Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ben er nog nooit geweest maar als ik de foto zie en de entree van de KFC is de kans op ICE'ing wel erg groot...
6 stalls? Dat lijkt me ook wat weinig...minimum is tegenwoordig vaker 12 dan minder...

Ik denk dat ICE-ing vooral te maken heeft met de bezettingsgraad van de SuC’s.

Je zet je ICE makkelijker neer op een zo goed als lege SuC dan dat je ‘m ergens tussen propt...en dat je hierop wordt aangesproken.

Er komen natuurlijk nog een paar 3’s dit jaar waardoor de bezettingsgraad toeneemt en ICE-ing afneemt.

Maar goed, dat is mijn idee.
 
Ik sta nu bij Gouda SuC, het lijkt erop dat er 12 stalls komen gezien de 6 transformators. Momenteel zijn ze volop aan het werk en plaatsen ze transformator "grondhouders(?)" bij de borden, dus gelijk naast de entree aan het parkeerplaats.
 

Attachments

  • IMG_6095.jpg
    IMG_6095.jpg
    605 KB · Views: 65
  • IMG_6096.jpg
    IMG_6096.jpg
    720.2 KB · Views: 66
  • IMG_6097.jpg
    IMG_6097.jpg
    694.7 KB · Views: 67
  • IMG_6098.jpg
    IMG_6098.jpg
    606 KB · Views: 62
  • IMG_6099.jpg
    IMG_6099.jpg
    596.4 KB · Views: 56
Ben nu op Breukelen, moest niet perse laden, maar wilde die CCS chargers wel eens zien met de Model 3 priority sticker. Zijn er al best wat.

Verbazingwekkend lage laadsnelheid overigens. Rond de 60kW, op soc 29%, komt dat vaker voor? Twee stalls geprobeerd. Enige op de A en B
 
Last edited:
Ik zit net even op de Tesla site te kijken naar de SuC locaties. Zie tot mijn grote verrassing dat er een locatie gepland staat aan de A12 bij Maarsbergen. Als ik een gokje mag wagen, dan denk ik op het terrein van de LaPlace (vlak voor het spoor als je van de A12 af komt). De SuC van Gouda zie ik overigens nog niet op de kaart vermeld staan.
 
Vragen om problemen als ik het zo lees. Hadden ze echt geen andere locatie kunnen kiezen?
Als het zo druk is leidt dat aan twee kanten tot ergernis: bij mensen die willen laden (maar dat niet kunnen) en bij mensen die willen parkeren (maar dat niet kunnen).
 
Ook ten opzichte van de snelweg is het niet ideaal, zeker in de spits vanuit Utrecht. Tevens is er een mogelijkheid dat afrit Gouda verdwijnt bij de verbredingsplannen van de A20.

Achter dit parkeerterrein ligt een parkeerterrein van een kantorenpand dat al een hele tijd leeg staat. Misschien zijn er plannen om de parkeerplaats van KFC/de Beren uit te breiden in de toekomst?

Edit: never mind, het kantoorpand wordt verbouwd en krijgt een nieuwe, eigen parkeerplaats. Ik verwacht dat hier gewoon een slagboom voor komt.
Kantoor Gouda | Zoek kantoren te huur: Harderwijkweg 3 -11 2803 PW Gouda [funda in business]
 
Gouda werkzaamheden vlotten gestaag. Ik was er gisteren even. Hele P plaats propvol rond 1745. Ik mag hopen dat ze er hele duidelijk Breda achtige borden neer zetten. Funderingen zitten er bijna allemaal in.
Hoe is het tegenwoordig in Breda met ICE's die er parkeren, weet jij dat of iemand anders?

Problemen zullen er alleen tussen 1700 en 2100 zijn denk ik. Met name voor de klanten van de Beren. Die zitten wel een tijdje te eten natuurlijk. Ik zou zo snel geen betere plek kunnen bedenken. Dus snap het wel.
Hoop dat Tesla de Idle fee dan wel rekent! Zie de Tesla rijders de auto al aan de SuC zetten en rustig bij de Beren gaan zitten terwijl de auto al een tijdje vol is.