Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Op een roadtrip stonden we eens naast mekaar te laden.
Auto A trok pakweg 100kW, Auto B pakweg 35kW.
Bleek dat het vermogen van B niet toenam toen het vermogen van A begon te dalen - bleef hangen op 35kW
Uiteindelijk, bij A op 60kW hebben we A ontkoppeld. B ging dan plots wel naar +/- 80kW.
En A kreeg vervolgens, bij opnieuw koppelen, terug de 60kW.

Nooit eerder gezien, nadien ook nooit meer opgemerkt.
 
Let wel dat in Zevenaar je niet gepaired bent aan je buurman. De stalls links van de hoek staan gekoppeld aan de stalls rechts van de hoek. Er zijn er nu 2 bijgezet die volgens mij wel naast elkaar gepaired zijn. Dat kon ik de laatste keer niet goed zien.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Let wel dat in Zevenaar je niet gepaired bent aan je buurman. De stalls links van de hoek staan gekoppeld aan de stalls rechts van de hoek. Er zijn er nu 2 bijgezet die volgens mij wel naast elkaar gepaired zijn. Dat kon ik de laatste keer niet goed zien.
op de stall staat steeds een nummer en een letter A of B.
Meestal staan de beide nummer met de letters A en B naast mekaar.
Maar dat is niet altijd zo. Zeker niet bij de eerst geplaatste suc's (zoals Zevenaar)
In Oosterhout bvb had je eerste 1A,2A,3A,4A en dan pas 1B,2B,3B,4B

maar ze zijn tot nu altijd gepaard
.
 
Ik hoorde uit doorgaans betrouwbare bron dat Tesla op het Forepark (Den Haag) een groter SEC wil, nieuwbouw.
Er wordt ook gesproken over een SUC op dezelfde plek.
Dan lijkt Leiden en Delft wel erg dichtbij.

Wow dan hoop ik dat die bron gelijk gaat krijgen.. kunnen ze niet op dat braak liggende veld gaan zitten naast de a12? Zou ideale locatie zijn..
 

Attachments

  • 83869CD9-A0F8-4272-ABE2-8CC7029D4F9F.jpeg
    83869CD9-A0F8-4272-ABE2-8CC7029D4F9F.jpeg
    2.7 MB · Views: 86
In Badhoevedorp 14 van de 32 stalls warden met Model 3 Priority stalls vervangen.

Misschien heb ik een eerdere discussie hierover gemist, maar waarom wordt er eigenlijk maar een deel van de stalls omgebouwd?
Een systeem waarbij je én op A-B moet letten én op Model 3 priority is complexer dan je eigenlijk zou willen.
Bovendien is die priority sticker verder niet bindend dus als Model 3 rijder heb je grotere kans dat de beschikbare stalls toch bezet zijn.
 
Misschien heb ik een eerdere discussie hierover gemist, maar waarom wordt er eigenlijk maar een deel van de stalls omgebouwd?
Een systeem waarbij je én op A-B moet letten én op Model 3 priority is complexer dan je eigenlijk zou willen.
Bovendien is die priority sticker verder niet bindend dus als Model 3 rijder heb je grotere kans dat de beschikbare stalls toch bezet zijn.

Ik doe even de aanname dat bij de aangepaste stalls dat altijd een A+B combo is, dus niet stall A alleen S/X en B wel Model 3.
Verder zal het vast kwestie van tijd zijn cq. gebrek aan personeel om in 1x alles aan te passen.

Daar er aanzienlijk meer Model 3's zullen gaan rijden is het niet logisch om slechts een klein deel om te bouwen
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: daud and Merijn
Misschien heb ik een eerdere discussie hierover gemist, maar waarom wordt er eigenlijk maar een deel van de stalls omgebouwd?
Een systeem waarbij je én op A-B moet letten én op Model 3 priority is complexer dan je eigenlijk zou willen.
Bovendien is die priority sticker verder niet bindend dus als Model 3 rijder heb je grotere kans dat de beschikbare stalls toch bezet zijn.
De ombouw is natuurlijk niet gratis; een extra kabel, extra contactors bovenin de stall, ombouwkosten etcetera.
Ergens eind van dit jaar of wellicht begin volgend jaar rijden er in Europa net zo veel stuks Model 3 rond als Model S + Model X bij elkaar.
Daarbij koopt x eigenaren van de S/X de CCS adapter voor hun wagen, en gok ik dat er een update komt van de S/X zodat deze ook aan CCS kan laden.

Als op dat moment Tesla per lokatie de helft van alle stalls heeft omgebouwd zouden ze de type2 stekkers op de resterende stalls kunnen vervangen door CCS plugs, en vervangen ze de 'Model 3 Priority' sticker door een 'Classic S/X Priority' sticker.

Stuk goedkoper:cool:
(maar het kan natuurlijk ook anders gaan)
 
Last edited:
Misschien heb ik een eerdere discussie hierover gemist, maar waarom wordt er eigenlijk maar een deel van de stalls omgebouwd?
Een systeem waarbij je én op A-B moet letten én op Model 3 priority is complexer dan je eigenlijk zou willen.
Bovendien is die priority sticker verder niet bindend dus als Model 3 rijder heb je grotere kans dat de beschikbare stalls toch bezet zijn.
Ze kunnen misschien niet snel genoeg kabels leveren?

Ik weet dat de CCS kabels die 175kW kunnen leveren bijvoorbeeld ook moeilijk te leveren zijn, dus misschien is dit voor Tesla ook het geval?

Ze passen dan nu aan wat ze kunnen zodat je in ieder geval bij elke SuC terecht kan.
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
Op een roadtrip stonden we eens naast mekaar te laden.
Auto A trok pakweg 100kW, Auto B pakweg 35kW.
Bleek dat het vermogen van B niet toenam toen het vermogen van A begon te dalen - bleef hangen op 35kW
Uiteindelijk, bij A op 60kW hebben we A ontkoppeld. B ging dan plots wel naar +/- 80kW.
En A kreeg vervolgens, bij opnieuw koppelen, terug de 60kW.

Nooit eerder gezien, nadien ook nooit meer opgemerkt.
Ik vergelijkbaars meegemaakt. Zit op 35kW. Mijn A auto vertrekt en ik dus hang dus alleen aan de A/B maar nog altijd 35kW. Ontkoppelen, terug aansluiten en 118kW.
 
Op een roadtrip stonden we eens naast mekaar te laden.
Auto A trok pakweg 100kW, Auto B pakweg 35kW.
Bleek dat het vermogen van B niet toenam toen het vermogen van A begon te dalen - bleef hangen op 35kW
Uiteindelijk, bij A op 60kW hebben we A ontkoppeld. B ging dan plots wel naar +/- 80kW.
En A kreeg vervolgens, bij opnieuw koppelen, terug de 60kW.

Nooit eerder gezien, nadien ook nooit meer opgemerkt.

Gisteren in Zevenaar op 2B met 30 kW. Nadat 2A vertrok liep mijn laadvermogen na enkele minuten terug naar 0 kW waarna deze weer opliep naar 94 kW.