Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe groot zijn die cirkels die je daar toont?
de cirkels zijn 150km, wat naar ik gehoord heb ergens de norm zou zijn voor Europa.

http://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm

Onder "Options" => Radius Distance = 150km
Dan
(2)Place radius by location name :
En dan een naam invullen en 'Draw Radius'

Oosterhout
Zevenaar,
Lille,
Luxembourg

Heeft iemand ergens een lijst met de namen/plaatsen van de Duitse SC's? Ik voel een google doc sheet aankomen met hun locaties, en dan er een radius bij. snel een mooi overzicht van de SC's op die manier.
 
YAY! Komt mij perfect uit. Ik woon in Breda en ik ga best vaak naar een klant in Gorinchem dus dit is een mooie plek voor mij :)

Je bedoelt om hem gratis vol te gooien? Want Gorinchem-Breda rijd je lachend 5 keer heen en weer op een volle accu (ik woon zelf in Gorinchem). Dan moet je wel zorgen dat je net een redelijk lege accu hebt op het moment dat je langs Oosterhout komt.
 
Je bedoelt om hem gratis vol te gooien? Want Gorinchem-Breda rijd je lachend 5 keer heen en weer op een volle accu (ik woon zelf in Gorinchem). Dan moet je wel zorgen dat je net een redelijk lege accu hebt op het moment dat je langs Oosterhout komt.

Om hem vol te gooien idd, wat anders? :) Het gaat er vooral om dat je hem _snel_ kan volgooien wanneer dat uit komt, en dat het gratis is, is mooi meegenomen! Het nadeel van elektrisch rijden is natuurlijk wel dat je genoeg tijd moet hebben om hem thuis vol te laden.
 
Bij de A27, afslag Oosterhout-Zuid komt een Tesla Supercharger. Dit is op de parkeerplaats achter het AC restaurant.
Adres: Beneluxweg 1, 4904 SJ Oosterhout

Er is daar ook een McDonalds en een Golden Tulip hotel. Eerder waren er al foto's gepost met het vermoeden hierover, maar vanmorgen trof ik een installatiemonteur van BAM die de hoogspanningskast aan het afmonteren was. Hij bevestigde dat Tesla de opdrachtgever is. Er komen 8 laadplekken!
Wanneer alles klaar is kon deze monteur me niet melden, er is nog een andere ploeg betrokken. Aanleg van de elektriciteit rond hij deze week af.

Verder wist hij me te melden dat hij de zelfde klus ook ging uitvoeren bij de AC in Zevenaar.

Hierbij wat foto's, helaas wat onscherp - maar dat is een overblijfsel van een iPhone in de regen...
.


De Tesla was er al voor de Supercharger :wink:
 
Oh my!

My sister lives just 14km away from Oosterhout, in Hank.

She doesn't know, though, that I have a Tesla. And it's een beetje​ difficult to drive there from here..... :)
 
Aan de 'geraamtes' van de laadzuilen is inderdaad duidelijk te zien dat het om Superchargers gaat. Die zie je ook op foto's van Amerikaanse Supercharger-locaties in aanbouw.

Ik hoop dat er behalve bij Oosterhout en Zevenaar ook nog minimaal een Supercharger midden in het land komt, op het kruispunt van oost-west en noord-zuid routes (rond Utrecht?). Die zou voor veel mensen ideaal zijn voor net iets te lange binnenlandse ritten.

+1, mij lijkt ergens bij Hoevelaken ideaal.... Is echt een knooppunt van noord-zuid en oost-west. Die bij Zevenaar en Oosterhout zijn natuurlijk ook erg handig vanuit Nederland naar Duitsland resp. Belgie...
 
Supercharger in Oosterhout - bevestigd.

beterugy.jpg


Net nog even gekeken, zijn er in totaal 8