Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog even langs gereden bij Leiderdorp (in de omgeving van Bas Neon) nog niks te zien wat ook maar lijkt op de aanleg, reservering of plannen voor een Supercharger station..#helaas

Hopen dat ze snel knopen doorhakken en dat ik zo dichtbij huis (Den Haag Forepark) kan Superchargen!

:D Hoezo disagree? Aangezien ik in Den Haag woon en in AMS werk zou dit een ideale plek zijn..
 
Het "Superchargen bij huis" in plaats van thuis laden wordt door sommigen hier als onethisch gezien,

Ah vandaar! Dank je voor je toelichting..Ik zou ook graag thuis willen laden maar heb geen eigen oprit en gemeente Den Haag wil niet een publieke laadpaal plaatsen aangezien in een straal van 100 meter al een publieke paal is..

Zeker aangezien ik dus vanaf Den Haag naar Amsterdam rij is een onderweg SuperCharger voor mij ideaal.. daar is het volgens mij voor bedoelt toch? :D
 
  • Like
Reactions: HWS
Als je het volledige interview leest kom je dit tegen. Er komt dus een dual connector per Supercharger stall (Type2 /CCS). Daarmee wordt het ook een stuk eenvoudiger om andere EV's toegang te gaan geven.

You’re going to be installing CCS cables across the Supercharger network: when will this process start?

“It’ll start well ahead of [Model 3] deliveries. There’s going to be a significant retrofit, we have a pretty good size network in Europe. The goal is to make sure for all the main travel routes as Model 3 launches that they’ll be able to go anywhere in the Supercharger network. And we’ll continue to aggressively switch from the single connector per post to the dual connectors per post.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Helaas...:(

6C342DD5-E7FD-4263-9731-F5A82BBC25C0.jpeg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL

In Zaltbommel zojuist deze asociale ICE’er tegengekomen!!!! Heb hem direct op zijn gedrag aangesproken ;) (hij is één van de stallen aan het repareren), hij vertelde me dat ze in Badhoevedorp nog wachten op het aankoppelen op het “hoofd” stroomnet oid. Tesla’s kant is helemaal gereed iig
 

Attachments

  • D8C721DB-7367-4626-B4F2-228B21D78D83.jpeg
    D8C721DB-7367-4626-B4F2-228B21D78D83.jpeg
    427.7 KB · Views: 59
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
In Zaltbommel zojuist deze asociale ICE’er tegengekomen!!!! Heb hem direct op zijn gedrag aangesproken ;) (hij is één van de stallen aan het repareren), hij vertelde me dat ze in Badhoevedorp nog wachten op het aankoppelen op het “hoofd” stroomnet oid. Tesla’s kant is helemaal gereed iig
Tja dan moet Liander een kabeltje (zal wel een paar kilootjes koper bevatten) leggen en mijn ervaring is dat dat soms lang kan duren. Ze hebben Badhoevedorp versneld aangelegd vanwege de brand in Amsterdam begreep ik, dus het zou zo maar kunnen dat Liander ook pas kort geleden is betrokken en dan kan het even duren.
Ik laad lekker thuis, hoef ik er niet op te wachten.
 
In Zaltbommel zojuist deze asociale ICE’er tegengekomen!!!! Heb hem direct op zijn gedrag aangesproken ;) (hij is één van de stallen aan het repareren), hij vertelde me dat ze in Badhoevedorp nog wachten op het aankoppelen op het “hoofd” stroomnet oid. Tesla’s kant is helemaal gereed iig

Die foutparkeerders gaan steeds verder om niet op te vallen ;)
 
In Zaltbommel zojuist deze asociale ICE’er tegengekomen!!!! Heb hem direct op zijn gedrag aangesproken ;) (hij is één van de stallen aan het repareren), hij vertelde me dat ze in Badhoevedorp nog wachten op het aankoppelen op het “hoofd” stroomnet oid. Tesla’s kant is helemaal gereed iig
Infrastructure Service....hij was CCS stekkers aan het monteren zeker?
 
  • Funny
Reactions: Basvdpoel
Tja dan moet Liander een kabeltje (zal wel een paar kilootjes koper bevatten) leggen en mijn ervaring is dat dat soms lang kan duren. Ze hebben Badhoevedorp versneld aangelegd vanwege de brand in Amsterdam begreep ik, dus het zou zo maar kunnen dat Liander ook pas kort geleden is betrokken en dan kan het even duren.
Ik laad lekker thuis, hoef ik er niet op te wachten.
Liander heeft behoorlijke capaciteitsproblemen. Onze op een boerendak aangebrachte 278 zonnepanelen kunnen bij goede condities hun stroom niet kwijt. Liander heeft wettelijk 3 maanden de tijd om het op te lossen. Maar ... bij overmacht kan het gerust een jaar duren.
Ik hoop dat dat hier niet het geval zal worden.
 
Liander heeft behoorlijke capaciteitsproblemen. Onze op een boerendak aangebrachte 278 zonnepanelen kunnen bij goede condities hun stroom niet kwijt. Liander heeft wettelijk 3 maanden de tijd om het op te lossen. Maar ... bij overmacht kan het gerust een jaar duren.
Ik hoop dat dat hier niet het geval zal worden.
Zo vlakbij Schiphol? En de chargehubs voor de electrische bussen? Zal niet een enorm groot probleem zijn denk ik.
 
Liander heeft behoorlijke capaciteitsproblemen. Onze op een boerendak aangebrachte 278 zonnepanelen kunnen bij goede condities hun stroom niet kwijt. Liander heeft wettelijk 3 maanden de tijd om het op te lossen. Maar ... bij overmacht kan het gerust een jaar duren.
Ik hoop dat dat hier niet het geval zal worden.
Bekend probleem ook bij de oplevering van huizen lopen ze hier tegen aan, maatje van mij heeft 4 maanden later zijn sleutel gekregen omdat er geen aansluitingen waren. Beetje vergelijkbaar met Badhoevedorp, 99% klaar alleen dat laatste stukje....

Maar jij hebt overcapaciteit Wim.... ik zie kansen.. SuC op je oprit? :D
 
Bekend probleem ook bij de oplevering van huizen lopen ze hier tegen aan, maatje van mij heeft 4 maanden later zijn sleutel gekregen omdat er geen aansluitingen waren. Beetje vergelijkbaar met Badhoevedorp, 99% klaar alleen dat laatste stukje....

Maar jij hebt overcapaciteit Wim.... ik zie kansen.. SuC op je oprit? :D
Die 278 panelen zijn een gezamenlijk postcoderoos project. Wij hebben in de coöperatie daar 37 panelen gekocht die driekwart van ons verbruik opleveren. Daarnaast liggen er nog 8 panelen van 320 Wp op het dak van de carport waaronder de Tesla verblijft. Die 8 panelen leveren net de hoeveelheid elektriciteit voor de Tesla op.
Helaas heb ik dus geen ruimte voor een SuC bij ons op de oprit. Soms zou ik dat wel willen, dan kan ik mooi mijn buurtgenoot wegjagen die oneigenlijk gebruik maakt van 'mijn' SuperCharger :D
 
Die 278 panelen zijn een gezamenlijk postcoderoos project. Wij hebben in de coöperatie daar 37 panelen gekocht die driekwart van ons verbruik opleveren. Daarnaast liggen er nog 8 panelen van 320 Wp op het dak van de carport waaronder de Tesla verblijft. Die 8 panelen leveren net de hoeveelheid elektriciteit voor de Tesla op.
Helaas heb ik dus geen ruimte voor een SuC bij ons op de oprit. Soms zou ik dat wel willen, dan kan ik mooi mijn buurtgenoot wegjagen die oneigenlijk gebruik maakt van 'mijn' SuperCharger :D
Uhhh Wim, jouw Supercharger is dan alleen voor ons bedoelt, toch!? Zelf mag je daar niet opladen want dat is veeeel te dicht bij je huis. Tenminste dat begreep ik uit je eerdere woorden :p