Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben akkoord met een melding "je kan de code vinden op het scherm" nogal onduidelijk is.

Maar eens je door hebt dat locaties met slagbomen of afgesloten lounges een numeriek klavier hebben waarop je een code kan invoeren, en dat die code dus telkens in de gegevens van de supercharger op je scherm staan, is het niet iets waar je je ooit nog door laat verrassen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik had de code voor het eerst nodig in Bregenz. We hadden de auto net dus eigenlijk geen ervaring met dit soort situaties.
Daar stond allen een klein pincode paneel bij de deur met de op erking dat deze voor Tesla rijders was.
Direct teruggegaan naar de auto en op het scherm de Supercharger van Bregenz opgevraagd en ja… daar stond de code.
Wat mij betreft was dat een logische plaats waar je de code zou kunne vinden.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Rqcg
Goed om te weten dat dit telefoonnummer bij de VIN in de buurt staat; de kans is redelijk dat ik het dan wel kan vinden.

Ik geloof je onmiddellijk dat dit een logica is, maar helaas niet de mijne. Wij "tanken" altijd thuis. In 2.5 jaar tijd misschien 10 SuC's gebruikt en daardoor totaal onbekend met het fenomeen "code nodig". Voor zover ik begrijp ben jij een doorwinterde tesla gebruiker, dan kan ik me voorstellen dat je dit eerder hebt meegemaakt.

Met de groeiende aanwas van tesla gebruikers komen er constant newbies bij, niks mis mee en heel logisch. Maar toch zou het wel fijn zijn om deze te behoeden voor een soortgelijke ervaring. Vanuit de software is dat relatief peanuts, in geval van een gekozen route waar een SuC met code bij zit: EEN VETTE MELDING OP HET SCHERM "Bij deze charger (kan) DEZE CODE nodig zijn" Vul vervolgens het nummertje in op de plaats van DEZE CODE. Desnoods gevolgd door de opmerking: schrijf de code even op....

Effe een software aanpassinkje... Helaas heeft mijn vertrouwen na de meest recente (ongevraagde!) interface aanpassing een serieuze deuk opgelopen.
Een pop-up op de locatie zou het inderdaad nog makkelijker maken.
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Uit de Autoweek van vandaag 7-3-2022 (https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/tesla-verhoogt-laadtarief-superchargers-met-25-procent/):

"In razend tempo je Tesla voljagen met verse kakelverse stroom kost met ingang van vandaag meer dan je gewend bent. Tesla verhoogt het gemiddelde laadtarief van zijn Superchargers van 0,28 cent naar 0,35 cent per kWh.
Eind vorig jaar verhoogden zowel Shell Recharge als Fastned de laadtarieven en nu is het Tesla dat een prijsverhoging doorvoert. De gemiddelde prijs voor laden aan de Superchargers van het merk lag voorheen op €0,28 per kWh, maar ligt met ingang van vandaag op €0,35 per kWh. Dat betekent dat de gemiddelde Supercharging-prijs met 25 procent is verhoogd.
De prijsverhoging houdt zoals verwacht verband met de almaar stijgende energieprijzen. Ook Shell Recharge en Fastned zagen zich door de hoge energieprijzen genoodzaakt de laadtarieven te verhogen. De prijsverhoging naar €0,35/kWh betekent overigens niet dat je dat bij elke Supercharger kwijt bent. De specifieke prijzen per Supercharger-locatie zijn terug te vinden in het infotainmentsysteem van de auto's van het merk."
 
Verschil is wel dat jij inkoopt op 41 cent, en tesla als grootverbruiker voor ongeveer 12 cent. Dus de marge loopt op voor ze ondanks stijgende inkoopprijzen.
nou moet ik eerlijk zijn dat ik uiteraard geen inzicht heb op de inkoopprijzen en contracten van tesla maar kleine kans dat ze nu nog op 12 cent kunnen inkopen, kan alleen als ze op een gunstig moment een contract hebben vastgelegd en ook niet boven hun verwachte gebruik gaan.
Afgelopen week was de apx rond de €350,- oftewel 35 cent.
en afgelopen 2 maanden schommelt het tussen de 150 en 400.
 
  • Like
Reactions: job-lek
nou moet ik eerlijk zijn dat ik uiteraard geen inzicht heb op de inkoopprijzen en contracten van tesla maar kleine kans dat ze nu nog op 12 cent kunnen inkopen, kan alleen als ze op een gunstig moment een contract hebben vastgelegd en ook niet boven hun verwachte gebruik gaan.
Afgelopen week was de apx rond de €350,- oftewel 35 cent.
en afgelopen 2 maanden schommelt het tussen de 150 en 400.
Begin vorig jaar zat de inkoop voor grootverbruikers nog ergens rond de 5 tot 7 ct. Die 12ct voor nu klinkt dus niet heel gek.
 
Zoals ik al toegaf ik ken de contracten van tesla niet maar begin vorig jaar of nu………lees je het nieuws wel?
prijzen voor electra (en gas en olie)waren tot deze zomer een stuk lager dan nu dus daarmee vergelijken is onzinnig.
Ik ken de contracten van Tesla ook niet;) @Robster schat in dat Tesla op dit moment inkoopt voor ongeveer 12ct en in je antwoord op die post trek je dat in twijfel.
Volgens mij is het geen onzin om de prijzen van voor de zomer met de huidige prijzen te vergelijken omdat we juist nu de hogere tarieven moeten gaan betalen, en dat komt door de prijsstijging tov de situatie van voor de zomer toen de tarieven veel lager waren.

Als je de prijzen van voor de zomer vergelijkt met de huidige prijzen dan zijn deze voor particulieren met ongeveer een factor 2,5 gestegen. Grofweg van 0,20ct naar 0,50ct, natuurlijk afhankelijk van leverancier en je verbruik.
Grootzakelijke verbruikers zaten voor de zomer rond de 5ct tot 7ct. Als je hier ook de factor 2,5 op loslaat kom je dus net boven de 12ct uit voor grootverbruikers. Vandaar dat dit tarief niet onredelijk lijkt als inkoop voor Tesla.
 
Ik ken de contracten van Tesla ook niet;) @Robster schat in dat Tesla op dit moment inkoopt voor ongeveer 12ct en in je antwoord op die post trek je dat in twijfel.
Volgens mij is het geen onzin om de prijzen van voor de zomer met de huidige prijzen te vergelijken omdat we juist nu de hogere tarieven moeten gaan betalen, en dat komt door de prijsstijging tov de situatie van voor de zomer toen de tarieven veel lager waren.

Als je de prijzen van voor de zomer vergelijkt met de huidige prijzen dan zijn deze voor particulieren met ongeveer een factor 2,5 gestegen. Grofweg van 0,20ct naar 0,50ct, natuurlijk afhankelijk van leverancier en je verbruik.
Grootzakelijke verbruikers zaten voor de zomer rond de 5ct tot 7ct. Als je hier ook de factor 2,5 op loslaat kom je dus net boven de 12ct uit voor grootverbruikers. Vandaar dat dit tarief niet onredelijk lijkt als inkoop voor Tesla.
Precies dat was mijn logica. Particulieren x 2 tot 2,5. Die lijn doortrekken op de dikke 5 cent die het vorig jaar was voor grootverbruikers. Dus een educated guess, niet meer en niet minder.
 
  • Like
Reactions: ERvee and Mars2020
Schiedam is in aanbouw! Helaas maar 16 stalls en weinig mogelijkheden voor uitbreiding in de toekomst ivm allerlei andere laadpalen.
C3B9AD3D-CBC7-4672-8356-0279B4A19078.jpeg
BB7EA5AE-7595-49E5-99FF-0C66715D7925.jpeg
05D66DED-E49C-44B5-9666-ABB74DE94D2C.jpeg