Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
"Oval Pony" 😀

(goed kijken)
Mooie business voor die italiaanse betongieter. Het door Europa slepen van 1.185 kg funderingspaaltjes is dan weer niet zo duujzaam. Dat kan de lokale betonspecialist toch ook prima zou je denken
Schermopname (3).png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik denk dat het slepen van betonnen Supercharger-voeten doorheen Europa nog niet eens een druppel op de hete plaat is van wat er doorheen Europa wordt versleept.
Ik zag gisteren nog een tankwagen rijden. Zat benzine in geloof ik.

Dan is zo'n Supercharger in Nederland ( back on topic) toch wel handig.

😀
 
Met 1 leverancier werken lijkt me een stuk praktischer dan met tientallen lokale partijen
Inderdaad, de vaste kosten voor de mallen zijn relatief behoorlijk groot bij een product met een relatief geringe constructie.

Om het enigszins in perspectief te zetten: de betonnen elementen waarmee de boortunnels van de Noord/Zuidlijn en de Victory Boogie Woogie tunnel in Den Haag zijn gebouwd, zijn geproduceerd in Duitsland en met vrachtwagens naar Nederland getransporteerd.
 
Gisteren onverhoopt moeten laden bij Apeldoorn Oost. Ik laad altijd thuis maar was de stekker vergeten erin te stoppen :rolleyes:. Is dit nu V3? Laadsnelheid kwam niet boven de 85 en zakte daarna terug naar rond de 70. SoC bij aanvang was 21%. Ben maar gestopt bij 70%. Duurde wat te lang.
 
Aangezien het onverwacht is denk ik dat je met een vrij koude batterij bent aangekomen bij de SuC. Een betere strategie was om ergens in de buurt van (of onderweg naar) je eindbestemming een SuC te pakken. De hoge snelheden haal je alleen met een heel lage SoC en goede accutemperatuur (voorverwarmen dmv navigatie!)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Aangezien het onverwacht is denk ik dat je met een vrij koude batterij bent aangekomen bij de SuC. Een betere strategie was om ergens in de buurt van (of onderweg naar) je eindbestemming een SuC te pakken. De hoge snelheden haal je alleen met een heel lage SoC en goede accutemperatuur (voorverwarmen dmv navigatie!)
Tsja. Voorverwarmen was helaas geen optie en moest daarna met de trailer op stap. Dus later laden kon ook niet. Een supercharger om de hoek is dus wel handig maar je haalt er niet het uiterste mee uit de mogelijkheden.
 
Gisteren onverhoopt moeten laden bij Apeldoorn Oost. Ik laad altijd thuis maar was de stekker vergeten erin te stoppen :rolleyes:. Is dit nu V3? Laadsnelheid kwam niet boven de 85 en zakte daarna terug naar rond de 70. SoC bij aanvang was 21%. Ben maar gestopt bij 70%. Duurde wat te lang.
Ik heb daar een aantal keren geladen komende uit Duitsland en daar heb ik elke keer tegen de 140kWh gehaald met mijn X dus de supercharger kan het wel. Maar inderdaad navigeren naar de Suc en na een lange rit. Mijn X piekt net boven de 140kWh rond 25-30 % SOC maar dan moet ik wel ook lekker door gereden hebben. Met 100 km/hr red ik het niet.
 
Update van de werkzaamheden van de nieuwe supercharger bij Van der Valk Sassenheim. Zo te zien is er nog plek voor vier stalls om uit te breiden.
In Apeldoorn heb je het kunnen zien. Eerst stonden er 3 grote trafokasten en waren er 12 stalls. Dus 4 stalls op een kast.
Nu staan er 5 van die grote kasten en zijn er 20 stalls.
Op de foto van Hengelo zie ik 3 trafokasten staan. Dat zijn dus 12 stalls. Er is echter ruimte vrijgehouden voor de 4e. Dus als het druk wordt, of het is strategisch handig, kunnen ze altijd die laatste 4 nog plaatsen.
Ik ga uit van 12 stalls, en 4 stalls zullen afgedekt worden en eventueel later in gebruik worden genomen.

Zal wellicht hetzelfde gaan als eerder in Apeldoorn en Hengelo: 12 direct in gebruik nemen en plek om snel met 4 uit te breiden als het weer drukker wordt.
 
  • Like
Reactions: job-lek