Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, over de SuC van onze buren, mag het hier ook?

Vandaag voor het tweede keer in de SuC van Waarle (Belgie) geladen. De eerste keer was het midden in de nacht, 10mn om geen 110 te hoeven rijden om huis te halen, ik was in de auto gebleven. Vandaag dus weer maar om even te eten want het kwam goed uit. We kregen dus 10% korting omdat we hier laden (!), en het was een bijzonder leuke locatie voor mijn zoontje met een binnen schommel en een hele mooie ruimte. Ik was helemaal blij.

Echter ik heb niet altijd leuke verassingen gehad bij SuC. Soms is de restaurant gesloten en moet je bij de Mac op de hoek (meh) of er is helemaal geen restaurant of die is echt ver lopen (bij zo'n Ibis in Frankrijk), soms zit je in een super lekker relax plek, en soms zit je bij een shopping-mall.

De juiste verwachting/kennis/verwachting mis ik dus een beetje. Hier in Waarle konden we nog prima toasties en pizza bestellen om 18u (maar geen restaurant open), bij Lille als de restaurant van de Novotel is gesloten krijgen we soms wel wat (fritjes en kaas) soms moeten we naar de MacDonald (dan was ik liever naar de andere SuC verder gestopt).

Dus dat vind ik wel jammer van de SuC, je weet niet altijd zeker wat je krijgt. Ik las ooit ergens (een tijdje terug dus) iemand een voorsteel maken om zo'n "michelin boek/review" te maken van SuC, bestaat het ondertussen al of moeten ergen op deze forum maar mee beginnen?
 
Last edited:
Dus dat vind ik wel jammer van de SuC, je weet niet altijd zeker wat je krijgt. Ik las ooit ergens (een tijdje terug dus) iemand een voorsteel maken om zo'n "michelin boek/review" te maken van SuC, bestaat het ondertussen al of moeten ergen op deze forum maar mee beginnen?
Er is een handige app waar je makkelijk per SuC kan zien welke mogelijkheden er zijn.

Het ding heet "Superchargers" in de App Store.

https://apps.apple.com/us/app/superchargers-for-tesla/id1056496235
 
  • Helpful
Reactions: Cely
Sorry, over de SuC van onze buren, mag het hier ook?
Dus dat vind ik wel jammer van de SuC, je weet niet altijd zeker wat je krijgt. Ik las ooit ergens (een tijdje terug dus) iemand een voorsteel maken om zo'n "michelin boek/review" te maken van SuC, bestaat het ondertussen al of moeten ergen op deze forum maar mee beginnen?
De reviews op Google Maps helpen meestal.
 
  • Like
Reactions: ramonneke and Cely
Het gros van de M3 rijders heeft waarschijnlijk geen eigen laadpaal en dat geeft problemen.

Toch vraag ik mij wel eens af hoe de aantallen nu precies zijn. Ik kan er zo even geen bronnen voor vinden, dus kan niks zinnigs zeggen over de werkelijke verhoudingen, maar regelmatig als het onderwerp "laadpaal op eigen terrein" ter sprake komt lijkt een meerderheid van de participanten een eigen laadpunt te hebben.

Gevoelsmatig heeft 'het gros van de M3 rijders' dus juist wel een eigen laadpunt thuis (of goed beschikbaar op het werk), maar ik kan er dus helemaal naast zitten.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Wow, so f***ing obvious deze feature! Ik zeg, tweet het naar Elon en Tesla, deel de tweet hier en ik zal hem zeker liken!
Het stomme is; het is ooit mogelijk geweest na een update in zomer 2018.
Als de auto van een collega vol was kon ik de kabel middels de knop ontgrendelen en eruit halen.
En omgekeerd hij bij mij. Na een weer nieuwe software update hebben ze dat weer teruggedraaid.
Omdat Tesla middels CAN praat met de TWC's 'weet' de auto of hij aan een TWC hangt en of ontgrendelen indien vol dus mogelijk moet zijn.
Je wil niet dat het bij publieke laadpalen ook mogelijk is want dan gebruikt iemand anders jouw kabel om zijn auto op te laden :D
 
  • Like
Reactions: sweep
Wanneer zou tesla de V3 chargers in Leiderdorp onthullen/activeren?

deze kunnen 300Kwh geven stond op de achterkant
De 8 nieuwe stalls in Leiderdorp zijn (helaas) gewoon de ‘oude’ V2 chargers.
Wellicht heb je 330A zien staan ipv kW.
(Een V3 Supercharger zou per trafo 1000kW moeten kunnen leveren, 4 x 250kW)
(Er staan nog wel een paar andere kasten maar die zijn van de Allego laders)
 
Last edited: