Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Even terug was ik bij de SuC Oosterhout.
Er begint behoorlijk wat aanslag op de chargers te komen en onkruid om heen te groeien.
Tijd voor een rondrijdende schoonmaakploeg van Tesla of zouden ze daar iets over hebben afgesproken me de uitbaters van de locatie?
 
Even terug was ik bij de SuC Oosterhout.
Er begint behoorlijk wat aanslag op de chargers te komen en onkruid om heen te groeien.
Tijd voor een rondrijdende schoonmaakploeg van Tesla of zouden ze daar iets over hebben afgesproken me de uitbaters van de locatie?

Een beetje initiatief of zelfwerkzaamheid kan ook geen kwaad toch?

Flesje onkruidspray in de frunk doet wonderen.
 
Is de oudste van NL toch? Ik was daar laatst en na het laden rook ik een flinke brandend plastic lucht. Kwam uit de laadplug. Deze was erg beschadigd, had ik eerst moeten checken natuurlijk. Ook was daardoor een dopje verdwenen van 1 van mijn laadpinnen. Meteen Tesla gebeld, ben benieuwd of het inmiddels is opgelost. Mijn service afspraak komt nog om de laadpoort te maken, 8 weken in de toekomst was de eerste mogelijkheid...!
 
Afgelopen namiddag in Zwolle even een hapje gegeten en (ofcourse) de auto aan de SuC gehangen. De keuze was reuze. Bij aankomst waren er 2 stalls bezet. Na een halfuurtje was onze auto nog de enige die aan het laden was. Soc was onder de 10%, maar het ging vrij rap met 117kW in het begin. Met iets van een uurtje zat ie wel ramvol.
 
Voortgangsrapport Breukelen.
Staan nu 7 kasten, maar liggen ook nog twee kast "fundamenten". Het aantal uitgezette stalls-fundamenten is 20 - staan er nog acht te wachten. Mijn conclusie voorlopig is 18 laadpunten nu met 10 extra in voorbereiding. Gaat nu wel snel.
IMG_1948.jpg IMG_1954.jpg IMG_1945.jpg IMG_1944.jpg IMG_1942.jpg IMG_1943.jpg
 
Voortgangsrapport Breukelen.
Staan nu 7 kasten, maar liggen ook nog twee kast "fundamenten". Het aantal uitgezette stalls-fundamenten is 20 - staan er nog acht te wachten. Mijn conclusie voorlopig is 18 laadpunten nu met 10 extra in voorbereiding. Gaat nu wel snel.
View attachment 299213 View attachment 299214 View attachment 299215 View attachment 299216 View attachment 299217 View attachment 299218
Mooi systeem hebben ze er toch van gemaakt he? In die 'torens' zitten iets van 10 chargers die je ook in de auto tegen komt. Optimaal gebruik van de schaalgrootte.
 
  • Like
Reactions: Hilbert68
Die metalen fundamenten zijn ook reserve, die worden namelijk ook ingegraven. Ze willen voorkomen dat in de toekomst er weer gegraven moet worden. Dit is bijvoorbeeld goed te zien in Zaltbommel waar 3 metalen fundamenten reserve liggen.

Zou heel goed kunnen, mar waarom dan maar 9 kasten (7 nu plus twee reserve) terwijl in totaal 28 stall-fundamenten liggen...
maw - het aantal reserve stall-fundamenten komt niet overeen met het aantal metalen reserve elementen.

Leuk spelletje dit -;)
 
"de app" is niet officieel, het aantal stalls in die app is doorgegeven door bijvoorbeeld een forumlid. Het werkelijke aantal weten we straks pas.

Je hebt gelijk dat het aantal stall fundamenten niet overeen komt met het aantal metalen fundamenten. Misschien dat er binnenkort nog een levering volgt...
 
  • Disagree
Reactions: eelcodb
dat hadden we eerder ook al in Ekeren : toen een gerespecteerd TMC-lid de Suc in opbouw zag, heeft ook hij de fundamenten geteld; en naar supercharge.info gemaild. En stond er bijgevolg dat er 14 stalls gingen komen.
Het werden er 10 echte, en 4 reserve.;)

Zelfde in Lokeren, maar daar zijn de reserves intussen in gebruik.:)
 
Is er al wat meer bekend over Leiden en Breda? Ik zie deze SuC's bij Tesla op de kaart staan. In de Supercharger app nog geen info. Ik ga er maar van uit dat Breda ook weer Van der Valk zal zijn. Hotel ligt handig, bij het knooppunt Princeville A16/A58 - maar de parkeerplaats is nu vaak al overvol, dus een slagboom voor de SuC zou geen gek idee zijn. Ideaal voor Duitse vakantiegangers naar Zeeland. De zuidwesthoek van NL zou trouwens nog wel een SuC kunnen gebruiken bij Bergen op Zoom, om de A4 route Amsterdam-België mooi af te dekken en ook weer het vakantieverkeer van en naar Zeeland.
 
  • Like
Reactions: Kuijp74
Ben zelf maar even in Breda gaan kijken... Indrukwekkend, ze zijn al echt ver klaar met de basisinfrastructuur! Alleen de bekende houten kisten van Tesla zijn er nog niet. Ik tel 16 parkeerpalen, en ik denk dat er links nog wat extra ruimte is om tot 20 te gaan. Voor mij kan Oosterhout voortaan wel inpakken, op dat naargeestige terrein.

Wel aardig van Van der Valk dat er recht tegenover de Tesla palen om de hoek van het gebouw ook nog eens 5x2 Ecotap aansluitingen zijn voor de niet-Tesla-rijders.

Staan de kasten overigens niet wat ver naar achter? Het idee gaat denk ik worden dat je met je achterbanden tegen het stoeprandje aan gaat staan?


IMG_1012.png
IMG_1011.png