Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Is V3 zoveel duurder dan?
Ik had eigenlijk wel verwacht dat alle nieuwe superchargers V3 zouden worden. Maar dat is dus niet het geval?

Over 5 jaar vast :) maar het zou een behoorlijke desinvestering zijn meteen alle V2 SuC's te vervangen omdat het gewoon niet nodig is.

Zoals het er nu trouwens uitziet is +120kW laden met de V2 SuC's in Europa niet van toepassing is

- 150kW SuperCharging in Europe

@widodh heeft een terechte opmerking dat het met de V2 SuC specificaties niet opgaat.
 
Ik heb anders met mij X75D al en keer op 101 kW kunnen laden en mijn collega met een X100D had van het weekend met 147kW kunnen laden dus het is volgens mij iets sneller geworden. Daarvoor heb ik sporadisch de 97kW aan kunnen tikken. Meestal komt hij niet verder als 92kW.
 
Ik heb anders met mij X75D al en keer op 101 kW kunnen laden en mijn collega met een X100D had van het weekend met 147kW kunnen laden dus het is volgens mij iets sneller geworden. Daarvoor heb ik sporadisch de 97kW aan kunnen tikken. Meestal komt hij niet verder als 92kW.
Die 147kW zou wel bijzonder (en nieuwswaardig) zijn, dat is nog niet eerder in Europa gezien volgens mij.
Hij heeft zeker geen foto genomen ? ;)
 
  • Like
Reactions: Armandus and HWS
Over 5 jaar vast :) maar het zou een behoorlijke desinvestering zijn meteen alle V2 SuC's te vervangen omdat het gewoon niet nodig is.

Zoals het er nu trouwens uitziet is +120kW laden met de V2 SuC's in Europa niet van toepassing is

- 150kW SuperCharging in Europe

@widodh heeft een terechte opmerking dat het met de V2 SuC specificaties niet opgaat.
Ik twijfel nog steeds of 150kW wel echt kan aan de huidige SuC in Europa. De type plaatjes suggeren in ieder geval van niet.

Dan zit Tesla ook nog met de regelgeving per land. NL, DE, BE, allemaal net andere regels.

Ik heb anders met mij X75D al en keer op 101 kW kunnen laden en mijn collega met een X100D had van het weekend met 147kW kunnen laden dus het is volgens mij iets sneller geworden. Daarvoor heb ik sporadisch de 97kW aan kunnen tikken. Meestal komt hij niet verder als 92kW.
Ik geloof het pas als ik een foto zie. 147kW zou super zijn, maar: pics or it didn't happen :)
 
  • Like
Reactions: HWS
Had het op een ander forum gezien dat iemand met een S75 110kW had gehaald, ik weet alleen niet of diegene nou in de US woont of in europa. Had er een screenpic van gemaakt toen.
 

Attachments

  • 46290C25-73DA-4899-8075-0D5A57A253FC.png
    46290C25-73DA-4899-8075-0D5A57A253FC.png
    789 KB · Views: 74
Had het op een ander forum gezien dat iemand met een S75 110kW had gehaald, ik weet alleen niet of diegene nou in de US woont of in europa. Had er een screenpic van gemaakt toen.

op het scherm staat Hvittingfossveien. Google maps zegt dat dit in Noorwegen is en volgens de kaart bij Tesla Tesla Superchargers in Noorwegen | Tesla Nederland staat hier inderdaad een supercharger.........

dus ook in Europa