Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
for the Supercharger to be useful to other car companies’ cars, we need to grow the network faster than we’re growing vehicle output, which is not easy. We’re growing vehicle output at hell of a rate. So Superchargers need to grow faster than vehicle output.

Dus als we in NL/BE niet te lang willen wachten voor de SuCs, moeten we zsm iemand vinden die deze baan wil: Careers | Tesla

Tesla is looking for an excellent Installation Manager to provide management and oversight for all phases of Tesla’s charging installation programs, including process development, feasibility diligence, design, construction and closeout. As the programs continue to expand, this role will develop and refine processes and operational tools, schedules and budgets. The role is ultimately responsible for ensuring that quality, budget and scheduling expectations are achieved and that all relevant external relationships are well managed. The ideal candidate will have relevant program management experience and a track record of building new programs. The role will cover the Benelux and our Emerging Markets and requires English language proficiency.
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Ik ga nooit meer terug naar verbrandingsmotor (so many reasons). Maar dan had ik wel een auto genomen die een tikje goedkoper was. Ik reed in het verleden ook geen auto’s van dik 90k.
Ik rij niet zoveel maar wel vaak lange afstanden, dus een goed laadnetwerk is voor mij belangrijk, zonder dat geen EV voor mij. Ik rij wel dure auto's maar nooit nieuw. Deze was ook ruim minder dan de helft van de nieuwprijs en nog binnen de garantie toen ik hem kocht.
 
  • Like
Reactions: Robster
Tesla Supercharger Emsbüren, vlakbij de Nederlandse grens bij Oldenzaal is uitgebreid naar 24 stalls. Er zijn 12 v3 stalls bijgekomen, maar nog niet operationeel.

IMG_20210727_180900.jpg
 
Overigens maak ik me niet zoveel zorgen over het openstellen van SuCs voor andere merken - wederom heb ik op mijn weg van Nederland naar Roemenie zeer weinig non-SuC stalls bezet gezien. Ik heb zelf geladen bij Ionity ten oosten van Wenen, ik was daar 25 minuten lang de enige (4 stalls). Reden: Ik had overnight volgeladen in Asten, AT; en er zit een mega SuC gat tussen Poelten AT en Gyor HU, waarbij Gyor ook nog eens a) klein (4xv2) en b) door dat gat druk en c) aan een tankstation zonder verder faciliteiten of fatsoenlijk eten is.
Wat opviel bij Ionity: veel hogere laadsnelheid dan SuC, vooral bij een hogere (30-40%) SoC.... raar hoor.
 
Het is zo ver! Vandaag de eerste dag dat de SuC bij van der Valk Sassenheim open is. Gister avond was hij nog dicht, maar toen ik net langs reed zag ik opeens dat de meeste stalls open zijn! Alleen de laatste 4 hebben nog een hoes om de stalls.
Wat je wel ziet is dat van de 4 stalls onder de bescherming er 3 wel stroom hebben en een niet. Dat Tesla lamp bovenaan brand niet. Denk dat ze daar even de boel juist moeten aansluiten 😉
 
Ik zie wel dat er dit jaar geen SUC’s meer gepland staan. Alles doorgeschoven naar 2022. Bergen op zoom stond op Q3 2021. Maastricht is zelfs verdwenen. Er is kennelijk een groot te kort aan materiaal. Benieuwd als de SUC’s ook opengaan voor andere merken ?