S-19910
Driving Model-S #19910
Kort samengevat: bij stalls die veel gebruikt worden (of een SuC die zeer druk is, zoals Amsterdam) merkt Tesla aan afname in de capaciteit die afgeleverd kan worden omwille van pure slijtage van de (hardware van de) stalls.
Is dat iets dat jullie ook ervaren?
ik ken (helaas?) de hardware van een Suc niet in detail - maar uiteindelijk zijn het toch 'gewoon' gelijkrichters; zoals we die bvb in frequentiedrives vinden (de eerste stap daar is ook een gelijkrichter).
En daar heb ik dan weer wel veel ervaring mee; met zware vermogens én zowel continu gebruik als frequent schakelend. Laatste bedrijf naast een paar honderd kleine drives; ook 6 zware drives (>150kw) in verschillende toepassingen, slechts 1 maal een probleem in ruim (6 maal) 10 jaar ; = >87600 u. En die was dan stuk.
Maar ik heb wel begrepen dat de Suc is opgebouwd uit een groep kleinere gelijkrichters die parallel geschakeld worden. Als er zo eentje uit de serie stuk gaat; heeft de stall minder vermogen - maar dan wel permanent tot herstelling.