ook in deze vorm, maar een (extra) -publiek toegankelijke- SuC bij Schiphol is en blijft sowieso een goed idee.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Ik snap dat het niet voor iedereen op de route ligt en het is natuurlijk altijd prettiger als je laadplekken op je bestemming of op je route liggen, maar Tesla Amsterdam Zuid-Oost is vanuit Schiphol maar +/- 15 km rijden, dus dat is op zich nog wel te overzien. De kans dat daar dan vrije plekken zijn om te Superchargen is een stuk groter als de taxi's hun eigen Supercharger(s) hebben. Ik ben dus alleen maar voorstander van deze actie van Tesla. Mocht in de praktijk blijken dat dit systeem ook niet goed werkt, dan heb ik er alle vertrouwen in dat Tesla daar ook wel weer een goede reactie op gaat hebben.
 
Ik vind dit een goede ontwikkeling.
Zowel voor ons als voor de taxi rijders is dit beter. Voor ons is het verschrikkelijk irritant als de SuC vol staat met taxi's maar bedenk dat het voor hun ook zeker niet fijn is als ze moeten wachten om op te laden: tijd is geld.

Toen ik de jongens sprak die de SuC aan het aanleggen waren maakten ze ook een opmerking dat het taxibedrijf er wellicht financieel iets aan bijdroeg, ik kan me voorstellen dat de kosten voor de slagboom en toegangscontrole voor dat bedrijf is. En Tesla kan dan als voorwaarde stellen dat de taxi's dan inderdaad niet meer de SuC Zuidoost mogen gebruiken.
Er is een hoop geklaagd over de bezetting van ZO door taxi's, wellicht is dat nu opgelost.
Dinsdag feestelijke heropening ?
 
Ik vind het ook een goede ontwikkeling en ook goed dat dit taxi only is. De eerste reactie is misschien dat hij open moet zijn voor iedereeen. In de praktijk zullen er dan veel taxi's laden met onterecht geklaag van andere gebruikers, zie het aparte draadje hierover tav. de bestaande in Amsterdam.

Het blijft de komende jaren een mooie uitdaging om de juiste balans tussen aantal laadpunten en aantal ev's (breder dan tesla) te vinden, rekening houdend met alle stakeholders en kostenefficiëntie en effectiviteit van de investerende partijen. En ja het kan altijd beter en sneller, maar ik vind persoonlijk dat Tesla het geweldig doet!
 
Wie zegt dat die een Tesla supercharger is met beperkingen? Misschien is de aanleg volledig betaald door het taxibedrijf (vergelijkbaar met de andere Tesla snelladers op schiphol). Dan is het toch niet vreemd dat wij er niet terecht kunnen? Stel dat ik de middelen had om zo'n supercharger bij mij op het terrein te laten plaatsen, dan mag ik toch zelf weten wie er mag laden?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Janc
Wie zegt dat die een Tesla supercharger is met beperkingen? Misschien is de aanleg volledig betaald door het taxibedrijf (vergelijkbaar met de andere Tesla snelladers op schiphol). Dan is het toch niet vreemd dat wij er niet terecht kunnen? Stel dat ik de middelen had om zo'n supercharger bij mij op het terrein te laten plaatsen, dan mag ik toch zelf weten wie er mag laden?
Vermoed dat het ook zo gegaan is. Denk dat een SuC voor de gewone rijders meer bij Hotels of horeca gelegenheden zullen gebouwd worden.
 
waarom niet 6 van de 10 plaatsen voor taxi's en 4 van de 10 voor de sterveling....
every body happy

Waarom niet meer (voor iedereen toegankelijke) Superchargers installeren als de vraag groter is dan het aanbod...
Ik vind het maken van Superchargers voor aparte groepen geen goed idee (tenzij het natuurlijk een niet door Tesla betaalde Supercharger betreft).
Straks kan het voorkomen dat een Tesla taxi in Zuidoost behoefte heeft om te laden (omdat hij daar toevallig uitkwam met een rit) en ik bij Schiphol sta en wil laden en dat we beide heen en weer moeten rijden om naar onze 'eigen' Supercharger te gaan.
Verder vind ik het vreemd dat de twee eigen Superchargers die er al waren voor de taxi's niet of nauwelijks gebruikt werden. Waarom niet? Te weinig vermogen of geen gratis stroom? Dan had dat misschien beter aangepast kunnen worden dan een andere ernaast te bouwen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Heb je de Ludicrous upgrade? Anders ga je het misschien niet halen ;)
Haha gotcha, had je eerste reactie ook gelezen :p en er is dus toch 1 ding dat jij niet weet over Teslarijders: die zijn nergens bang voor ;)


Maar serieus: met een paar honderd taxi's in de buurt maak ik me sowieso geen enkele illusie dat die SuC in je planning meenemen verstandig zou zijn.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN