Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Persoonlijk zou ik graag ook gebruik maken van deze SuC locatie omdat ik dagelijks van Rotterdam naar Amsterdam Westpoort rij. Een omweg naar Amsterdam ZO is mij iets te veel moeite. Kost me toch weer 20 min extra rijden 30 min opladen, kortom dam mist ik weer het eten met de familie. Dus Tesla: graag ook toegankelijk voor niet Taxi Tesla's. Thx
 
Is die stroom voor Taxi's op de toekomstige Schipholladers gratis dan ?
Ik begrijp de weerstand tegen het laden van taxi's niet. Elon wil de transitie naar elektrisch rijden zo snel mogelijk realiseren. Dan is het toch geweldig dat taxi's elektrisch rijden, die ga je t laden dan toch niet belemmeren? Is een enorme winst voor t milieu en daar was EM t om te doen. Begrijp me niet verkeerd wachten heb ik een hekel aan maar groepen uitsluiten of beperken gaat ons niet helpen.
 
Fietste er vandaag toevallig ook nog langs. De kabels zijn nog niet aangesloten maar e.e.a. kan niet zo lang meer duren. Die sokkel voor de slagboom heb ik niet zo op gelet eigenlijk.
Het transformatorhuis ernaast staat levensgroot op dat hij goed is voor 1000kva.
IMG_0597.JPG

Ik heb er ook zeker geen problemen mee dat taxi's hun eigen SuC plek krijgen.
Die wagens hebben een ander rijpatroon en laadbehoefte dan wij, dus helemaal prima.
Alleen jammer dat er geen openingsfeestje voor ons inzit :(
 
  • Like
Reactions: FrankNL and GVTesla
Persoonlijk zou ik graag ook gebruik maken van deze SuC locatie omdat ik dagelijks van Rotterdam naar Amsterdam Westpoort rij. Een omweg naar Amsterdam ZO is mij iets te veel moeite. Kost me toch weer 20 min extra rijden 30 min opladen, kortom dam mist ik weer het eten met de familie. Dus Tesla: graag ook toegankelijk voor niet Taxi Tesla's. Thx

Tja...ik kan thuis niet laden, dus ben ik afhankelijk van de laadpaal in mijn straat, die niet altijd beschikbaar is! Ik maak er nu de gewoonte van om na elke twee ritten naar Amsterdam (320 km) de auto op te laden (kom ik net weer thuis met vaak no 15 tot 20 km op de teller). Het gaat goed, totdat ik on Amsterdam voor zaken nog ritjes heb dan kom ik ineens niet meer thuis. zodoende dat ik het persoonlijk leuk zou vinden om op Schiphol te laden want dat ligt op de route :)
 
  • Like
Reactions: Ivo-G and GVTesla
Ik begrijp de weerstand tegen het laden van taxi's niet. Elon wil de transitie naar elektrisch rijden zo snel mogelijk realiseren. Dan is het toch geweldig dat taxi's elektrisch rijden, die ga je t laden dan toch niet belemmeren? Is een enorme winst voor t milieu en daar was EM t om te doen. Begrijp me niet verkeerd wachten heb ik een hekel aan maar groepen uitsluiten of beperken gaat ons niet helpen.

De weerstand zit iig ook niet bij mij - hoe meer hoe beter wat mij betreft..
Ben het dus helemaal met je eens - de vraag was meer bedoeld in de krant van "wat weet jij meer dan wij ?"..
Moedig het ook aan, want huur Taxi Electric ook gewoon in als het uitkomt.
 
Dat zou wel een leuk idee zijn, maar ik ben benieuwd wel systeem bepaalt of het een Tesla is of niet. Op nummerbord in NL zou misschien nog werken, maar al onze buitenlandse vrienden?

Homelink zou een eenvoudig systeem zijn.
Zender zit in elke Tesla.

Ik begrijp overigens niet waarom dit systeem niet toegepast wordt in pakweg aartselaar of Amsterdam buiten de werkuren.
 
Of het is een ouderwets systeem waar je bij het binnenrijden een kaartje krijgt die je bij het uitrijden ook nodig hebt. Langer dan drie kwartier geparkeerd -> dik betalen. Dan maakt het niet uit of je een buitenlandse tesla hebt of een taxi of wat dan ook. Lost gelijk het probleem van mensen die SUC's gebruiken als parkeerplek op.
 
  • Like
Reactions: robertvg and MaH
Volkomen begrijpelijk.
Rotterdam-Amsterdam is ruim geteld toch 100km.
200km heen en weer.
Onmogelijk op 1 lading .:oops:

Of is er iets wat ik mis ?
Volgens mij kan het wel, maar dan moet je echt zeer rustig rijden. Onder de 220 km/u is dan wel te adviseren. Ik heb op die manier wel eens een laag verbruik gehaald in elk geval. Bergafwaarts.
 
Kunnen we wel een beetje flauw blijven doen over de afstand Rotterdam - Amsterdam maar ik denk dat de meesten hier vanuit de luxe positie van een eigen laadvoorziening redeneren.
Als ik afhankelijk was geweest van de (trage) paaltjes hier in de buurt waar de hele dag van die hybrides staan te leunen, had ik de beslissing om een Tesla te kopen niet zo makkelijk genomen.
Goed dat Gunjanov dat toch gedaan heeft.
 
Mee eens. Het is echt een zege als je gegarandeerd je auto s'nachts naast je huis kunt opladen - elke nacht weer en dan ook nog tegen een laag tarief van 10 tot 15 cent per kWh (gegeven > 10.000 kwh). Ik ken voorbeelden van mensen die wonend in centrum Haarlem af hebben gezien van de aanschaf van een Tesla... Ben ook wel een iemand tegen gekomen die wekelijks bij SuC Amsterdam aan de paal stond omdat in haar woonplaats Almere (en haar werk) er geen reële dagelijkse laadmogelijkheid was....Dus inderdaad complimenten voor Gunjanov.