Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag net voor de middag willen gaan Superchargen in Oosterhout. Ik had nog 36km range over, dus zo goed als leeg… .
Stond helemaal vol met ladende Tesla's, gelukkig vertrok er net eentje en kon ik daar inpluggen.
Maar… het was chargen en niet 'super'chargen: Ik kreeg aan de 4B 11KWh laadsnelheid. :eek:
Even gewacht tot iemand anders vertrok om een andere zuil te kunnen gebruiken, maar zodra eentje vertrok kwam er al een andere weer aangereden.
Tien minuten geduld tot weer eentje vertrok, ditmaal 1A vrij, daar aangekoppeld: wou eerst niet laden, dan naar 22KWh.
Naast me (2A) vertrok terug iemand en toen ben ik aan de collega van 3A gaan vragen of het bij hem vlotte… . Niet dus, hij had al 4x zijn auto verzet omdat blijkbaar problemen waren met 1A/B en 4A/B, hij raadde me aan om vlug op de 2A te gaan proberen laden, die zou iets beter zijn. Zo gezegd, zo gedaan en daar kreeg ik inderdaad 60KWh. Dan maar plannen om in Leuven te gaan eten opgeborgen en de McD als alternatief te nemen ( zaten die toch niet met een kapotte verwarming zeker ) en pas na een dik uur richting Leuven te rijden.
 
Vrijdag net voor de middag willen gaan Superchargen in Oosterhout. Ik had nog 36km range over, dus zo goed als leeg… .
Stond helemaal vol met ladende Tesla's, gelukkig vertrok er net eentje en kon ik daar inpluggen.
Maar… het was chargen en niet 'super'chargen: Ik kreeg aan de 4B 11KWh laadsnelheid. :eek:
Even gewacht tot iemand anders vertrok om een andere zuil te kunnen gebruiken, maar zodra eentje vertrok kwam er al een andere weer aangereden.
Tien minuten geduld tot weer eentje vertrok, ditmaal 1A vrij, daar aangekoppeld: wou eerst niet laden, dan naar 22KWh.
Naast me (2A) vertrok terug iemand en toen ben ik aan de collega van 3A gaan vragen of het bij hem vlotte… . Niet dus, hij had al 4x zijn auto verzet omdat blijkbaar problemen waren met 1A/B en 4A/B, hij raadde me aan om vlug op de 2A te gaan proberen laden, die zou iets beter zijn. Zo gezegd, zo gedaan en daar kreeg ik inderdaad 60KWh. Dan maar plannen om in Leuven te gaan eten opgeborgen en de McD als alternatief te nemen ( zaten die toch niet met een kapotte verwarming zeker ) en pas na een dik uur richting Leuven te rijden.
Dat is goed balen zeg. Helemaal als dan je dinerplannen de mist in gaan. In Oosterhout tot nu toe juist goede ervaringen gehad. Net trip naar Oostenrijk gedaan en alleen in Lermoos waar ik de laatste plek in nam iets trager gestart met 200km/h wat op liep naar 350km/h (buurman had kennelijk minder nodig). Gaat dus meestal goed maar soms niet. Heb je je Tesla gebeld?
 
Dat is goed balen zeg. Helemaal als dan je dinerplannen de mist in gaan. In Oosterhout tot nu toe juist goede ervaringen gehad. Net trip naar Oostenrijk gedaan en alleen in Lermoos waar ik de laatste plek in nam iets trager gestart met 200km/h wat op liep naar 350km/h (buurman had kennelijk minder nodig). Gaat dus meestal goed maar soms niet. Heb je je Tesla gebeld?

Neen, niet bij stilgestaan, dacht dat ze dat al wisten. Is mijn eerste SuC ervaring waar het zo zwak gaat, tot op heden geen enkele klacht hieromtrent gehad.
Maar zoiets gooit wel je plannen overhoop... .
 
Neen, niet bij stilgestaan, dacht dat ze dat al wisten. Is mijn eerste SuC ervaring waar het zo zwak gaat, tot op heden geen enkele klacht hieromtrent gehad.
Maar zoiets gooit wel je plannen overhoop... .

Bellen is belangrijk. Mijn ervaring is dat ze liever hebben dat er vijf keer wordt gebeld voor dezelfde storing dan dat ze geen melding krijgen. En men onderneemt direct actie. ("Sturen een ploeg")
 
Bellen is belangrijk. Mijn ervaring is dat ze liever hebben dat er vijf keer wordt gebeld voor dezelfde storing dan dat ze geen melding krijgen. En men onderneemt direct actie. ("Sturen een ploeg")
Dit was ook onze ervaring toen wij met een aantal Tesla's de studenten van het STORM TU Eindhoven in Parijs opgingen halen. We hadden afgesproken te verzamelen bij de SuC Senlis voor een late lunch. Daar bleken de eerste 2, 4? palen defect te zijn. Na de receptie op de Nederlandse Ambassade moesten we vervroegd al onderweg naar SuC Nivelles. Tijdens een korte stop in Senlis die avond bleken alle SuC's weer te werken wat erg goed uitkwam. Wij waren zelf al met 12? Tesla's. Gelukkig hoefde niet iedereen veel te laden maar er kwamen ook nog wat andere passanten langs om te laden. Dan is het fijn als het toch zo snel is opgelost.
 
ik stond gistermorgen bij SuC van de Valk in Urmond... ik was met Oud&Nieuw vergeten de auto thuis in te steken :oops: en wilde dagje Ardennen doen met vrouw en kids. Dus 's morgens vroeg van te voren even snel bijladen bij de Valk leek me wel een strak plan.... Bij de eerste stall kreeg ik 18kW...hmmm, even de stall ernaast proberen, 20kW...stall ernaast 22kW...zo alle 12 afgegaan en liep op tot 30kW....zwaar aan het balen toen de man naast mij waar ik net stond gewoon 70kW pakte. Hij was snel weg dus ik heb meteen de auto verzet, en weer maar 34kW... even gebeld met nummer op de paal (voicemail, wat ik niet zo gek vond op 1 jan).... toen maar rustig even broodnodige bijgeladen en hup naar de Ardennen. Werd ik daar netjes gebeld door Tesla. Ze hadden een telefoonstoring gehad dus vandaar de voicemail. Ik kreeg te horen dat mijn accu wellicht te koud was geweest, en dat de SuC dan zijn snelheid aanpast...daar had ik even niet aan gedacht. het rondhupsen tussen de stalls had daar dus ook niet echt aan geholpen, want als ik was blijven staan was hij wellicht sneller opgewarmd zei de man aan de telefoon.....weer wat bijgeleerd, zo snel in 2017!! Op de terugweg even gechecked, en jahoor gewoon 90kW!
 
ik stond gistermorgen bij SuC van de Valk in Urmond... ik was met Oud&Nieuw vergeten de auto thuis in te steken :oops: en wilde dagje Ardennen doen met vrouw en kids. Dus 's morgens vroeg van te voren even snel bijladen bij de Valk leek me wel een strak plan.... Bij de eerste stall kreeg ik 18kW...hmmm, even de stall ernaast proberen, 20kW...stall ernaast 22kW...zo alle 12 afgegaan en liep op tot 30kW....zwaar aan het balen toen de man naast mij waar ik net stond gewoon 70kW pakte. Hij was snel weg dus ik heb meteen de auto verzet, en weer maar 34kW... even gebeld met nummer op de paal (voicemail, wat ik niet zo gek vond op 1 jan).... toen maar rustig even broodnodige bijgeladen en hup naar de Ardennen. Werd ik daar netjes gebeld door Tesla. Ze hadden een telefoonstoring gehad dus vandaar de voicemail. Ik kreeg te horen dat mijn accu wellicht te koud was geweest, en dat de SuC dan zijn snelheid aanpast...daar had ik even niet aan gedacht. het rondhupsen tussen de stalls had daar dus ook niet echt aan geholpen, want als ik was blijven staan was hij wellicht sneller opgewarmd zei de man aan de telefoon.....weer wat bijgeleerd, zo snel in 2017!! Op de terugweg even gechecked, en jahoor gewoon 90kW!

Dat klopt. Na onze overnachting vrijdag in Bad Rappenau waar hij de hele nacht (niet aan de lader hoor) in subzero had gestaan begon hij ook erg langzaam met laden. Dat liep vanzelf weer op. Dus iets om mee rekening te houden. Overigens stond er in de ochtend een NL'er die ons vroeg of we ook bij Pellicaan sporten (was uit Tilburg en had auto herkend). Berucht en beroemd dus. Saillant detail is dat hij zei dat ze om half 1 aankwamen en hem maar hadden laten staan. (aankomst met warme batterij dus in no-time vol). Heb het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem van de nieuwe fee-move te vertellen. Zal ook wel niet effectief zijn want SuC was "desolated".
 
Ben uiteindelijk maar een laadpaal verderop gaan zoeken en dat was +/- 10 minuten lopen (dus wel acceptabel). Dat was wel een 11 kW laadpaal, maar ik werd afgekapt op 8 Ampere, dus ik trok maar de helft van het vermogen. Er stond ook een Volvo plugin hybrid aan, dus misschien deelde ik iets met diegene, maar dat is wel vervelend.

8A of 8kW ?
De laadpalen in Amsterdam zitten allemaal (nog?) op een 25A netaansluiting, dus als er aan de andere stekker een hybride staat (ook als die vol is) krijg je maar 12.5A, effectief bijna 9kW.
 
8A of 8kW ?
De laadpalen in Amsterdam zitten allemaal (nog?) op een 25A netaansluiting, dus als er aan de andere stekker een hybride staat (ook als die vol is) krijg je maar 12.5A, effectief bijna 9kW.
Ik meen mij te herinneren dat het 8A was, maar heb net even de laadsessie erbij gepakt en dat was 21,23 kWh in 2u 19m. Dus ik vermoed dat je gelijk hebt met 12,5A :) Op 8A kom ik in die tijd nooit aan deze hoeveelheid kWh's.

De plugin hybrid was wel weg toen ik terug kwam bij de auto, dus ik weet niet of hij dan wel zelf overschakelt op een hogere snelheid?
 
Heb voor de zekerheid even wat logs nagekeken maar in dat geval gaat de laadsnelheid inderdaad omhoog.
Zou ook wel dommer-dan-dom zijn indien dat niet zou gebeuren.
Dan heb ik waarschijnlijk ook wel een tijdje aan de 16A gestaan, dus dan zou het op zich wel weer kunnen dat hij op 8A is begonnen. Dat is lastig te achterhalen, gezien ik zonder logs door het leven ga :) Maar goed, op zich was het al lang prettig dat ik er kon laden en was het in elk geval meer dan het 3,7 kW alternatief in de parkeergarage daar.