Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Grote kans dat mensen bij het achteruit rijden tegen de supercharger aan gaan rijden. Helaas blijft het mensenwerk (parkeren). Jammer dat de kabel niet stabiel vast blijft zitten?
 
Ik ben er dus geweest vandaag en je kunt er laden ondanks dat hij nog niet in de navigatie staat. Het bedrag en SUc wordt ook niet vermeld in het laad scherm. Bij mij staat er dus nog Zaltbommel.
We kregen het idee om op de terug weg maar weer te laden want dan zou de SOC wel een stuk lager zijn na even Enschede op en neer.
Het was alleen jammer dat in in Enschede zag dat de app de Suc Harderwijk al wel kent dus toch maar weer in Lelystad laden.

20230316_092736 Harderwijk.jpg


De regen maakte de verkenning niet helemaal ideal.

Ik zal hie niet zo vaak meer laden want het is maar 6 a 7 % om thuis te komen.
Maar aangezien veel mensen komen fietsen op de Veluwe heb ik maar even getest of je met een fietsen drager kunt laden.
20230316_092658 Harderwijk.jpg


En ondanks dat hij er achter staat kan dat dus best. De kabel komt zelfs tot de achterdeur. Dus ik denk dat zelfs een Tecan met een fietsenrek voorop nog in het vak kan laden.

20230316_092721 Harderwijk.jpg


Ik was niet alleen er stond nog een Tesla van Tesla Service Hoofddorp.
De laadsnelheid viel tegen, ik stond niet eens direct naast een andere Tesla en de stalls zouden niet gepaard moeten zijn, dus zal het wel aan iets anders liggen. Koude accu? slechts 25 km gereden of zal het toch te maken hebben met mijn SOC van bijna 90%. 😳

Ik heb de video nog niet helemaal bekeken maar inderdaad het koste mij ook enkele pogingen om de kabel terug te hangen.
 
Is er al iemand die met een nieuwe plaid hier heeft geladen en ervaringen heeft hoe snel het laden nu gaat?

Verhaal over de V4 in Harderwijk staat nu online

Verhaal V4

Met een leuk filmpje

Filmpje

Deze foto’s zullen o.a gebruikt worden in de media voor het ANP

Youtube beschrijving:
In Harderwijk, The Netherlands, Tesla Opened their First V4 Supercharger Worldwide. I visit this new Supercharger spot, the day they opened the location. They where still removing the rubbish and removing the fence. The Tesla ModelS Plaid hit 259 kW charging speed.
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Verhaal over de V4 in Harderwijk staat nu online

Verhaal V4

Met een leuk filmpje




Filmpje

Deze foto’s zullen o.a gebruikt worden in de media voor het ANP


Jammer dat je al die tekst over je foto’s heen zet.
Ik snap dat dat met jouw copyright te maken heeft maar heb je weleens een wat subtieler watermerkje overwogen?
Dit is zo eigenlijk niet ‘kijkbaar’.
 
Is er al iemand die met een nieuwe plaid hier heeft geladen en ervaringen heeft hoe snel het laden nu gaat?
Wat ik hier lees is dat achter de V4-laadpalen een V3-infrastructuur hangt. Het zou me dan ook verbazen dat de laadsnelheid anders is dan V3. Het enige verschil zijn dan het uitzicht en de langere kabels voor andere merken.
 
  • Like
Reactions: petervr and Hbrink
Ik snap het verhaal ook niet helemaal. Iedereen zegt wel V4 maar het is een V4 stall design de backend is gelijk aan heel veel 1000v locaties welke sinds 11-2022 zijn opgeleverd. Meerdere locaties met zelfde type plaatjes gezien en gefotografeerd. Ik blijf erbij dat dit nog niet de V4 is waar tesla het over heeft.
 
Ik snap het verhaal ook niet helemaal. Iedereen zegt wel V4 maar het is een V4 stall design de backend is gelijk aan heel veel 1000v locaties welke sinds 11-2022 zijn opgeleverd. Meerdere locaties met zelfde type plaatjes gezien en gefotografeerd. Ik blijf erbij dat dit nog niet de V4 is waar tesla het over heeft.
Wel de lader, niet de cabinet waar die op aangesloten zit. Dus de snelheid zal gelijk zijn aan de V3.