Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, ik heb erg veel super chargers geprobeerd, maar ben nog nooit boven de 1000KW gekomen. Denk dat 96KW het max is wat ik ooit gezien heb.

Is dat vreemd voor mijn 6 maanden oude Model S 75D ?
Ik ook, zelden meer dan 96kW gezien. Stond laatst 's nachts te laden in Urmond (haalde het net niet tot thuis), buitentemperatuur 17 graden, meer dan 100km gereden, dus accu's ook warm, nog iets van 7% en toch maar 94kW
 
Ik ook, zelden meer dan 96kW gezien. Stond laatst 's nachts te laden in Urmond (haalde het net niet tot thuis), buitentemperatuur 17 graden, meer dan 100km gereden, dus accu's ook warm, nog iets van 7% en toch maar 94kW
Bij een warme accu gaat de SuC langzamer laden. Ik heb meerdere keren ervaren dat als ik een snelle rit op de Autobahn maakte om met 1 tot 2% SOC aan te komen, de SuC niet direct naar de maximale laadstroom ging.
Ga ik evenwel na een rit met mijn gebruikelijke opa-rijstijl bij een SuC laden, dan gaat ie onmiddellijk met 114 tot 118 kW laden.
 
  • Like
Reactions: daud and MarcelS
Bij een warme accu gaat de SuC langzamer laden. Ik heb meerdere keren ervaren dat als ik een snelle rit op de Autobahn maakte om met 1 tot 2% SOC aan te komen, de SuC niet direct naar de maximale laadstroom ging.
Ga ik evenwel na een rit met mijn gebruikelijke opa-rijstijl bij een SuC laden, dan gaat ie onmiddellijk met 114 tot 118 kW laden.

Volgens mij komt dit niet door je snelle Autobahn rit en de warme accu, maar omdat je met 1-2% SoC aan de SuC gaat. Ik heb dat ook als ik hem bijna leeftijd. 1x zelfs een kwartier lang trickle charging gehad alvorens hij begon te laden.
 
Wel, misschien is dat al even, dat de wifi van Van der Valk is doorgetrokken en je bij de SuC nu volle sterkte hebt. Ik heb hier al eens staan hannesen met personal hotspot maar is hier nu niet meer nodig.
straks :)

Vooralsnog ben ik genoodzaakt geweest mijn hotspot te gebruiken bij twee bezoekjes na jouw bericht. Achteraan en halverwege de rij laders vanaf het gebouw gezien niet mogelijk laptop met 'Guest'-netwerk te verbinden. Telefoon kan 'm sowieso niet vinden.
 
Ik heb ook hetzelfde meegemaakt. Ging overal prima. Bij Zevenaar met 1% of minder aangekomen, en toen duurde het even voordat het laden op gang kwam. De supercharger daarvoor ging prima (hogere SoC), terwijl ik daar ook met volle snelheid (warm) heen was gereden.
 
Er schijnt nog een verschil te zijn, afhankelijk van het "type" pack. @Wim S. heeft een "klassieke" 85kWh. Die staan erom bekent direct na de start (ook bij zeer lage SoC), te gaan sprinten. Misschien toch aangepast door software inmiddels?

De "nieuwere" packs zoals de 90, 100 en 75 hebben een meer terughoudend profiel bij lage SoC. Waarbij de 90 packs (anderen eigenlijk ook?) na een aantal DC sessies "gecapt" (op 90-95kW) worden waardoor een sessie gemiddeld 5 minuten langer duurt.
 
Mijn X90 haalt zo’n 110-112 kW aan de SuC. Niet gecapped dus, maar in de 50.000 gereden kilometers heb ik niet heel veel SuC sessies gedaan (schatting 50-70x). Hoger dan 112 kW kan ik me niet herinneren. Wel heb ik het gevoel dat hij de laatste tijd sneller terug gaat naar een lager vermogen. Bij 48% gaat het al omlaag.
 
Heeft iemand al eens navraag gedaan wanneer A'dam weer beschikbaar gaat worden?

oh en kan ik ook ergens locatie tips achterlaten, de vd Valk in Akersloot leent zich prima als locatie in kop NH (al is het alleen maar omdat het precies op mijn route naar huis ligt :) )