Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier geen Best. En ook geen andere toekomstige locaties.

Hier stond ie wellicht op? Groningen staat er bijvoorbeeld nog wel op voor Q2 van dit jaar, maar ik zie dat Spier ook is verdwenen, daar stond ook een toekomstige chargerlocatie.
 

Hier stond ie wellicht op? Groningen staat er bijvoorbeeld nog wel op voor Q2 van dit jaar, maar ik zie dat Spier ook is verdwenen, daar stond ook een toekomstige chargerlocatie.
Kak .... Geen Spier meer. Die locatie was voor mij gunstig en keek er echt naar uit. Stond vorig jaar als Q3 2022, toen ging ie naar 2023 en nu dus verdwenen.

Op Google zie je m nog wel in de resultaten, maar de pagina zelf bestaat niet meer.
 

Attachments

  • Screenshot_20230204-202852.png
    Screenshot_20230204-202852.png
    596.3 KB · Views: 78
  • Like
Reactions: shthpnz
Van der Valk Eindhoven / Best krijgt in november 20 V4 superchargers. Geen 30. Komen ook 4 van der valk superchargers bij te staan beheerd door Tesla. Dus totaal 24. Grondwerk zijn ze al aan het maken nu. Dan gaat er een kap over en wachten op de V4’s Nederland heeft goede laadstructuur dus de eerste V4 laders gaan naar Frankrijk en Italië
BD569B56-813A-4D19-B843-03C7DF908FAF.jpeg
90303182-CA81-4012-B635-BA0A9D124DA3.jpeg
88182772-E84D-4972-A5A0-BFA861600D94.jpeg
.
465477E9-D760-4398-A0B9-91A680375DE2.jpeg
 
Van der Valk Eindhoven / Best krijgt in november 20 V4 superchargers. Geen 30. Komen ook 4 van der valk superchargers bij te staan beheerd door Tesla. Dus totaal 24. Grondwerk zijn ze al aan het maken nu. Dan gaat er een kap over en wachten op de V4’s Nederland heeft goede laadstructuur dus de eerste V4 laders gaan naar Frankrijk en Italië View attachment 907038View attachment 907039View attachment 907040. View attachment 907037
V4 bestaat nog niet in Europa ...
 
  • Like
Reactions: Persfoto
350 KW. Iets ander design. Software matig kunnen ze tot 1000 kw aan. Is speciaal
Ontworpen ook voor de trucks

View attachment 907126


Dat is een Urban Charger, max 75kW.

De Megacharger voor de Semi is bijna twee meter hoog en heeft naar verluidt een max van meer dan 1.5 MW en ook een Semi specifieke connector.

De V4 charger is zover ik weet nog nergens gesignaleerd maar de geruchten hebben het over 750 kW max en zal in de VS in eerste instantie uitgerold gaan worden voor de CyberTruck die daar ten volle gebruik van kan maken.

Als Best V4’s krijgt zou mij dat zeer verbazen maar wie weet.


Jordan Giesige van the Limiting Factor heeft er een paar interessante video’s over:




 
Last edited:
Ik bedoelde meer: wat is het verschil tussen de 20 SuC’s van Tesla zelf en de 4 SuC’s van VD Valk? Gaan die met elkaar concurreren?
Wellicht wel maar kiest v/d Valk bewust voor een snellaad optie waar men ook met reguliere pasjes of druppels kan laden.
Niet iedereen heeft een Tesla app of de mogelijkheid om dit te declareren.

Wat mij betreft prima. Daar staan ze dan te laden en ondertussen met een schuin ook naar al die Tesla-laders kijken...... ;)
 
Ze willen een eigen merk branden.
Tesla gaat de 4 stalls beheren maar verwacht alleen een aansluiting op de trafo.

Ze willen klanten van het hotel een service bieden.

Dus zal passysteem worden.

Wellicht wel maar kiest v/d Valk bewust voor een snellaad optie waar men ook met reguliere pasjes of druppels kan laden.
Niet iedereen heeft een Tesla app of de mogelijkheid om dit te declareren.

Wat mij betreft prima. Daar staan ze dan te laden en ondertussen met een schuin ook naar al die Tesla-laders kijken...... ;)
 
  • Like
Reactions: peter85
Ik woon in Groningen en zal veelvuldig het traject Groningen-Zwolle rijden. Dan zijn Zevenaar en Oosterhout niet echt op de route... en ja, een Noordelijke Supercharger, hopelijk! Ergens op het traject Zwolle-Meppel is het meest logisch voor Noord-Nederland. :cool:
Ik heb persoonlijk liever dat Allego, Shell, BP, Total(GreenFlux), Fastned, Ionity en Tesla samenwerken om de dekking te optimaliseren.

Met de Enel X pas kun je overal (behalve Fastned en Tesla) al heel lang voor 31ct/kWh laden, hoef je zeker niet om te rijden met de Tesla.


Ik zou trouwens nieuwe suc prijzen van 35ct gepost worden op Twitter voor Nederland maar ik zie in mijn Tesla de 45ct bij Uden als laagste tarief. Hoe zit dat?