Tampert
Member
Of anders, rij je er even langes?Zal ik morgen wel even doen
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of anders, rij je er even langes?Zal ik morgen wel even doen
Ik was er gisteren nog langs geweest, kom er een paar keer per week langs. Bij de vdV Emmen is er allemaal bouw activiteit maar allemaal niet voor de Suc. Het van het hotel is ook dicht.Of anders, rij je er even langes?
Er is een handige app waar je makkelijk per SuC kan zien welke mogelijkheden er zijn.
Het ding heet "Superchargers" in de App Store.
Superchargers For Tesla
Is nog steeds het geval, maar er liggen nu wel bielzen.Dat probleem in Assen betekent iets meer dan een paar zakken verwijderen... want er ontbreekt een complete SuC-kast
Nou ik woon op texel en ben erg blij met de Akersloot optie via Hoorn is toch iets van 10min al is de A9 saai. Het is nu Leiderdorp met een hoge SoC laden en Badhoevendorp probeer ik te vermijden niet echt prettige locatie. Dus Akersloot is meer dan welkom.Ach die rijden nu via Hoorn. Wat overigens qua tijd haast niks uitmaakt.
Alleen CCS.Die nieuwe SuC's zijn allemaal v3 toch? Hoe zit dat met CCS en de Type2 aansluiting? Zover ik had begrepen zit er alleen nog een CCS kabel. Dus om gebruik te maken moet ik gaan retrofitten? Of komen er twee type stalls?
Alleen CCS.
Dan hebben ze je iets op de mouw gespeld, of je hebt het verkeerd begrepen.Is dat zo? Bij Tesla werd me verteld dat ook de V3 twee aansluitingen krijgen/hebben?
Dan hebben ze je iets op de mouw gespeld, of je hebt het verkeerd begrepen.
CCS Combo 2 adapters
Can all Tesla owners use the Supercharger network in Europe?
Yes, the Supercharger network is available to all Tesla owners – regardless of vehicle type or trim. All V2 Superchargers in Europe feature dual-cable posts to accommodate both DC Type 2 and CCS Combo 2 charge-ports. European V3 Superchargers feature single-cable CCS technology, which are directly compatible with all Model 3 vehicles. Model S and Model X vehicles in region can access V3 Superchargers with a CCS Combo 2 adapter.
De rode letters zijn een zg. HyperlinkDank! Waar haal je dit vandaan?
Met de Model 3 zien we alleen de Suc's met CCS aansluitingen. Zal straks voor de niet omgebouwde S/X-en vast ook zo gefilterd worden dat je alleen de chargers ziet waar je terecht kunt.Kan je van tevoren zien of je naar een v2 of v3 rijdt? Dwz in je navi? Om te voorkomen dat je ineens met lege accu bij een v3 staat zeg maar. Kennelijk ben ik tot nu toe alleen v2 stallen tegen gekomen.
Met de Model 3 zien we alleen de Suc's met CCS aansluitingen. Zal straks voor de niet omgebouwde S/X-en vast ook zo gefilterd worden dat je alleen de chargers ziet waar je terecht kunt.
Ik ben benieuwd of Tesla dan ook rekening zal houden met eigenaars van een Model S of X met CCS-adapter. Vermoedelijk in een eerste versie niet, en dan zal iemand wel op twitter roepen en dan komt het met een update wel.Dit dus, de navigatie toont hoeveel plekken er voor jouw configuratie beschikbaar zijn.
Ik ben benieuwd of Tesla dan ook rekening zal houden met eigenaars van een Model S of X met CCS-adapter. Vermoedelijk in een eerste versie niet, en dan zal iemand wel op twitter roepen en dan komt het met een update wel.
Anecdotisch en dus belabberd bewijs - duizenden praktijktests uit de VS laten zien dat het heel veel scheelt:
tl,dc: V3 SuC heeft hogere piek maar kakt sneller in: batterij laden naar 90% duurt even lang.
Spoiler: Ionity lader laadt sneller dan V3
Mooie grafiek maar volgens Prof Dr Google ook gebaseerd op anecdotisch bewijs van een andere youtuber Dagery in juni 2019.Anecdotisch en dus belabberd bewijs - duizenden praktijktests uit de VS laten zien dat het heel veel scheelt:
Gele stippellijn is de long-term averages waar ABRP zich op baseert, grijze streepjeslijn is de theorie van V3, rode lijn is de praktijk van V3. Vanaf ~55% is de tapering dermate dat je in principe net zo snel laadt als met V2, maar de grote winst zit als je een Supercharger gebruikt waar hij voor bedoeld is: vanaf <10% genoeg bijladen tot thuis of de volgende. Dan win je dat hele stuk tussen die 2 grafieken aan tijd.
Iemand die een Supercharger gaat testen puur op time-to-90% heeft geen idee wat ie aan het doen is, dat is niet de intended use case van die dingen.