Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen om wat er allemaal in de prullenbak terecht zal komen ...
20160929_231150.jpg
 
Vd Valk Nootdorp

Nootdorp zou mooie locatie zijn. Ook een optie voor wie in Den Haag woont en geen eigen laadplek heeft, niet al te veel kilometers maakt en kan volstaan met één of twee keer daar laden per week. Of om vlak voor thuiskomst wat bij te laden voor de volgende dag. Ik zal wel kritiek krijgen maar ik zou er in die situatie blij mee zijn. Alternatief voor laadpalen langs de stoep.
 
Nootdorp zou mooie locatie zijn. Ook een optie voor wie in Den Haag woont en geen eigen laadplek heeft, niet al te veel kilometers maakt en kan volstaan met één of twee keer daar laden per week. Of om vlak voor thuiskomst wat bij te laden voor de volgende dag. Ik zal wel kritiek krijgen maar ik zou er in die situatie blij mee zijn. Alternatief voor laadpalen langs de stoep.

Precies mijn situatie. Dagelijks 100km Woon-werk, mooi huis centraal in Den Haag maar geen eigen laadmogelijkheid. Uiteraard is het doel om altijd via openbare laadpalen te laden, maar omdat ik vaak pas na 19:00 of 20:00 van kantoor vertrek is er een reële kans dat er geen publieke palen meer vrij zijn tegen die tijd. Ik had vooralsnog Fastned in mijn hoofd als alternatieve laadoplossing op de korrel daar er aardig wat op mijn route staan (Den Haag - Adam, via A44 of A4), maar mocht er inderdaad een SuC in Nootdorp komen is dat ook een prima alternatief. Dat is misschien vijf minuten om.
 
Uiteraard is het doel om altijd via openbare laadpalen te laden.
Is dat zo? Deze nieuwe superchargers worden geplaatst om ook locals (zoals dat heet) het leven wat gemakkelijker te maken. Als ze de pace die men nu in US heeft volgend jaar ook in Europa gaan hanteren dan staat ons nog iets te wachten. Kijk maar eens bij Vind Tesla op de site en dan de grijze nieuw te bouwen SuC's in en rond San Francisco en LA (en de rest). En dan gaat het ook nog eens om SuC's met een veel groter aantal stalls.
Schermafbeelding 2017-07-02 om 10.50.04.png
 
Nootdorp zou mooie locatie zijn. Ook een optie voor wie in Den Haag woont en geen eigen laadplek heeft, niet al te veel kilometers maakt en kan volstaan met één of twee keer daar laden per week. Of om vlak voor thuiskomst wat bij te laden voor de volgende dag. Ik zal wel kritiek krijgen maar ik zou er in die situatie blij mee zijn. Alternatief voor laadpalen langs de stoep.
Twee keer per week een kwartier zou voor mij genoeg zijn. Ik zal het maar niet doorvertellen, anders wordt dit nog de hoogst bezette SuC van NL ;)
 
Is dat zo? Deze nieuwe superchargers worden geplaatst om ook locals (zoals dat heet) het leven wat gemakkelijker te maken. Als ze de pace die men nu in US heeft volgend jaar ook in Europa gaan hanteren dan staat ons nog iets te wachten. Kijk maar eens bij Vind Tesla op de site en dan de grijze nieuw te bouwen SuC's in en rond San Francisco en LA (en de rest). En dan gaat het ook nog eens om SuC's met een veel groter aantal stalls.View attachment 233641

Ik denk dat dit meer te maken heeft dat in de US benzine geen drol kost en electrisch rijden daar juist stukken duurder hierdoor is. Ook kosten de auto's daar gewoon veel minder. Een Mercedes GL welke hier 150k moet kosten kan je daar gewoon voor de helft kopen, inclusief de kosten vanuit Duitsland naar de US. Gewoon bizar.
Door dan te zorgen voor veel gratis laadpunten willen ze de potentiële kopers over de streep trekken. Je koopt daar zowat voor het geld wat je hier moet betalen aan een liter een galon.

In Europa zal het behalve steden zoals Londen misschien nooit worden gericht op lokaal laden bij de SuC.
 
Ik denk dat dit meer te maken heeft dat in de US benzine geen drol kost en electrisch rijden daar juist stukken duurder hierdoor is. Ook kosten de auto's daar gewoon veel minder. Een Mercedes GL welke hier 150k moet kosten kan je daar gewoon voor de helft kopen, inclusief de kosten vanuit Duitsland naar de US. Gewoon bizar.
Door dan te zorgen voor veel gratis laadpunten willen ze de potentiële kopers over de streep trekken. Je koopt daar zowat voor het geld wat je hier moet betalen aan een liter een galon.

In Europa zal het behalve steden zoals Londen misschien nooit worden gericht op lokaal laden bij de SuC.

Daar trekken ze zich volgens mij niets van aan. Potentiële kopers is geen punt van zorg, wel het feit dat in die regio er binnenkort een enorm aantal al gereserveerde Model 3's op de weg komen die uiteraard ook gebruik gaan maken van de SuC, volgens de verwachting niet gratis maar tegen een kWh prijs die te vergelijken is met thuisladen. Ze willen denk ik een sluitend netwerk aanbieden van SuC's op reis en ter compensatie van niet thuis kunnen laden (staat in hun plannen) en tienduizenden DeC's op bestemmingen, of het nu shoppen, sporten of overnachten is. Om eerlijk te zijn ook de meest klantvriendelijke oplossing want overal plug and charge, aan SuC tegen kostprijs min of meer, geen gezoek en geen gehannes met losse kabels, pasjes en wat er meer bedacht is en geen externe verdienmodellen die door de automobilist betaald moeten worden.

En de behoefte aan meer SuC's komt ook in Europa met straks tienduizenden Model 3's in NL alleen al en kort daarop Model Y. Dus ik verwacht het hier ook, een jaartje later alleen.
Laten we het blijven volgen.
 
Ik denk dat dit meer te maken heeft dat in de US benzine geen drol kost en electrisch rijden daar juist stukken duurder hierdoor is. Ook kosten de auto's daar gewoon veel minder. Een Mercedes GL welke hier 150k moet kosten kan je daar gewoon voor de helft kopen, inclusief de kosten vanuit Duitsland naar de US. Gewoon bizar.
Door dan te zorgen voor veel gratis laadpunten willen ze de potentiële kopers over de streep trekken. Je koopt daar zowat voor het geld wat je hier moet betalen aan een liter een galon.

In Europa zal het behalve steden zoals Londen misschien nooit worden gericht op lokaal laden bij de SuC.
Ff off topic maar de GL wordt net als de ML gewoon in de USA gebouwd. BMW X5 ook trouwens daarom slaat die Duitse brouwkwaliteit tov de Amerikaanse ook nergens op.