Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Voorzover ik weet kun je het alleen in de auto op de kaart zien en in je app bij het kaartje voor opladen voor niet Teslas
Zou dat MCU/software afhankelijk zijn? Zowel in de app als in de auto kan ik de tarieven (behalve idle fees) niet zien. Ik kan pas na het laden zien als ik in de Tesla facturatie portal kijk. (heb nog gratis SuC, dus niet heel spannend, maar volgens mij wel afgetopt op 400kWh/jaar??)

Mijn auto, MX 2017, draait nog op 2021.24.28 /MCU1
 
Zou dat MCU/software afhankelijk zijn? Zowel in de app als in de auto kan ik de tarieven (behalve idle fees) niet zien. Ik kan pas na het laden zien als ik in de Tesla facturatie portal kijk. (heb nog gratis SuC, dus niet heel spannend, maar volgens mij wel afgetopt op 400kWh/jaar??)

Mijn auto, MX 2017, draait nog op 2021.24.28 /MCU1
Nee, ik heb dat vaker gezien en ook dat ze later weer wel zichtbaar zijn. Ik rij een 2019 M3 met FSD en HW 3.0. Dus dat moet ofwel een bewuste keuze van Tesla zijn, of hun backend is regelmatig brak. Hoe dan ook, het is niet netjes van Tesla.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Nee, ik heb dat vaker gezien en ook dat ze later weer wel zichtbaar zijn. Ik rij een 2019 M3 met FSD en HW 3.0. Dus dat moet ofwel een bewuste keuze van Tesla zijn, of hun backend is regelmatig brak. Hoe dan ook, het is niet netjes van Tesla.
Ok Thanks! Ik ligt er niet wakker van, laat is het zo zeggen “communicatie” is niet het sterkste punt van Tesla 😉
Ben toch voornemens een mcu upgrade te laten doen, misschien dat dat het verschil gaat maken, en dan krijg ik in ieder geval weer updates waarover ik mee kan klagen 🤪
 
In bandbreedte (niet gedefinieerd)
Rood = laag
Geel = gemiddeld
Groen = hoog

De kleuren qua prijsstelling zijn daarmee wat verwarrend. Omdat een hoge prijs groen aangegeven wordt.

Dat is althans mijn interpretatie

Wordt hier in bepaald: tesla-superchargers/page.ejs at main · Niek/tesla-superchargers

Voor de stalls is dit de logica:
Code:
supercharger.stalls < 5 ? 'danger' : (supercharger.stalls < 15 ? 'warning' : 'success')
Minder dan 5 stalls geeft rood, minder dan 15 stalls geeft geel, en anders groen.


Voor de power is het dit:
Code:
supercharger.power < 150 ? 'danger' : (supercharger.power < 250 ? 'warning' : 'success')
Minder dan 150 kW geeft rood, minder dan 250 kW geeft geel en anders groen.


En voor de pricing wordt er eerst het gemiddelde berekend per munteenheid:
Code:
priceMember < averagePrices.member[supercharger.prices.member.currency] ? 'success' : 'warning'
Met andere woorden, als de SuC locatie minder kost dan gemiddeld (per munteenheid) wordt deze groen anders geel. Dit geldt zowel voor de "members" als voor "others" (degenen die geen abonnement hebben of geen Tesla).





Nicely done @Niek! Hoe ben je achter de API spec van Tesla gekomen (https://akamai-apigateway-charging-ownership.tesla.com)? Zelf reverse engineered?
 
Last edited:
Wordt hier in bepaald: tesla-superchargers/page.ejs at main · Niek/tesla-superchargers

Voor de stalls is dit de logica:
Code:
supercharger.stalls < 5 ? 'danger' : (supercharger.stalls < 15 ? 'warning' : 'success')
Minder dan 5 stalls geeft rood, minder dan 15 stalls geeft geel, en anders groen.


Voor de power is het dit:
Code:
supercharger.power < 150 ? 'danger' : (supercharger.power < 250 ? 'warning' : 'success')
Minder dan 150 kW geeft rood, minder dan 250 kW geeft geel en anders groen.


En voor de pricing wordt er eerst het gemiddelde berekend per munteenheid:
Code:
priceMember < averagePrices.member[supercharger.prices.member.currency] ? 'success' : 'warning'
Met andere woorden, als de SuC locatie minder kost dan gemiddeld (per munteenheid) wordt deze groen anders geel. Dit geldt zowel voor de "members" als voor "others" (degenen die geen abonnement hebben of geen Tesla).





Nicely done @Niek! Hoe ben je achter de API spec van Tesla gekomen (https://akamai-apigateway-charging-ownership.tesla.com)? Zelf reverse engineered?
Going the next mile, well done!
 
Leuk! Als je nog wat tijd over hebt, zou het leuk zijn om de tabel zo te maken dat je op kolommen kan sorteren :). En dan nog bv filteren op land? :)
Thanks, zit er nu in (filteren on naam/locatie en sortering).

Wordt hier in bepaald: tesla-superchargers/page.ejs at main · Niek/tesla-superchargers

Voor de stalls is dit de logica:
Code:
supercharger.stalls < 5 ? 'danger' : (supercharger.stalls < 15 ? 'warning' : 'success')
Minder dan 5 stalls geeft rood, minder dan 15 stalls geeft geel, en anders groen.


Voor de power is het dit:
Code:
supercharger.power < 150 ? 'danger' : (supercharger.power < 250 ? 'warning' : 'success')
Minder dan 150 kW geeft rood, minder dan 250 kW geeft geel en anders groen.


En voor de pricing wordt er eerst het gemiddelde berekend per munteenheid:
Code:
priceMember < averagePrices.member[supercharger.prices.member.currency] ? 'success' : 'warning'
Met andere woorden, als de SuC locatie minder kost dan gemiddeld (per munteenheid) wordt deze groen anders geel. Dit geldt zowel voor de "members" als voor "others" (degenen die geen abonnement hebben of geen Tesla).





Nicely done @Niek! Hoe ben je achter de API spec van Tesla gekomen (https://akamai-apigateway-charging-ownership.tesla.com)? Zelf reverse engineered?
Thanks, klopt! Ik ben nu wel geswitched naar een gradient voor de kleuren, dat is denk ik wat logischer.

Wat betreft de API: dit is de GraphQL API die de Tesla app gebruikt (als je naar het menu item gaat "charge your non-Tesla"). Alle credits naar @idriskhenchil op GitHub voor het decompilen en vinden van de juiste payload.
 
  • Like
Reactions: sweep and watt
Mailtje van Tesla:
Screenshot 2022-09-19 at 13.50.13.png


De prijzen zijn inderdaad flink omhoog gegaan, zie: Updated pricing data · Niek/tesla-superchargers@1ae22c1

NL prijzen zijn nu 71-72c/kWh en in België 57-74c/kWh:
niek.github.io_tesla-superchargers_.png



niek.github.io_tesla-superchargers_ (1).png
 
Begint wel in de buurt te komen ja :rolleyes:

Heel simpele berekening:

100km met 180wh = 18kw * 0,72 = €12,96
100km bij 1:14 = 7,14 liter * 2,00 = €14,28

Niet meegenomen natuurlijk onderhoud, wegenbelastig.....
beetje auto op benzine rijdt bij 100 km/h al zuiniger...... goedkoper is het niet meer met deze stroomprijzen, leuker nog wel want Tesla rijden bevalt me vele malen beter als benzine maar voor de prijzen moet je het dus niet meer doen helaas.