Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
...(ergens tussen 52 en 54 kW). En daarmee lijkt een SuC niet echt voordeel te bieden boven een andere 50 kW DC lader, zoals die van Fastned of degene die bij veel van der Valk's staan.

Dat denk ik nog niet.... Laat denk ik vooral zien dat accu's verre van leeg zijn als ze bij de SuC komen laden.... En daarmee heb je direct grote voordeel tov 50kW DC laders te pakken: leeg aankomen en met vol vermogen in 20 minuten weer weg kunnen...
 
Dat denk ik nog niet.... Laat denk ik vooral zien dat accu's verre van leeg zijn als ze bij de SuC komen laden.... En daarmee heb je direct grote voordeel tov 50kW DC laders te pakken: leeg aankomen en met vol vermogen in 20 minuten weer weg kunnen...

Kan een paar oorzaken bedenken:

- Met een (te) hoge SoC aankomen, waardoor geen vol vermogen wordt gepakt.
- Door het hogere vermogen in het begin wordt de batterij zo warm dat het vermogen sneller terug valt, terwijl bij een 50 kW DC lader de batterij de temperatuur beter onder controle weet te houden.
- Onnodig lang blijven doorladen, vind het gemiddelde over de twaalf voorbeelden die ik vond van 40 minuten per sessie erg lang.

Ik gok zelf op die laatste, wat de idle-fee misschien ook nog beter verklaard.
 
Misschien het verkeerde topic. Maar deze toevoeging is toch wel heel praktisch. Op een SUC zien hoeveel stalls er bezet zijn. En in het overzicht met de balkjes.
 

Attachments

  • IMG_20170210_085759.jpg
    IMG_20170210_085759.jpg
    592.1 KB · Views: 50
Het is me opgevallen dat de bezettingsgraad niet altijd klopt, of toch héél traag ge-update wordt. Ik was vandaag om 16u aan het laden in Dordrecht. Volgens de tesla waren slechts 6 van de 12 superchargers beschikbaar, maar in realiteit stonden er slechts twee te laden.
 
Je ziet de informatie trouwens niet van alle SuC's. Als de afstand groter wordt, wordt het niet getoond. Ik denk dat dat wordt gedaan omdat die informatie zinloos is gegeven de afstand. Maar ja.. in Amsterdam zie ik Parijs wel, dat is toch ook 500 km.. Iemand enig idee wat de ratio is ?
 
Net de update gehad. Nu is goed te zien dat in NL het supercharge gebruik veel hoger is dan in de landen om ons heen.....
Ik loop 7 updates achter (2.52.22 sinds 12-jan-2017), maar daarmee is de bezettingsgraad van de SuC's ook in beeld sinds een paar dagen. Is dus niet vanwege een nieuwste update, maar een feature in bestaande software die recent pas aangezet werd.