You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eens. 10 min omrijtijd voor een laadstop van een kwartier is zonde tijd. Bij korte laadstops van 10-20min is het service concept van vdV te langzaam. (zelfs een tosti is voor 11:00 niet verkrijgbaarrr). Dan liever de Duitse McD op een Autohof waar een prima McCafé in zit.
Pragmatisch? Zeker! Maar ik vind de locaties sub-optimaal vanwege de vele 'hoepels' waar je door moet om bij de SuC te komen. Verloren tijd die ik ook had kunnen laden.Ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat ze niet veel keus zullen hebben. Het is voor Tesla makkelijk om met zo'n parapludeal met vdValk en Accor simpel om aan de nodige ruimte te komen om hun SuCs uit te rollen, bovendien in de buurt van snelwegen.
Stel je voor dat ze met Shell en Rijkswaterstaat zouden moeten onderhandelen. Dan was de eerste SuC er niet voor 2020 geweest.
Het is niet optimaal, maar wel pragmatisch.
4 minuten op de heenweg en 4 op de terugweg. 8 minuten in totaal. Bij een laadsnelheid van 100kW is dat 13kWh ofwel bijna 53km bereik die ik niet kreeg omdat ik moest omrijden. Wat mij betreft best wel significant.Helemaal eens. Het omrijden duurt nooit meer dan enkele minuten. En tijdens het laden kun je altijd een kop koffie of iets te eten nemen. Ook dan geef ik de voorkeur aan Van der Valk tegenover bijv. een Burger King. Vooral Zwolle is een prettige lokatie om even te lunchen. Wel wordt het daar heel druk. Stond ik in het begin vaak alleen of met nog een Tesla, nu staan er regelmatig 12 Tesla's aan de SuperCharger.
Ha, een medestander!eens. 10 min omrijtijd voor een laadstop van een kwartier is zonde tijd. Bij korte laadstops van 10-20min is het service concept van vdV te langzaam. (zelfs een tosti is voor 11:00 niet verkrijgbaarrr). Dan liever de Duitse McD op een Autohof waar een prima McCafé in zit.
Lijkt me een gegeven, waar nu weinig meer aan te veranderen is of je moet weer een ICE gaan rijden. Persoonlijk heb ik liever een plaats waar ik even rustig kan zitten, dan dat ik op een tankshop ben aangewezen. Daar rijd ik graag een paar minuten voor om.Pragmatisch? Zeker! Maar ik vind de locaties sub-optimaal vanwege de vele 'hoepels' waar je door moet om bij de SuC te komen. Verloren tijd die ik ook had kunnen laden.
4 minuten op de heenweg en 4 op de terugweg. 8 minuten in totaal. Bij een laadsnelheid van 100kW is dat 13kWh ofwel bijna 53km bereik die ik niet kreeg omdat ik moest omrijden. Wat mij betreft best wel significant.
In Zwolle vind ik het al helemaal drama als je vanuit het Noorden komt. Dan ben je best wel lang aan het rijden om bij de SuC te komen.
Het voelt voor mij altijd als een flinke onderbreking. Ook een beetje als 2e rangs dat ik weer langs een maffe plek langs van de snelweg af moet gaan laden. En bij vd Valk koop ik al nooit wat. Duurt mij allemaal veel te lang
Ha, een medestander!
Begrijp mij niet vekeerd, ik vind SuC's mooi en fijn dat ze er zijn. Maar het huidige beleid van bij vd Valk plaatsen vind ik gewoon niet fijn. Te veel manouvres die ik moet maken alvorens ik vanaf de snelweg sta te laden.
Dat is dan echt persoonlijk ja.Lijkt me een gegeven, waar nu weinig meer aan te veranderen is of je moet weer een ICE gaan rijden. Persoonlijk heb ik liever een plaats waar ik even rustig kan zitten, dan dat ik op een tankshop ben aangewezen. Daar rijd ik graag een paar minuten voor om.
A2 Breukelen, dat is 2 rotondes, een smal weggetje én een slagboom om bij het hotel te komen. Dat maakt het toch helemaal geen handige plek voor een Supercharger?
Het vergroten van het bereik zou de laadpunten ook minder belasten.
Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel tegenvalt hoeveel mensen uit die groep echt een eigen oprit of garage hebben. Vooral in de grotere steden is mijn ervaring dat je rustig een woning van 3 ton kunt hebben zonder eigen parkeergelegenheid. Maar ook hier in Enschede is dat niet anders als je meer richting het centrum zit.
Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel tegenvalt hoeveel mensen uit die groep echt een eigen oprit of garage hebben. Vooral in de grotere steden is mijn ervaring dat je rustig een woning van 3 ton kunt hebben zonder eigen parkeergelegenheid. Maar ook hier in Enschede is dat niet anders als je meer richting het centrum zit.
Dan wil je ook geen 10km rijden voor een SuC. Een tankstation vind je ook vaak binnen 2km van je woning.Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel tegenvalt hoeveel mensen uit die groep echt een eigen oprit of garage hebben. Vooral in de grotere steden is mijn ervaring dat je rustig een woning van 3 ton kunt hebben zonder eigen parkeergelegenheid. Maar ook hier in Enschede is dat niet anders als je meer richting het centrum zit.
Ik hoor heel vaak dat mensen publiek laden kostbaar vinden. Maar wees reeel, bij thuis laden komt ook de aanschaf en installatie van een laadpunt. Een laadpunt plus installatie (met separate meter etc) zit al rond de 1000 euro. Als je dan ook nog een Maxum nodig hebt om overbelasting te voorkomen kom je al boven de 1500 uit. Dus de eerste 10.000 kWh ben je bij publiek laden goedkoper uit.Het niet thuis kunnen laden is ook het grootste probleem als ik collega's hier de suggestie doe om eens te kijken naar elektrisch rijden. Vaak wonen ze in een appartement en is er geen laadpaal in de parkeergarage onder het appartementencomplex. Daarnaast is het vaak ook lastig om er een laadmogelijkheid te krijgen. Of als er een laadpaal in de buurt zit, is het een publiek laadpunt van 35 ct per kWh, wat natuurlijk heel veel duurder is dan de 17 a 18 ct per kWh die je tegenwoordig thuis op daltarief betaalt. Die lage energiekosten is juist wat elektrisch rijden nog een beetje interessant maakt als je vergelijkt met rijden op brandstof en voornamelijk naar de kosten kijkt.
Bij tussenwoningen is het overigens hetzelfde verhaal, ook daar is het vaak lastig om een laadvoorziening te krijgen als je gewoon langs de weg moet parkeren ergens.
De onverbeterlijke Brabander...Het zal in eerste instantie toch de groep zakelijke rijders zijn waarvan een groot deel wel een eigen oprit/garage heeft. Ik ga er niet van uit dat iedereen thuis kan laden, maar de meesten die zich een S,X of 3 kunnen permitteren waarschijnlijk wel.
Het is dat ik niet thuis ben, anders was je welkom geweest!Ik zal morgen eens in Venlo kijken of er toevallig al iets te bespeuren is. Je weet het nooit!