Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_7837.JPG

Tragische taferelen idd vannochtend in Zwolle rond 10 uur. Ik ben na een half uur wachten zonder dat er beweging in kwam maar doorgereden om met 0km left aan te komen in de buurt van m'n vergaderlocatie. Op 1km lopen afstand daar bij de Toyota dealer aan een 3.7kw lader gehangen zodat ik vanmiddag hopelijk in Zwolle wel een plekje heb.
 
Last edited:
Geen SuC vd Valk Utrecht

Kreeg vandaag van Vd Valk bijgaand antwoord op een eerder gestelde vraag:

Er komt in van der Valk hotel Utrecht vooralsnog nog geen supercharger van Tesla. Doordat wij beperkte parkeer ruimte hebben, de lader enkel geschikt is voor Tesla en de relatief korte laadtijd is de supercharger voor ons een minder geschikte laad methode.
Wel komen er 12 laadpunten van 22 KW zodat er in ieder geval alle elektrische auto's sneller kunnen laden.


Jammer - want lokatie zou perfect zijn. 22kW is leuk, maar welke auto kan hier van profiteren - de Tesla hebben nu standaard maar de helft...Wat ze denk ik over het hoofd zien is dat ze een categorie missen: de mensen die onderweg zijn.. op 22kW (in de praktijk voor de meesten 11kW) ga je hoogstens even kort bijladen als het niet anders kan... Dus gemiste omzet mi.

Nu ja - ze houden nog de optie open...
 
Geen SuC vd Valk Utrecht

Kreeg vandaag van Vd Valk bijgaand antwoord op een eerder gestelde vraag:

Er komt in van der Valk hotel Utrecht vooralsnog nog geen supercharger van Tesla. Doordat wij beperkte parkeer ruimte hebben, de lader enkel geschikt is voor Tesla en de relatief korte laadtijd is de supercharger voor ons een minder geschikte laad methode.
Wel komen er 12 laadpunten van 22 KW zodat er in ieder geval alle elektrische auto's sneller kunnen laden.


Jammer - want lokatie zou perfect zijn. 22kW is leuk, maar welke auto kan hier van profiteren - de Tesla hebben nu standaard maar de helft...Wat ze denk ik over het hoofd zien is dat ze een categorie missen: de mensen die onderweg zijn.. op 22kW (in de praktijk voor de meesten 11kW) ga je hoogstens even kort bijladen als het niet anders kan... Dus gemiste omzet mi.

Nu ja - ze houden nog de optie open...
Geen parkeerplaats ?
Van die 12 laadplekken kun je ook 6 SuC plaatsen van maken. Zeker een gemiste kans
 
Voor zover ik weet kan de Renault Zoe op 22 kW laden via een standaard Mennekes kabel. En dan natuurlijk via Chademo ook nog snelladen (80% in 30 minuten of iets dergelijks?). Heb zelf wel ooit naar de Zoe gekeken, maar de accu is gewoon te klein. Alhoewel de nieuwe Zoe wel een grotere accu heeft.
 
Gisterenmiddag in SuC A'dam ZO volle bak toen ik kwam aanrijden. Er werd gezwaaid door een bestuurder die nog niet vol was maar wel plaats wilde maken. Top!
Na 40 minuten door mij laden (= max daar) was ik nog niet vol en stonden ze er bijna nog allemaal. Blijft lastig dit. Als iedereen zich een beetje aan de regeltjes zou houden dan kunnen er meer optimaal gebruik van de (gratis) faciliteiten maken.
 
Iemand enig idee wat tegenwoordig besteld wordt ? laten de meeste mensen het bij de ene lader of wordt er juist gekozen voor de upgrade ?

Bij de eerste S'en kon je nog kiezen tussen één of twee laders (tot 22kW dus). Maar toen was het SuC -netwerk nog amper uitgerold en was het (voor mij lig) vaak handig om 22kW te kunnen laden. Daarnaast heb je nu ook veel meer ChaDeMo opties - zeker in NL.