Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Top geregeld die SuC in Apeldoorn.
Aan beide kanten zijn de laders benaderbaar.

En bedankt voor de Forum Stickers. Er liggen nu nog 2 setjes :)
DF7E9ACD-921A-41E8-9B9D-1A51F7E8113E.jpeg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dat klopt, maar ik zei daarom ook "waar een start is gemaakt". In Leiden is nog geen start gemaakt toch?

Een start nog niet. Ik weet wel inmiddels waar deze zal komen, dit is recent besproken in de jaarlijkse vergadering van ons bedrijventerrein; Afslag 6A Zoeterwoude, bij Industrieterrein Roomburg. Nabij Bas Neon ( voor de kenners, dit is altijd goed te zien vanaf de A4. )
 
De modus is kennelijk “flikker de troep maar achter de wagen”... kansloos.

Bericht aan Tesla NL, 1 vuilnisbak per 2 stalls neerzetten. Laat zien dat je echt met een beter milieu bezig bent ;)
(Plus cameratoezicht, “wildstrooiers” €1 per gelade kWh in rekening brengen)
 
  • Funny
Reactions: SeBsZ
Is er eigenlijk een omgevingsvergunning nodig voor een SuC? (aanleggen parkeerplaats, misschien extra kabels...)
Ik heb net de aanvragen op en rond de Zaalbergweg in Leiden nageplozen en daar lijkt niets te zijn aangevraagd.

Ik denk het niet. Ondergrondse containers, parkeerautomaten e.d. zijn ook niet vergunningsplichtig. Voor het graven voor de aanleg van leidingen op openbaar gebied heb je in Leiden wel een meldplicht (MOOR melding) en als het een langer tracé is dan een X aantal meter ook een vergunning. Maar die kan je denk ik niet inzien.
 
Is er eigenlijk een omgevingsvergunning nodig voor een SuC? (aanleggen parkeerplaats, misschien extra kabels...)
Ik heb net de aanvragen op en rond de Zaalbergweg in Leiden nageplozen en daar lijkt niets te zijn aangevraagd.

Ik denk het wel, misschien niet voor de SuC zelf, maar er staat volgens mij altijd in de buurt zo'n transformatorhuisje van de netbeheerder.

Voor dergelijke opstallen moet je volgens mij wel een vergunning aanvragen. Bovendien moeten die leidingen naar dat huisje geregistreerd worden ivm. leiding registratie en precariobelasting.