Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Het stomme is; het is ooit mogelijk geweest na een update in zomer 2018.
Als de auto van een collega vol was kon ik de kabel middels de knop ontgrendelen en eruit halen.
En omgekeerd hij bij mij. Na een weer nieuwe software update hebben ze dat weer teruggedraaid.
Omdat Tesla middels CAN praat met de TWC's 'weet' de auto of hij aan een TWC hangt en of ontgrendelen indien vol dus mogelijk moet zijn.
Je wil niet dat het bij publieke laadpalen ook mogelijk is want dan gebruikt iemand anders jouw kabel om zijn auto op te laden :D
Daarom moeten er ook vaste kabels aan de laadpunten. Ik bracht bij de benzinepomp ook nooit mijn eigen slang mee!
 
Ik zag afgelopen week in Zwolle dat men de parking aan het uitbreiden is, maar geen vanzelfsprekende verdere plannen om ook de supercharger uit te breiden. Toen ik er was (ca 15u) was het volle bak, met 2 wachtenden voor me. Na 7 minuten stond ik wel aan een stall en kreeg ik 60kW, en 30' later was ik weer onderweg.
 
Is er een nieuwe Supercharger open of in aanbouw in de buurt van Arnhem NL? Foto van Twitter
A1B99E7E-866A-4194-8E3A-1561FA9C2582.jpeg
 
  • Informative
Reactions: robertvg