Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Bunnik geladen, het was er al redelijk druk. Heb 12 stalls geteld. Top locatie zo langs de A12

Van die 12 stalls zouden er dan 16 een CCS aansluiting moeten hebben volgens de Model 3 app:

29BDECDB-5262-404C-B97C-7CB449767551.jpeg
 
Echter heb ik nooit een testrit gemaakt met een Model 3 en vóór 2019 besteld, dus bij aflevering werd mij ook verteld dat je alleen daardoor al 3 maanden kreeg, naast een referral code voor 6 maanden die ik ook vóór 2019 heb doorgegeven. Dus ik leefde in de veronderstelling dat ik tot december aan gratis aan de supercharger kon hangen.

Hebben andere mensen dit al gehad dat de aantal maanden in je account in het begin niet lijken te kloppen?[/QUOTE]


Ik heb ook net als jij geen testrit gemaakt ik heb al 2 x een mail gestuurd en een screenshot gemaakt waar stond dat je nog eens 3 maanden extra bovenop zou krijgen maar die van mij staat ook nog op 6 maanden.
 
Hoe meer hoe beter!
Maar hoe dichter bij de snelweg, nog beter... het is zomaar vijf minuten heen en vijf minuten terug naar de A4, en dat telt op bij de laadtijd. Ik denk dat tesla weinig of geen keuze heeft (total of shell zal niet gastvrij zijn :rolleyes:), kijk maar naar het gedoe dat FN ondervindt, maar de beste plek voor snelladen is op de plek van of naast de tankstations langs snelwegen.
Ik blijf het toch zeggen, hoor! :)
 
Hoe meer hoe beter!
Maar hoe dichter bij de snelweg, nog beter... het is zomaar vijf minuten heen en vijf minuten terug naar de A4, en dat telt op bij de laadtijd. Ik denk dat tesla weinig of geen keuze heeft (total of shell zal niet gastvrij zijn :rolleyes:), kijk maar naar het gedoe dat FN ondervindt, maar de beste plek voor snelladen is op de plek van of naast de tankstations langs snelwegen.
Ik blijf het toch zeggen, hoor! :)

Die in Leiderdorp valt wel mee, 2 à 3 minuten denk ik. Verder is het voordeel van de locaties die Tesla kiest dat ze (bijna) altijd van twee kanten te benaderen zijn. FastNed heeft vaak maar aan een kant van de snelweg een station of moet er aan beide kanten een bouwen. En twee keer 8 laadpunten bijvoorbeeld is minder efficiënt qua gebruik/bezetting dan één keer 16. Maar op de langere termijn (als er overal snellaadstations zijn aan beide kanten van de snelweg en laden met >300 kW gebeurt) zijn de FastNed locaties zeker handiger/sneller.
 
  • Like
Reactions: CL600 and Danny010
Gisteren nogmaals de SC in Gouda getest.
Nu een stall dichter bij de KFC en dat ging een stuk beter.
Ik kwam aan met een SoC van 34% na een rit van ruim 40km.

Hij startte wel weer langzamer dan dat ik gewent ben en begon toen met 35kW te laden.
Na 1,5-2min sprong dit naar 70kW en liep toe langzaam op naar 80kW.
Het was verder vrij druk en op enig moment waren alle stalls bezet en zakte het laden naar 76-77kW.
Daarna kwamen er weer een paar stalls vrij en liep het weer op naar 80-82kW.
Om dat het wederom alleen testen was heb ik na ca. 20kWh (ca. 100km) te hebben bijgeladen de stalls verlaten.

Wat wel echt heel goed opvalt is dat een warme accu veel zuiniger rijdt. Dat had ik niet zo extreem verwacht. Daar waar ik met dit weer bij normaal gebruik nog ca. 212wh/km verbruik (op 19” zomerbanden) waren de laatste km’s naar huis ineens haalbaar met 177wh/km.
 
Die in Leiderdorp valt wel mee, 2 à 3 minuten denk ik. Verder is het voordeel van de locaties die Tesla kiest dat ze (bijna) altijd van twee kanten te benaderen zijn. FastNed heeft vaak maar aan een kant van de snelweg een station of moet er aan beide kanten een bouwen. En twee keer 8 laadpunten bijvoorbeeld is minder efficiënt qua gebruik/bezetting dan één keer 16. Maar op de langere termijn (als er overal snellaadstations zijn aan beide kanten van de snelweg en laden met >300 kW gebeurt) zijn de FastNed locaties zeker handiger/sneller.

Helemaal mee eens. Zolang het laden nog onder de 150 kW gebeurd vind ik het juist prettig niet bij een tankstation te staan maar op een rustige plek waar je goed kan zitten / eten en van een normaal en schoon toilet gebruik kunt maken. Daar rij ik persoonlijk graag even een paar minuten voor “om”.

Als er in de toekomst nieuw modellen komen die > 300 kW kunnen laden dan zouden ze die wel beter bij tankstations kunnen plaatsen. Dan kun je kiezen; maak ik een lunch of diner stop bij een fatsoenlijk restaurant of een korte stop en simpele hap of bak koffie bij een tankstation. :)
 
  • Like
Reactions: timanrebel
Echter heb ik nooit een testrit gemaakt met een Model 3 en vóór 2019 besteld, dus bij aflevering werd mij ook verteld dat je alleen daardoor al 3 maanden kreeg, naast een referral code voor 6 maanden die ik ook vóór 2019 heb doorgegeven. Dus ik leefde in de veronderstelling dat ik tot december aan gratis aan de supercharger kon hangen.

Hebben andere mensen dit al gehad dat de aantal maanden in je account in het begin niet lijken te kloppen?


Ik heb ook net als jij geen testrit gemaakt ik heb al 2 x een mail gestuurd en een screenshot gemaakt waar stond dat je nog eens 3 maanden extra bovenop zou krijgen maar die van mij staat ook nog op 6 maanden.[/QUOTE]

Zelfde ervaring. Medewerker (telf.) gevraagd en mail verzonden met verzoek om 6 mnd naar 9 mnd te wijzigen. Geen enkel teken van leven. Ik wacht het maar even een paar weken af, de 6 maanden zijn tenslotte nog niet om. Maar mede door de vakantieperiode wel een uitdrukkelijke wens om de 9 maanden te verzilveren. Nb: ik heb ooit wel een proefrit in een ModelS gemaakt -> ik mag aannemen dat ze dat niet als reden aangrijpen om de 3 maanden extra te weigeren....
 
Ik heb ook net als jij geen testrit gemaakt ik heb al 2 x een mail gestuurd en een screenshot gemaakt waar stond dat je nog eens 3 maanden extra bovenop zou krijgen maar die van mij staat ook nog op 6 maanden.

Zelfde ervaring. Medewerker (telf.) gevraagd en mail verzonden met verzoek om 6 mnd naar 9 mnd te wijzigen. Geen enkel teken van leven. Ik wacht het maar even een paar weken af, de 6 maanden zijn tenslotte nog niet om. Maar mede door de vakantieperiode wel een uitdrukkelijke wens om de 9 maanden te verzilveren. Nb: ik heb ooit wel een proefrit in een ModelS gemaakt -> ik mag aannemen dat ze dat niet als reden aangrijpen om de 3 maanden extra te weigeren....

ja dat is de reden. Gaat er om dat je geen proefrit in EEN Tesla hebt gemaakt. Niet specifiek een M3. Is al eerder uitgebreid aan bod geweest.