Toch denk ik dat twee Superchargers in het midden van het land, op een kruispunt van veelgebruikte oost-west en noord-zuid routes, het plaatje compleet zou maken. Dan denk ik aan Utrecht en Apeldoorn. Vrijwel alle binnenlandse ritten van meer dan 350 km van Zuid-Nederland en Oost-Nederland naar de Randstad (en andersom) en van en naar Noord-Nederland zijn dan afgedekt. Ik denk dat je dan vrijwel geen rit meer kunt maken binnen Nederland waar je leeg kunt raken (als je op de plaats van bestemming geen mogelijkheid of tijd hebt om bij te laden). Dus met 4 stuks, waarvan 2 er al bijna staan, ben je helemaal klaar. En met de SC's die in België, Duitsland en verder komen te staan, ben je vervolgens internationaal afgedekt.
Ik denk dat 4 SC's, voor een totaalbedrag van zo'n €1 miljoen, niet te veel is gevraagd als je bedenkt dat Tesla dit jaar al zo'n €100 miljoen omzet uit Nederland haalt, en daar zal vast nog heel wat bijkomen.
+1. Ik heb regelmatig een heenenweertje Twente-Randstad. Zou erg welkom zijn. Morgenochtend weer als een oud wijf op weg naar de Randstad in de hoop dat ik ergens kan bijladen en daarna weer normaal kan terugrijden...