Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Er is een handige app waar je makkelijk per SuC kan zien welke mogelijkheden er zijn.

Het ding heet "Superchargers" in de App Store.

‎Superchargers For Tesla

Weet iemand hoe we de ontwikkelaars/beheerders van deze app kunnen bereiken ?
De wijzigingen van na 28/03/2020 worden niet geupdate in de app (ze halen de data middels een api uit supercharge.info)
 
Dat probleem in Assen betekent iets meer dan een paar zakken verwijderen... want er ontbreekt een complete SuC-kast ;)
Is nog steeds het geval, maar er liggen nu wel bielzen.

Helaas ook 2 colablikjes van iemand die ze te zwaar vond om mee te nemen in de Tesla, of maar liefst 10 stappen te zetten tot 1 vd 2 prullenbakken. Ach ja, met corona hebben we andere dingen aan ons hoofd dan het milieu natuurlijk. #doeeenslief
 

Attachments

  • 567745F4-FFC7-4A62-A60A-37A79B14BE01.jpeg
    567745F4-FFC7-4A62-A60A-37A79B14BE01.jpeg
    1,004.5 KB · Views: 74
Is dat zo? Bij Tesla werd me verteld dat ook de V3 twee aansluitingen krijgen/hebben?
Dan hebben ze je iets op de mouw gespeld, of je hebt het verkeerd begrepen.
CCS Combo 2 adapters
Can all Tesla owners use the Supercharger network in Europe?
Yes, the Supercharger network is available to all Tesla owners – regardless of vehicle type or trim. All V2 Superchargers in Europe feature dual-cable posts to accommodate both DC Type 2 and CCS Combo 2 charge-ports. European V3 Superchargers feature single-cable CCS technology, which are directly compatible with all Model 3 vehicles. Model S and Model X vehicles in region can access V3 Superchargers with a CCS Combo 2 adapter.
 
  • Informative
Reactions: SMU
Dan hebben ze je iets op de mouw gespeld, of je hebt het verkeerd begrepen.
CCS Combo 2 adapters
Can all Tesla owners use the Supercharger network in Europe?
Yes, the Supercharger network is available to all Tesla owners – regardless of vehicle type or trim. All V2 Superchargers in Europe feature dual-cable posts to accommodate both DC Type 2 and CCS Combo 2 charge-ports. European V3 Superchargers feature single-cable CCS technology, which are directly compatible with all Model 3 vehicles. Model S and Model X vehicles in region can access V3 Superchargers with a CCS Combo 2 adapter.

Dank! Waar haal je dit vandaan? Niet verkeerd begrepen maar gevalletje Tesla weet het zelf ook niet. Toch maar de CCS upgrade bestellen dan....
 
Hmm, goed om te weten. Ik zal even kijken op het forum naar ervaringen. Had er al iets over gelezen, maar deze noodzaak was mij nog niet duidelijk. Kan je van tevoren zien of je naar een v2 of v3 rijdt? Dwz in je navi? Om te voorkomen dat je ineens met lege accu bij een v3 staat zeg maar. Kennelijk ben ik tot nu toe alleen v2 stallen tegen gekomen.
 
Kan je van tevoren zien of je naar een v2 of v3 rijdt? Dwz in je navi? Om te voorkomen dat je ineens met lege accu bij een v3 staat zeg maar. Kennelijk ben ik tot nu toe alleen v2 stallen tegen gekomen.
Met de Model 3 zien we alleen de Suc's met CCS aansluitingen. Zal straks voor de niet omgebouwde S/X-en vast ook zo gefilterd worden dat je alleen de chargers ziet waar je terecht kunt.
 

tl,dc: V3 SuC heeft hogere piek maar kakt sneller in: batterij laden naar 90% duurt even lang.
Spoiler: Ionity lader laadt sneller dan V3
Anecdotisch en dus belabberd bewijs - duizenden praktijktests uit de VS laten zien dat het heel veel scheelt:
Tesla-Model-3-LR-on-Supercharger-V3-June-2019-Data.png

Gele stippellijn is de long-term averages waar ABRP zich op baseert, grijze streepjeslijn is de theorie van V3, rode lijn is de praktijk van V3. Vanaf ~55% is de tapering dermate dat je in principe net zo snel laadt als met V2, maar de grote winst zit als je een Supercharger gebruikt waar hij voor bedoeld is: vanaf <10% genoeg bijladen tot thuis of de volgende. Dan win je dat hele stuk tussen die 2 grafieken aan tijd.

Iemand die een Supercharger gaat testen puur op time-to-90% heeft geen idee wat ie aan het doen is, dat is niet de intended use case van die dingen.
 
Anecdotisch en dus belabberd bewijs - duizenden praktijktests uit de VS laten zien dat het heel veel scheelt:
Tesla-Model-3-LR-on-Supercharger-V3-June-2019-Data.png

Gele stippellijn is de long-term averages waar ABRP zich op baseert, grijze streepjeslijn is de theorie van V3, rode lijn is de praktijk van V3. Vanaf ~55% is de tapering dermate dat je in principe net zo snel laadt als met V2, maar de grote winst zit als je een Supercharger gebruikt waar hij voor bedoeld is: vanaf <10% genoeg bijladen tot thuis of de volgende. Dan win je dat hele stuk tussen die 2 grafieken aan tijd.

Iemand die een Supercharger gaat testen puur op time-to-90% heeft geen idee wat ie aan het doen is, dat is niet de intended use case van die dingen.
Mooie grafiek maar volgens Prof Dr Google ook gebaseerd op anecdotisch bewijs van een andere youtuber Dagery in juni 2019.
Ik sta open voor meer V3 info en hoor graag waar de echte data van de duizenden praktijktests te vinden zijn.

NB anecdote van Bjorn Nyland is april in Noorwegen, anecdote van Dagery is juni in Californie.

 
  • Informative
Reactions: FrankNL