GeekfromFRL
Member
De directeur van Van der Valk Leeuwarden vertelde me gister dat daar ook superchargers komen. Ik moet nog zien wanneer, gezien het niet veel doet met de dekking. Aan de andere kant, ook Drachten wordt steeds drukker.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Meer is beter! Zijn altijd routes waar Leeuwarden bijv beter uit komt dan Drachten.De directeur van Van der Valk Leeuwarden vertelde me gister dat daar ook superchargers komen. Ik moet nog zien wanneer, gezien het niet veel doet met de dekking. Aan de andere kant, ook Drachten wordt steeds drukker.
Dat is inderdaad een veel betere plek. Maar ik denk dat Van der Valk en Tesla met elkaar en voor elkaar goede condities hebben afgesproken.Tesla doet er beter aan om bij Routiers Zurich SuC's te plaatsen.
Net na de afsluitdijk aan de A7 en N31.
Meer is beter! Zijn altijd routes waar Leeuwarden bijv beter uit komt dan Drachten.
Zo ook de A2 straks. Het is misschien maar 50km, maar dat maakt echt niet uit
Aparte keuze dat het een 2x72kW is. Zou dat niet gewoon een 'foutje' kunnen zijn?Ik ben vandaag even bij Zaltbommel gaan kijken. Dat wordt een mooie hoor: 22 stalls.
Een rij van 16 (8 om 8) sokkels, en ertegenover nog 6.
Totaal 11 cabinets worden er geplaatst, 8 stonden er al, 1 op z’n plek, en 1 nog in de kist.
Opmerkelijk: 1 van de 8 cabinets was van het type dat gebruikt wordt voor de CityCargers, 2x72kW.
De anderen waren wel gewoon SuC II.
View attachment 282836
Of de 120 kW stations zijn op, vanwege de aanstaande overgang naar 150 kW?Aparte keuze dat het een 2x72kW is. Zou dat niet gewoon een 'foutje' kunnen zijn?
Lijkt mij een aparte keuze om 20x 120kW te doen en dan 2x 72kW. Alsof de 'stagair' de verkeerde charger op een pallet heeft gezet in de USA.
Aparte keuze dat het een 2x72kW is. Zou dat niet gewoon een 'foutje' kunnen zijn?
Lijkt mij een aparte keuze om 20x 120kW te doen en dan 2x 72kW. Alsof de 'stagair' de verkeerde charger op een pallet heeft gezet in de USA.
Kun je niet thuis laden? Akkrum - Drachten is 30 km.Dat zou voor ons heel mooi zijn! Wonen in Akkrum, en rijden nu vaak naar Drachten. En dat wordt inderdaad steeds drukker, vorige week een keer alle plekken bezet, en drie wachtenden...
#dislike, dit wou ik ook postenKun je niet thuis laden? Akkrum - Drachten is 30 km.
Zou kunnen, maar lijkt mij niet aannemelijk persoonlijk.Of de 120 kW stations zijn op, vanwege de aanstaande overgang naar 150 kW?
Zou kunnen, want 2 afwijkende stalls gaat voor de eindgebruiker verwarrend zijn. Die wil gewoon inpluggen en laden. Niet bij een SuC nog eens moeten kijken welk type lader je pakt.Of een stagiair in NL of Europa. En is deze bedoeld voor een citycharger die binnenkort in EU komt.
Vreemd is het inderdaad.
Een SuC in de buurt is best handig. Ik heb al in Horst geladen terwijl Venlo mijn einddoel was. Ik wist dat we 2 uur later weer met de auto weg moesten. Bij de SuC even 15 min laden en daarna 2 uur aan de 11kW. Hadden we toch weer 200km range.Kun je niet thuis laden? Akkrum - Drachten is 30 km.
Zo veel maakt het ook weer niet uit, een 120 of een 72 kW laadpunt. Alleen voor de hit-and-run laadmethode -zo ver mogelijk leeg rijden van SuC naar SuC- maakt het wat verschil. En ik merk dat ik het A-B-principe al lang niet meer uitleg aan mensen bij een SuC....Zou kunnen, want 2 afwijkende stalls gaat voor de eindgebruiker verwarrend zijn. Die wil gewoon inpluggen en laden. Niet bij een SuC nog eens moeten kijken welk type lader je pakt. Het hele A+B gebeuren is al verwarrend genoeg voor mensen...
Of gaat Tesla 72kW CCS plaatsen via die City chargers? Om te voldoen aan de EU richtlijnen?
Zou een briljante set zijn...maar niet te verwachten. Dus bijzonder deze twee stalls. Altijd leuke verrassingen met Tesla.
Heb ik al meerdere voorgesteld als DeC locatie. Maar er is geen interesse bij deze tak van Van der Valk. Ondanks er twee laders staan.@Hans Noordsij ; Kan zeker experiment zijn. Samen 120kW delen of ieder 72kW gebruiken. Voor beide is wat te zeggen. Ben benieuwd of er nog officieel nieuws komt hierover.
Super blij als "bijna" eigenaar dat er nog steeds zo hard aan de infra wordt gewerkt in NL. Het begint inmiddels een prachtig netwerk te worden in ons kikkerlandje.
Oh....hint aan Tesla (als ze meelezen). In Akersloot is er ook nog een Van der Valk...met ruime parkeerruimte....hint hint
Nee, nee, Akersloot is te dichtbij voor mij. Krijg ik weer van die mensen die zeggen dat je niet hoort te laden bij een SuC bij je in de buurt@Hans Noordsij ; Kan zeker experiment zijn. Samen 120kW delen of ieder 72kW gebruiken. Voor beide is wat te zeggen. Ben benieuwd of er nog officieel nieuws komt hierover.
Super blij als "bijna" eigenaar dat er nog steeds zo hard aan de infra wordt gewerkt in NL. Het begint inmiddels een prachtig netwerk te worden in ons kikkerlandje.
Oh....hint aan Tesla (als ze meelezen). In Akersloot is er ook nog een Van der Valk...met ruime parkeerruimte....hint hint