Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar het is in ieder geval gelinkt aan SuC's...
Na iedere laadsessie bij een SuC komt er keurig een factuur in mijn Tesla account te staan. Nu vraagt de dame van de boekhouding regelmatig "Peter, wil je de facturen weer even uit je Tesla account halen?"
Weet iemand of het mogelijk is om:
- de facturen automatisch te laten emailen
óf
- een ander toegang te geven tot de facturen (dus niet tot het hele account, want zij heeft met de rest weinig te maken en ze hoeft ook niet te weten waar ik ben)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Bij de A27, afslag Oosterhout-Zuid komt een Tesla Supercharger. Dit is op de parkeerplaats achter het AC restaurant.
Adres: Beneluxweg 1, 4904 SJ Oosterhout

Er is daar ook een McDonalds en een Golden Tulip hotel. Eerder waren er al foto's gepost met het vermoeden hierover, maar vanmorgen trof ik een installatiemonteur van BAM die de hoogspanningskast aan het afmonteren was. Hij bevestigde dat Tesla de opdrachtgever is. Er komen 8 laadplekken!
Wanneer alles klaar is kon deze monteur me niet melden, er is nog een andere ploeg betrokken. Aanleg van de elektriciteit rond hij deze week af.

Verder wist hij me te melden dat hij de zelfde klus ook ging uitvoeren bij de AC in Zevenaar.

Hierbij wat foto's, helaas wat onscherp - maar dat is een overblijfsel van een iPhone in de regen...
.View attachment 36114View attachment 36115View attachment 36116View attachment 36117

Was Oosterhout-Zuid de eerste SuC in NL ?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Even een linkje, kunnen we daar eventueel verder 😉


 
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar het is in ieder geval gelinkt aan SuC's...
Na iedere laadsessie bij een SuC komt er keurig een factuur in mijn Tesla account te staan. Nu vraagt de dame van de boekhouding regelmatig "Peter, wil je de facturen weer even uit je Tesla account halen?"
Weet iemand of het mogelijk is om:
- de facturen automatisch te laten emailen
óf
- een ander toegang te geven tot de facturen (dus niet tot het hele account, want zij heeft met de rest weinig te maken en ze hoeft ook niet te weten waar ik ben)
Het antwoord bleef uit...
Inmiddels heb ik contact gehad met Tesla.
Helaas, het is niet mogelijk een ander toegang te geven tot alleen de facturen, en ze kunnen ook niet gemaild worden.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Gister moest ik even bijladen bij De Witte Bergen. Interessant schouwspel. MX die probeerde te laden met een geleende CCS adapter (van een bevriende MX), maar dat wilde niet lukken (ik meen dat ze een minuut of 10 hebben staan klooien). Vermoedelijk geen ccs upgrade gedaan (anders zou ze zelf wel zo’n adapter ding hebben, duhh). Kon dat laatste helaas niet vragen. (Die hoofden stonden niet open voor enig contact). Leuk picknick bankje hebben ze trouwens daar (stikt alleen van de mieren)

Even off topic. Zo’n vleugel deur van een MX is nog best sterk. Stond een andere MX te laden, moeders nog achter het stuur te Candy crushen ofzo. 1 falcon wing deur open met raam open, en een koter van een jaar of 5 die daaraan hing. Nice….
 
  • Like
Reactions: KL0809
Flinke update van nieuwe superchargers in nederland die later dit jaar open zouden moeten gaan. Enkele stonden al op het lijstje maar ook echt "nieuwe" zoals Spier in Drente en Roosendaal. Check tesla site.
Sorry, late quote maar door een zoekopdracht kwam je naar boven.

De SuC locatie Bergen op Zoom lijkt te zijn ingewisseld door Roosendaal. Misschien dat de plannen aldaar te lang op zich lieten wachten en dat Roosendaal een beter alternatief bood. Ben benieuwd. Een SuC locatie daar in de regio zou een mooie toevoeging zijn voor de reizigers van/naar Zeeland/België.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Trouwens op deze pagina Tesla Superchargers in Netherlands | Tesla stond enkele maanden geleden nog dat er een Supercharger in Houten bij Van der Valk zou komen maar die is nu opeens uit de lijst verdwenen.... Weet iemand daar meer over...?
Die is inderdaad verdwenen, net als de geplande bij Van der Valk Kanaleneiland (Utrecht). Wellicht zijn de verhoudingen met vdValk niet meer optimaal?

Er is in plaats hiervan wel een geplande supercharger bij The Wall in Utrecht bijgekomen.
 
Wellicht zijn de verhoudingen met vdValk niet meer optimaal?
Van der valk heeft door dat je met de huidige wagens geen tijd meer hebt om uitgebreid te dineren tijdens een laadbeurt. De koffie die je nog kan nuttigen in die tijd compenseert de kost van het ter beschikking stellen van het sanitair en de parkeerruimte niet meer.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Rqcg and Sjon
Van der valk heeft door dat je met de huidige wagens geen tijd meer hebt om uitgebreid te dineren tijdens een laadbeurt. De koffie die je nog kan nuttigen in die tijd compenseert de kost van het ter beschikking stellen van het sanitair en de parkeerruimte niet meer.
Zou kunnen, maar ik plan toch heel vaak een SuC laadsessie met een lunch. In het ergste geval loop ik even naar de auto en verzet deze na laden...
 
Dat denk ik niet het zal meer iets met de locatie te maken hebben. Zuidbroek V3 is altijd goedkoper geweest dan Drachten v2 en V3 , Emmeloord V2 en Assen V2 en V3?
Ook is Apeldoorn Zuid (Ughelen) V2 duurder dan Apeldoorn Oost V3.

Is er ergens een overzicht van de kWh prijs die je (in Nederland) betaald per SuC? Ik houd mijn laadbeurten bij in een excel sheet, en zie best wel fluctuaties (zo ging Assen van 24 cent begin 2020 naar 21 cent aan het eind van 2020, daarna in stapjes (24, 27, 34 en 43 cent) naar 52 cent in mei dit jaar, maar in juli was het weer 47 cent....)
Het spreadsheet kijkt alleen achterom natuurljk, dus een actuele stand van zaken qua tarieven zou fijn zijn.
 
Is er ergens een overzicht van de kWh prijs die je (in Nederland) betaald per SuC? Ik houd mijn laadbeurten bij in een excel sheet, en zie best wel fluctuaties (zo ging Assen van 24 cent begin 2020 naar 21 cent aan het eind van 2020, daarna in stapjes (24, 27, 34 en 43 cent) naar 52 cent in mei dit jaar, maar in juli was het weer 47 cent....)
Het spreadsheet kijkt alleen achterom natuurljk, dus een actuele stand van zaken qua tarieven zou fijn zijn.
Ik ben op dit moment bezig een GitHub repo op te zetten met daarin dagelijks updatende SuC prijzen. Ik zal hem hier posten zodra hij af is, sneak peak:

Screenshot 2022-09-02 at 11.19.30.png
 
Is er ergens een overzicht van de kWh prijs die je (in Nederland) betaald per SuC? Ik houd mijn laadbeurten bij in een excel sheet, en zie best wel fluctuaties (zo ging Assen van 24 cent begin 2020 naar 21 cent aan het eind van 2020, daarna in stapjes (24, 27, 34 en 43 cent) naar 52 cent in mei dit jaar, maar in juli was het weer 47 cent....)
Het spreadsheet kijkt alleen achterom natuurljk, dus een actuele stand van zaken qua tarieven zou fijn zijn.
Voorzover ik weet kun je het alleen in de auto op de kaart zien en in je app bij het kaartje voor opladen voor niet Teslas