Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand enig idee waar de super charger straks komt in Delft? Aangezien Delft zowel aan de A4 and A13 ligt is het nog een beetje koffiedik kijken. Al lijkt mij langs de A4 de sterkere keuze i.v.m. de beter aansluiting naar de ring van Rotterdam. Bijvoorbeeld afslag 12 op de A4 lijkt me een perfecte plek.
 
Iemand enig idee waar de super charger straks komt in Delft? Aangezien Delft zowel aan de A4 and A13 ligt is het nog een beetje koffiedik kijken. Al lijkt mij langs de A4 de sterkere keuze i.v.m. de beter aansluiting naar de ring van Rotterdam. Bijvoorbeeld afslag 12 op de A4 lijkt me een perfecte plek.
Lijkt erop dat het dat gaat worden, afrit 12, Harnaschpolder.
WOS.nl: Midden-Delfland krijgt Van der Valk langs A4

Voor gasten van het hotel worden circa 350 parkeerplaatsen gerealiseerd. Het hotel krijgt een luxe uitstraling en er zal er veel aandacht zijn voor duurzaamheid.
 
Last edited:
In GB zijn vele superchargers geplaatst aan beide kanten van een snelweg. Ik vind het eigenlijk handiger dan de locaties aan hotels in Nederland en Belgie... Op doorreis heb ik nood aan een hap van maximum een half uur, niet een lunch van anderhalf uur.
Yes please! Maarja, dat heb ik al zo vaak aangegeven.

Zou daar bij de A4 prima kunne overigens! Maar in NL hebben we meer van die plekken waar dit kan.
 
  • Like
Reactions: Alain13 and Jkr85
Zaterdag zijn we voor het eerst bij een Supercharger geweest, die in Apeldoorn. Er stond 1 Tesla te laden, ongeveer 5 parkeerplekken van ons verwijderd. Op het display verscheen 24A als laadsnelheid, dat is toevallig precies het maximum van een thuislader. Moet ik iets speciaals doen om de volledige laadsnelheid te halen?
 
  • Funny
Reactions: FairFrank
Also je aan het superchargen bent dan is die 24A grijs, dus niet actief. Er wordt niks gelimiteerd en je hoeft dus niks te doen. De supercharge laadsnelheid wordt door andere factoren beïnvloed:

Temperatuur van de accu. Te koud of te warm
Iemand anders aan het laden op de stall naast je bijvoorbeeld 2a en 2b)
Percentage van de accu - te leeg of bijna vol zorgt voor lagere snelheid
Storing bij de stall of supercharger
 
Zaterdag zijn we voor het eerst bij een Supercharger geweest, die in Apeldoorn. Er stond 1 Tesla te laden, ongeveer 5 parkeerplekken van ons verwijderd. Op het display verscheen 24A als laadsnelheid, dat is toevallig precies het maximum van een thuislader. Moet ik iets speciaals doen om de volledige laadsnelheid te halen?

Bij het superchargen moet je erboven kijken naar de kw. Deze is max 114-119 en gaat omlaag als de auto ''voller'' is. De 24A dat je ziet is enkel voor ac laden en niet voor fc (sc of chademo)

Inderdaad, je kan (met de huidige firmware) de stroom bij een suc niet aflezen.
 

Bij de Tesla-garage aan de Burgemeester Stramanweg in Amsterdam-Zuidoost heeft woensdagmorgen brand gewoed.

Meerdere auto’s in de werkplaats waren hierbij betrokken, meldt brandweer Amsterdam-Amstelland.

Het vuur werd rond 5.30 uur ’s ochtends gemeld. Ruim een uur later waren de vlammen helemaal gedoofd en kon de brandweer beginnen met de rook uit het pand verdrijven.