Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Welkom hier, Z.

Volgens minstens de helft van die hier aanwezige eigenaren mag je laden -zoveel als je hartje begeert- aan de verschillende SuC's.

MITS
Mits je de befaamde TMC forum sticker duidelijk zichtbaar op de daartoe aangewezen positie op je voorruit plakt. Informatie beschikbaar op dit forum, uiteraard. Veel succes, je hebt nog wel even!
Ben in een maand 'al' bij 5 verschillende SuC's geweest, nergens stickers.........
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Is it just me, of geeft de Supercharger map sinds ruim een week geen juiste informatie meer weer? Ik was vanmiddag rond 16 uur in Eindhoven, er waren daar 7 Tesla's aan het laden, (stonden nog eens 2 andere auto's te ICE-en) , maar volgens de map waren er 14 laadplaatsen bezet en nog maar 10 vrij.

Hetzelfde viel me vorige week ook al op in mijn loaner van SeC Tilburg, toen heb ik oa ge-SuC-t in Zwolle, Apeldoorn, Urmond, Breukelen, Waardenburg. Ik dacht eerst dat het aan 2018.21.9 lag icm de loaner oid, maar mijn eigen auto met 2018.21.9 heeft dit gedrag nu dus nog steeds.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik kan wel wat zaken gaan lopen bedenken en verzinnen (Tesla telt voortaan A+B als 1 plek in de map, of mensen die een trip plannen naar een SuC krijgen een soort van "reservering" / "garantie" dat ze kunnen laden bij aankomst, want de teller steeg en daalde wel (bijna) real-time 1 op 1 met de auto's die af- en aankoppelden).
 
Is it just me, of geeft de Supercharger map sinds ruim een week geen juiste informatie meer weer? Ik was vanmiddag rond 16 uur in Eindhoven, er waren daar 7 Tesla's aan het laden, (stonden nog eens 2 andere auto's te ICE-en) , maar volgens de map waren er 14 laadplaatsen bezet en nog maar 10 vrij.

Hetzelfde viel me vorige week ook al op in mijn loaner van SeC Tilburg, toen heb ik oa ge-SuC-t in Zwolle, Apeldoorn, Urmond, Breukelen, Waardenburg. Ik dacht eerst dat het aan 2018.21.9 lag icm de loaner oid, maar mijn eigen auto met 2018.21.9 heeft dit gedrag nu dus nog steeds.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik kan wel wat zaken gaan lopen bedenken en verzinnen (Tesla telt voortaan A+B als 1 plek in de map, of mensen die een trip plannen naar een SuC krijgen een soort van "reservering" / "garantie" dat ze kunnen laden bij aankomst, want de teller steeg en daalde wel (bijna) real-time 1 op 1 met de auto's die af- en aankoppelden).
Nieuwe stagairs op de afdeling navigatiesoftware? :D
 
  • Funny
Reactions: petervr
Is it just me, of geeft de Supercharger map sinds ruim een week geen juiste informatie meer weer? Ik was vanmiddag rond 16 uur in Eindhoven, er waren daar 7 Tesla's aan het laden, (stonden nog eens 2 andere auto's te ICE-en) , maar volgens de map waren er 14 laadplaatsen bezet en nog maar 10 vrij.

Hetzelfde viel me vorige week ook al op in mijn loaner van SeC Tilburg, toen heb ik oa ge-SuC-t in Zwolle, Apeldoorn, Urmond, Breukelen, Waardenburg. Ik dacht eerst dat het aan 2018.21.9 lag icm de loaner oid, maar mijn eigen auto met 2018.21.9 heeft dit gedrag nu dus nog steeds.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik kan wel wat zaken gaan lopen bedenken en verzinnen (Tesla telt voortaan A+B als 1 plek in de map, of mensen die een trip plannen naar een SuC krijgen een soort van "reservering" / "garantie" dat ze kunnen laden bij aankomst, want de teller steeg en daalde wel (bijna) real-time 1 op 1 met de auto's die af- en aankoppelden).

Er is één dag geweest dat op de kaart bijna alle Superchargers grotendeels bezet waren, zelfs Breukelen. Dat was waarschijnlijk een bug(je). Als het op dat moment was kan het verschil kloppen. Verder geeft de kaart niet de actuele situatie aan maar wordt het om de , ik meen, 10 minuten ververst. Dus als er een clubje roadtrippers net is weggereden is het verschil daaruit te verklaren, wellicht.
 
[
639811F4-AF4D-4BAF-A037-B3C819611EED.jpeg
31F1F8D4-B0CF-4461-A3DE-D8834BEC0DB7.jpeg
QUOTE="petervr, post: 2817468, member: 76841"]Is it just me, of geeft de Supercharger map sinds ruim een week geen juiste informatie meer weer? Ik was vanmiddag rond 16 uur in Eindhoven, er waren daar 7 Tesla's aan het laden, (stonden nog eens 2 andere auto's te ICE-en) , maar volgens de map waren er 14 laadplaatsen bezet en nog maar 10 vrij.

Hetzelfde viel me vorige week ook al op in mijn loaner van SeC Tilburg (...)
Heeft iemand hier een verklaring voor? ).[/QUOTE]

Vandaag via de SuC Heusden Zolder gereden (retourtje Brussel). Daar is mij niets bijzonders opgevallen, info over vrije plaatsen klopte gewoon...

Weet iemand hoe het met de SuC Breda staat inmiddels? Gezien de drukte op de Antwerpse ring is via Antwerpen / Breda meestal geen snellere optie voor mij om huiswaarts te gaan, maar die nieuwe SuC zou toch wel welkom zijn ihkv de keuze uit twee opties (zonder om te moeten rijden naar de SuC in Antwerpen Noord of zo).

Verder gezien lichte vermoeidheid even 5 minuten gestopt in Uden (VdV). Is iemand bekend met de ontwikkelingen in die regio? Zou het heel misschien kunnen zijn dat men daar ook al begonnen is en dat het best wel groot wordt (dus a la Breukelen)? Bij VdV op het huidige parkeerterrein niet te zien maar: Naast de ingang van het huidige parkeerterrein van VdV is men een aanzienlijk terrein aan het egaliseren viel me op (en er staat in elk geval al 1 klein elektriciteitskastje van de regionale netbeheerder - maar nog niets van Tesla). Zie ook foto’s...
 
[ View attachment 311239 View attachment 311240 QUOTE="petervr, post: 2817468, member: 76841"]Is it just me, of geeft de Supercharger map sinds ruim een week geen juiste informatie meer weer? Ik was vanmiddag rond 16 uur in Eindhoven, er waren daar 7 Tesla's aan het laden, (stonden nog eens 2 andere auto's te ICE-en) , maar volgens de map waren er 14 laadplaatsen bezet en nog maar 10 vrij.

Hetzelfde viel me vorige week ook al op in mijn loaner van SeC Tilburg (...)
Heeft iemand hier een verklaring voor? ).

Vandaag via de SuC Heusden Zolder gereden (retourtje Brussel). Daar is mij niets bijzonders opgevallen, info over vrije plaatsen klopte gewoon...

Weet iemand hoe het met de SuC Breda staat inmiddels? Gezien de drukte op de Antwerpse ring is via Antwerpen / Breda meestal geen snellere optie voor mij om huiswaarts te gaan, maar die nieuwe SuC zou toch wel welkom zijn ihkv de keuze uit twee opties (zonder om te moeten rijden naar de SuC in Antwerpen Noord of zo).

Verder gezien lichte vermoeidheid even 5 minuten gestopt in Uden (VdV). Is iemand bekend met de ontwikkelingen in die regio? Zou het heel misschien kunnen zijn dat men daar ook al begonnen is en dat het best wel groot wordt (dus a la Breukelen)? Bij VdV op het huidige parkeerterrein niet te zien maar: Naast de ingang van het huidige parkeerterrein van VdV is men een aanzienlijk terrein aan het egaliseren viel me op (en er staat in elk geval al 1 klein elektriciteitskastje van de regionale netbeheerder - maar nog niets van Tesla). Zie ook foto’s...[/QUOTE]

Breda gaat, volgens de werkers, eind van de maand open. Maar ervaring leert dat het ook eerder kan. Gewoon af en toe gaan kijken.
 
SUC Veghel komt in 2019. Zie de Tesla supercharger kaart. Dicht bij Uden dus.
Het betreft de van der valk Veghel/Uden. Dus vermoed dat ze daarmee op de supercharger kaart gewoon midden in Veghel hebben geplot. Ik zou het vreemd vinden als bijna alle Superchargers die nu worden aangekondigd in de buurt van een vdv liggen en die in Veghel zou dat niet zijn. Er zijn in veghel ook geen hotels.