Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Opmerking over tukje in de auto was gekscherend bedoeld! Over dat opladen: in (ruim) 20 minuten slechts 100 km range erbij is niet zo snel, vooral niet als je haast hebt..............

Sneller dan welk ander systeem en in mijn ogen dus snel. Maar 350km/u gemiddeld in 20 minuten is toch 116,67 km erbij ;)
Hoe veel energie zat er nog in de batterij toen je begon met opladen?
 
Begon op 95 km en na dik 20 min 200 km range en kon dus makkelijk vanuit Eindhoven naar Hilversum en vervolgens Amstelveen. En even over de duim gerekend is de range erbij na 1 uur laden 300 km. Omdat ik weet dat het sneller kan met een Tesla viel het me dus iets tegen.
 
Opmerking over tukje in de auto was gekscherend bedoeld! Over dat opladen: in (ruim) 20 minuten slechts 100 km range erbij is niet zo snel, vooral niet als je haast hebt..............

daar hebben we te weinig gegevens over, om een uitspraak te doen.:confused:

Wat was je SOC ? Ken je deze grafiek ? Tesla | Supercharger (tabblad laadtijd).
En stond je alleen aan een A+B combinatie ?

Alleen gegevens die er echt toe doen...
 
Soms verschilt het ook gewoon. Zo stond ik een keer met +/- 50 km SoC bij Salzburg te laden op halve snelheid, in mijn eentje. Heb 'm toen verplaatst naar een andere stall, zelfde probleem. Ben toen alleen het absoluut nodige gaan laden met het plan 'm later in de avond vol te laden terwijl ik daar in het restaurant ging eten (dan heb je toch +/- 1-2 uur de tijd). Maar toen had ik ineens wel de volledige snelheid, terwijl ik toen niet alleen stond (maar volgens mij wel alleen in de A+B combinatie).
 
In Oosterhout zouden de voorzieningen wel eens een upgrade kunnen krijgen. Alle AC restaurants, en bijbehorende hotels, Starbucks en Burger Kings zijn verkocht aan een Van der Valk investeringsbedrijf (GR8 investments). Deze probeert vervolgens de restaurants te verkopen aan LaPlace. Al met al kan het er dan alleen maar beter op worden :)

Bron: Jumbo/La Place aast op restaurants
 
  • Like
Reactions: HWS
Als newbie een vraag over Superchargers. Omdat mijn laadstation thuis nog niet operationeel is gebruik ik de SC in Drachten zeer regelmatig. Nu merk ik grote verschillen bij de verschillende stalls. Afgelopen week, toen het laden bleef steken op 250 km/h ben ik 1 stall opgeschoven en daar ging het laden een stuk sneller. Ik was overigens de enige Tesla op dat moment. Tevens merk ik dat ik in Zwolle haast altijd op de volledige snelheid kan laden, ondanks dat het daar eigenlijk altijd drukker is dan in Drachten. Misschien dat iemand van jullie wat ;echt in de duisternis kan brengen.

SC.png
 
Vragen ja, misvattingen en frustratie ...mmm nee hoor.
Het draadje waar jij aan refereert bestaat uit meer dan 700 berichten. Ik heb het nodige spitwerk gedaan, helaas het antwoord niet kunnen vinden. Misschien ergens tussen de duizenden berichten op het forum.

Misschien dat iemand iets meer informatie heeft.
 
Als newbie een vraag over Superchargers. Omdat mijn laadstation thuis nog niet operationeel is gebruik ik de SC in Drachten zeer regelmatig. Nu merk ik grote verschillen bij de verschillende stalls. Afgelopen week, toen het laden bleef steken op 250 km/h ben ik 1 stall opgeschoven en daar ging het laden een stuk sneller. Ik was overigens de enige Tesla op dat moment. Tevens merk ik dat ik in Zwolle haast altijd op de volledige snelheid kan laden, ondanks dat het daar eigenlijk altijd drukker is dan in Drachten. Misschien dat iemand van jullie wat ;echt in de duisternis kan brengen.

View attachment 201679

Altijd dit soort zaken melden bij Tesla. Zij kunnen dat controleren of er iets gerepareerd moet worden. Bijkomend voordeel is dat anderen niet hetzelfde probleem zullen ervaren. Ik weet niet of Tesla vanop afstand kan uitlezen (wanneer je verbonden bent met de SuC in kwestie) wat het probleem is.
 
Altijd dit soort zaken melden bij Tesla. Zij kunnen dat controleren of er iets gerepareerd moet worden. Bijkomend voordeel is dat anderen niet hetzelfde probleem zullen ervaren. Ik weet niet of Tesla vanop afstand kan uitlezen (wanneer je verbonden bent met de SuC in kwestie) wat het probleem is.

Ja dat kunnen ze. VIN nummer is voldoende voor ze om te kijken aan welke stall je staat
 
Als newbie een vraag over Superchargers. Omdat mijn laadstation thuis nog niet operationeel is gebruik ik de SC in Drachten zeer regelmatig. Nu merk ik grote verschillen bij de verschillende stalls. Afgelopen week, toen het laden bleef steken op 250 km/h ben ik 1 stall opgeschoven en daar ging het laden een stuk sneller. Ik was overigens de enige Tesla op dat moment. Tevens merk ik dat ik in Zwolle haast altijd op de volledige snelheid kan laden, ondanks dat het daar eigenlijk altijd drukker is dan in Drachten. Misschien dat iemand van jullie wat ;echt in de duisternis kan brengen.

View attachment 201679
Wat in het plaatje opvalt is dat je laadsnelheid aan het stijgen is tijdens het laden. Na de sc-switch gaat dat eigenlijk in hetzelfde tempo door. Had je misschien een koude batterij toen je begon met laden?
 
Update Zwolle: Vergaderende PWC-ers hebben nu 2 Tesla's verplaatst die daar al uren stonden :-(. Andere 4 komen later waaronder de presentator...

Ik begrijp daar helemaal niets van... je vindt het zelf toch ook vervelend als iemand z'n auto niet weg haalt na het laden en je voor jan lul staat te wachten... egocentrisch, asociaal gedrag... Misschien moet het dan maar zo ver komen dat Tesla je voor een maand uitsluit om bij een SuC te laden als je dit doet... (or whatever..).. zal ze leren... grrrrhmmm..
 
  • Like
Reactions: HWS