Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stond daar te laden toen de audi en dat kleine hok samen aankwamen.
Ik heb ze aangesproken op het feit dat ze laadplekken bezetten en dat dat kleine hok zelfs twee plekken, één regulier en één laadplek, bezet hield.

Ik kon zeer aggressief een grote bek krijgen. Ze wisten het heus wel maar het interesseert ze gewoon niets en gaan een paar uur eten bij de Beren. Terwijl er ook nog gewone plekken over waren.
View attachment 409822

Op de foto waren er nog laadplekken over echter 5min later stond het helemaal vol en moest er gewacht worden op een lege laadplek.

beetje jammer dit inderdaad... Helaas is er weinig "sociale" controle, zoals deze is bij een invalideplek. Laatst iemand bij de AH die parkeerde op een invalide plek (dikke mercedes met een welbekend "petje" erin ;)). Ik vroeg wat hij mankeerde om daar te gaan staan. Hij begon heel aggressief op mij af te lopen tot een andere, vrij brede man, riep "als je PIEP PIEP die auto niet verplaatst maak ik je invalide" haha. Probleem was snel opgelost

ben bang dat we weinig support krijgen van andere mensen indien we wanparkeerders aanspreken bij laadplekken hehe
 
Die gasten weten het echt wel, doen het juist expres. Is soms afgunst, maar zeker ook het kort door de bocht Facebook = waar mentaliteit. Het EV rijden is slechter voor milieu, belastingvoordelen, niet voor de gewone man (want die eet voornamelijk bij de KFC en MCD), de PVV naar FVD overlopers dus alles wat met milieu te maken heeft = bad.. etc etc.

Disclaimer: Het is niet mijn intentie iemand of groepen te beledigen. Mochten woorden of zinnen als beledigend worden ervaren dan is dit een persoonlijk gevoel en een ander zal er heel anders over denken. Soms zijn zaken sarcastisch bedoeld in een humor vorm. Dat niet iedereen dezelfde humor heeft is een feit. Ook zijn soms zaken gewoon pijnlijk daar ze waar zijn.

Nou moet ik weer eerlijk zeggen dat Tesla plekken niet de meest duidelijke zijn in dit geval.
Normaal gesproken staat er een paal met aansluitens twee plekken, welke ook gemarkeerd zijn.

Bij Tesla plekken als in Gouda snap ik dat een niet-Tesla rijder zich afvraagt, aan welke kant parkeert zo iemand nou? Welke kant is vrij en welke niet? Mag ik dan wel aande andere kant naast die paal staan of ook niet? Dat maakt de rectie van de twee rijders niet minder erg uiteraard!

Je politieke sneer slaat echt nergens op, het milieu is wel de laatste reden waarom ik elektrisch rijd. Zodra Groen-Links de associatie wordt met elektrisch rijden, stap ik snel weer over naar diesel ;)

Daarnaast zitten er veel ex-VVD'ers bij de stemmers van FvD. Waaronder ikzelf :D

helaas een herkenbare reactie, vaak nog in combi met er zijn toch nog genoeg laadplekken over of wat een onzin die prive "parkeerplekken" voor elektrische auto's.
Ik merk ook geen verschil bij de openbare laadplekken voorzien bebording en duidelijke kleurmarkering.

Dan ga je de achteraf plekken als bij Breukelen toch iets meer waarderen, dan maar wat extra meter lopen voor de koffie :)

Ik vind juist dat het op openbare laadplekken heel goed gaat de laatste tijd. Ik kom het steeds minder tegen en ik moet zeggen dat ik er geen maanden meer last van heb ondervonden.

Wel even de Sentry-mode aanzetten. Ik heb zo’n idee dat de betreffende eigenaar dit niet zomaar laat gaan :rolleyes:

Tja de Aldi rijders van tegenwoordig, reden voorheen een VW...
 
Die plekken in Gouda, ja dat zijn dus niet 'laad-plekken'. Uit signalisatie blijkt dat dit gewone parkeerplekken zijn, waar Tesla's kunnen laden maar iedereen mag parkeren. Die muts met haar Daihatsu parkeert dan nog asociaal, maar die Audi doet volgens de verkeerswetgeving niks mis.

Net zoals er verkeerstechnisch ook niks mis is als je voor een pomp van een tankstation gaat parkeren, maar dit terzijde...
 
Nou moet ik weer eerlijk zeggen dat Tesla plekken niet de meest duidelijke zijn in dit geval.
Normaal gesproken staat er een paal met aansluitens twee plekken, welke ook gemarkeerd zijn.

Bij Tesla plekken als in Gouda snap ik dat een niet-Tesla rijder zich afvraagt, aan welke kant parkeert zo iemand nou? Welke kant is vrij en welke niet? Mag ik dan wel aande andere kant naast die paal staan of ook niet? Dat maakt de rectie van de twee rijders niet minder erg uiteraard!

Je politieke sneer slaat echt nergens op, het milieu is wel de laatste reden waarom ik elektrisch rijd. Zodra Groen-Links de associatie wordt met elektrisch rijden, stap ik snel weer over naar diesel ;)

Daarnaast zitten er veel ex-VVD'ers bij de stemmers van FvD. Waaronder ikzelf :D



Ik vind juist dat het op openbare laadplekken heel goed gaat de laatste tijd. Ik kom het steeds minder tegen en ik moet zeggen dat ik er geen maanden meer last van heb ondervonden.



Tja de Aldi rijders van tegenwoordig, reden voorheen een VW...

Zucht...zullen we de politiek even buiten dit topic laten? Voor je het weet hebben we het over abortus, euthanasie en werkende vrouwen.

Goed....SuC’s in NL dus.
 
Voorzover het niet al overduidelijk was/is: supercharging is gedowngrade naar 90kW...

Afgelopen weekend een tripje Luxemburg gedaan en nergens hoger uitgekomen dan dit vermogen bij Erfstad, Moers en Zevenaar.
Volgens mij hebben ze bij Tesla op de verkeerde knop gedrukt:
In plaats van de Superchargers te upgraden naar V2.5 (max 150kW) zijn ze gaan downgraden naar V1 (max 90kW) ;):(

Nâh, het zal wel weer goed komen hopelijk.

PS. Nee, het lag niet aan de oplaad condities: temp en SoC optimaal en hebben in het verleden altijd tot max 118kW geleid
PPS. Mocht het aan een recente software upgrade van de auto liggen ivm battery protection oid na 5,5jr superchargen, dan wil ik daar graag over geïnformeerd worden door @tesla. Dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten! C O M M U N I C A T I E...
Helaas, dan zal het ook nooit meer hoger voor je worden als je een S90 of S75 hebt van een bepaalde serie. Die worden om de batterij te beschermen na zo'n 2625 KW cumulatief DC chargen langzaam naar 90 Kw (bij een totaal van 13125 KW) beperkt door het BMS.
zie filmpje van TeslaBjörn van 19 mei j.l.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Die plekken in Gouda, ja dat zijn dus niet 'laad-plekken'. Uit signalisatie blijkt dat dit gewone parkeerplekken zijn, waar Tesla's kunnen laden maar iedereen mag parkeren. Die muts met haar Daihatsu parkeert dan nog asociaal, maar die Audi doet volgens de verkeerswetgeving niks mis.

Toch snap je niet dat Tesla of de terreinbeheerder niet gewoon correcte borden plaatst. In Gouda is er zelfs een raadsbesluit al jaren geleden over aangenomen:
"De werking van een verkeersbord van het type E4 van het RVV 1990 kan door middel van een onderbord worden beperkt tot een categorie
of groep voertuigen. Door het aanbrengen van een onderbord met opschrift ’’Uitsluitend opladen elektrische auto’s’’ is handhaving mogelijk op grond van artikel 24 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990). Uitgangspunt hierbij is dat de bewuste parkeervakken alleen gebruikt mogen worden door elektrische auto’s die zijn aangesloten op een laadpaal"

Maar ja als je verzuimd het juiste bord te willen plaatsen dan kan je het formeel niemand kwalijk nemen. Ik blijf erbij dat de klaphekjes welke je nu in azie bij SUC's steeds vaker ziet ook voor dit soort drukke plekken gewoon de oplossing is. Immers zal handhaving niet snel willen optreden op zo'n locatie en de terreinbeheerder gaat voor geen goud aan auto's zitten (zoals slepen) aangezien de beheerder alle kosten eerst zelf kan voorschieten waarna deze beheerder zelf achter zijn geld aan moet bij de foutparkeerder (die in deze situatie dus niet fout parkeert)
 
  • Like
Reactions: peterpijpelink
Misschien is het nooit de bedoeling geweest om er laadplekken van te maken, maar hebben ze het terrein enkel gekregen als een verzameling parkeerplekken waar iedereen op mag parkeren, maar waar ook laadinfrastructuur staat?

Zo kan je bij de supercharger in Diegem (BE) 6 plekken vinden waar je enkel mag staan om te laden, maar er zijn 2 extra plekken waar uitdrukkelijk staat dat je er ook kort mag parkeren.
 
Helaas, dan zal het ook nooit meer hoger voor je worden als je een S90 of S75 hebt van een bepaalde serie. Die worden om de batterij te beschermen na zo'n 2625 KW cumulatief DC chargen langzaam naar 90 Kw (bij een totaal van 13125 KW) beperkt door het BMS.
zie filmpje van TeslaBjörn van 19 mei j.l.
Afgelopen weekend met 40km aangekomen in Dordrecht, rij een S90D en laden ging met 117 kW/626 KM/hr - staat bij mij +/- 64000 km op de teller. En meestal laad ik met +/- 102 kW bij een SUC. Ik mix ongeveer 40% SUC en 60% straat/thuis laden. Dus nog geen last van een limiet of zo..
 
  • Like
Reactions: TdG99
Afgelopen weekend met 40km aangekomen in Dordrecht, rij een S90D en laden ging met 117 kW/626 KM/hr - staat bij mij +/- 64000 km op de teller. En meestal laad ik met +/- 102 kW bij een SUC. Ik mix ongeveer 40% SUC en 60% straat/thuis laden. Dus nog geen last van een limiet of zo..
Daarom staat er in het bericht waar je op reageert ook 'als je een S90 of S75 hebt van een bepaalde serie'.
Hopelijk valt jouw S dus niet in de serie.
 
Helaas, dan zal het ook nooit meer hoger voor je worden als je een S90 of S75 hebt van een bepaalde serie. Die worden om de batterij te beschermen na zo'n 2625 KW cumulatief DC chargen langzaam naar 90 Kw (bij een totaal van 13125 KW) beperkt door het BMS.
zie filmpje van TeslaBjörn van 19 mei j.l.

Als dit waar is wordt ik hier wordt ik wel opstandig van:
Tesla besluit eenzijdig de oplaad snelheid van MIJN auto te verlagen met 25%. Zonder mijn toestemming of zefs informatie vóóraf!
Als ze dat straks ook doen met de ontlaad snelheid (-25%) om de batterij te beschermen en dus de acceleratie en/of topsnelheid omlaag gaan, dan zou de wereld te klein zijn. De deal die ik heb gesloten is 5,5jr geleden een auto met bepaalde specs. Plus extra superchargen op 120kW voor 2000€.

Ik zou dan zeggen, downgrade mijn firmware zodat ik met 120kW kan blijven opladen. Maar dat mag niet van ome Elon. Tesla wil daar niet aan. Dat raakt bij mij nog een ander fundamenteel punt, namelijk, IK bepaal welke software ik draai op mijn computer(s). Niet de leverancier.
Ik snap wel dat een Tesla (=rijdende computer) wat complexer/integraler is in de verwevenheid tussen hardware en software. Maar een volledige downgrade van dezelfde fabrikant moet technisch toch kunnen lijkt mij.

NOT AMUSED :(
 
Als dit waar is wordt ik hier wordt ik wel opstandig van:
Tesla besluit eenzijdig de oplaad snelheid van MIJN auto te verlagen met 25%. Zonder mijn toestemming of zefs informatie vóóraf!
Als ze dat straks ook doen met de ontlaad snelheid (-25%) om de batterij te beschermen en dus de acceleratie en/of topsnelheid omlaag gaan, dan zou de wereld te klein zijn. De deal die ik heb gesloten is 5,5jr geleden een auto met bepaalde specs. Plus extra superchargen op 120kW voor 2000€.

Ik zou dan zeggen, downgrade mijn firmware zodat ik met 120kW kan blijven opladen. Maar dat mag niet van ome Elon. Tesla wil daar niet aan. Dat raakt bij mij nog een ander fundamenteel punt, namelijk, IK bepaal welke software ik draai op mijn computer(s). Niet de leverancier.
Ik snap wel dat een Tesla (=rijdende computer) wat complexer/integraler is in de verwevenheid tussen hardware en software. Maar een volledige downgrade van dezelfde fabrikant moet technisch toch kunnen lijkt mij.

NOT AMUSED :(
Lees hier de wederwaardigheden van je lotgenoten. Het zijn slechts 2.000 posts
 
  • Like
Reactions: Jkr85
Uit dat draadje komt ook duidelijk naar voren dat de OP bijna alles DC laadde, dat triggerde het:

“As to how many DC charges I have:

6,685.603
Energy (kWh)
245
Total Charge Ups

That does not include Supercharging. You can add probably another 50 - 60 Supercharges to that I would estimate (I can get an exact number at some point, I have records). That number above is 99% CHADeMo charging since March 2016.”
 
Sta nu te laden bij Gouda met 113kw. Aantal plaatsen weer bezet door ICE. Zowel VW als Mini.

Hier was een tijdje geleden echt alles bezet. Zie de foto's maar.

ICE 190503-01.jpg ICE 190503-04.jpg ICE 190503-05.jpg ICE 190503-06.jpg

Hele discussie met een mevrouw aldaar omdat er geen plek was en ze daarom de auto maar op de SUC geparkeerd had. Kon haar toch wel duidelijk maken dat het voor haar ook niet fijn zou zijn als ik mijn auto op de enige plek zou zetten waar zij benzine zou willen tanken om vervolgens snel door te rijden. Is echt wel een probleem daar en locatie is niet écht geschikt. KFC en de Beren geeft advies alarmen van ICE auto's af te laten gaan, maarja dan haal je helemaal een bak ellende op je nek.

Wat ik mij afvraag wat nu de juridische / eigendom status is van die plekken? Koopt / huurt Tesla die? want dat bepaalt natuurlijk heel wat over hoe je met ICE parkeerders om kunt gaan...
 

Attachments

  • ICE 190503-02.jpg
    ICE 190503-02.jpg
    648.2 KB · Views: 80
  • ICE 190503-03.jpg
    ICE 190503-03.jpg
    645 KB · Views: 67
Hier was een tijdje geleden echt alles bezet. Zie de foto's maar.

View attachment 410185 View attachment 410188 View attachment 410189 View attachment 410190

Hele discussie met een mevrouw aldaar omdat er geen plek was en ze daarom de auto maar op de SUC geparkeerd had. Kon haar toch wel duidelijk maken dat het voor haar ook niet fijn zou zijn als ik mijn auto op de enige plek zou zetten waar zij benzine zou willen tanken om vervolgens snel door te rijden. Is echt wel een probleem daar en locatie is niet écht geschikt. KFC en de Beren geeft advies alarmen van ICE auto's af te laten gaan, maarja dan haal je helemaal een bak ellende op je nek.

Wat ik mij afvraag wat nu de juridische / eigendom status is van die plekken? Koopt / huurt Tesla die? want dat bepaalt natuurlijk heel wat over hoe je met ICE parkeerders om kunt gaan...

Heb dit al eerder gezegd...dit is de slechtst mogelijke uitvoering van een SuC.
 
Die gasten weten het echt wel, doen het juist expres. Is soms afgunst, maar zeker ook het kort door de bocht Facebook = waar mentaliteit. Het EV rijden is slechter voor milieu, belastingvoordelen, niet voor de gewone man (want die eet voornamelijk bij de KFC en MCD), de PVV naar FVD overlopers dus alles wat met milieu te maken heeft = bad.. etc etc.

Disclaimer: Het is niet mijn intentie iemand of groepen te beledigen. Mochten woorden of zinnen als beledigend worden ervaren dan is dit een persoonlijk gevoel en een ander zal er heel anders over denken. Soms zijn zaken sarcastisch bedoeld in een humor vorm. Dat niet iedereen dezelfde humor heeft is een feit. Ook zijn soms zaken gewoon pijnlijk daar ze waar zijn.
Mooie disclaimer. Ik ga die ook onder mijn emails zetten. Met de toevoeging: "enige gelijkenis met bestaande disclaimers zijn gebaseerd op toeval. Aan deze disclaimer kunnen geen rechten ontleend worden, en ook wordt de lezer van dit bericht niet verplicht om de inhoud als sarcastisch te beschouwen. "