Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
SuC staat ook in de navigatie, ook met beschikbaarheid. De veschikbaarheid is wel actueel maar helaas zijn 14 van de 20 stalls nog niet bereikbaar (parkeerplaats deel afgezet).
Misschien al eerder geconstateerd en gemeld, maar hier goed op letten dus, zal vast snel helemaal open gaan.
Ze hebben blijkbaar een stuk van de parking gesloten omdat ze zeggen dat ze de ruimte morgen nodig hebben. Mijn advies zoveel mogelijk Tesla bellen (020) 365 00 08 optie 0 en melden.
 
Ze hebben blijkbaar een stuk van de parking gesloten omdat ze zeggen dat ze de ruimte morgen nodig hebben. Mijn advies zoveel mogelijk Tesla bellen (020) 365 00 08 optie 0 en melden.

Collega was er net (Badhoevedorp)...die moest betalen toen hij weg wilde (receptioniste was onverbiddelijk) o_O

De blauwe kentekens hebben de weg inmiddels ook gevonden begreep ik.
 
  • Love
  • Informative
Reactions: woes and SpeedyEddy
Laatste twee dagen is SuC Apeldoorn ook volledig bezet rond 16 uur. Omdat ik thuis 1fase 16A laadt moet ik hier wel eens wat bijplussen.
Nb: ik neem aan dat iedereen hier nu zo langzamerhand weet dat je beter (=sneller)aan t eind van je rit kan laden dan s ochtends en nog beter bij thuisladen (door het Ampêrage slim te stellen) te zorgen dat je batterij vlak voor vertrek pas vol genoeg is en niet ergens midden in de nacht? Je hebt daardoor ook in de winter 60 Kw regen bij vertrek. (Geen stippellijntje)
 
Afgelopen woensdag mij zeer verbaasd in SuC Zwolle. Volle bak toen ik arriveerde. Na 5 minuten wachten vertrok iemand en komt ik gaan laden...met volle snelheid wat iets zegt over de auto aan de B-unit. Kwartier geladen en toen had ik voldoende om naar Den Haag verder te rijden. In de tussentijd was echter geen enkele Tesla vertrokken??? Wel nieuwe wachtenden bijgekomen. Ik kon in ieder geval mijn plek weer afstaan aan de volgende wachtende. Ik vind het merkwaardig en heb het niet eerder zo meegemaakt.
 
Lijkt mij dat dit niet geautomatiseerd gaat maar dat de receptionist de slagboom voor je open doet.
Personeel te veel ?
Verborgen werkeloosheid ?
Bullshitjobs ?
Het lijkt me meer voor de hand liggen dat ze inderdaad auto's die minder dan 2 uur ofzo binnen zijn geweest automatisch uit laten rijden.
Maar het idee dat we als Tesla's een speciale behandeling krijgen spreekt me toch meer aan :)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Michel3 and STLL
Uiteraard worden de idle fees netjes doorbelast aan hun klanten, mag ik aannemen. :D

Die idle-fees zijn onzin, dat werkt niet. Het is echt heel eenvoudig om de auto zo in te stellen dat je nooit idle-fees krijgt. Voor ik weer iedereen over mij heen krijg: Ik kom misschien 3 of 4x per jaar bij een Supercharger. Van mij zul je geen last hebben :)

Willen ze hier echt wat aan doen dan moeten ze een max. laadtijd instellen, maar dat is weer lastig omdat je soms wel echt naar 100% moet voor roadtrips (op vakantie naar Tsjechie 1x gehad) en dan duurt laden gewoon erg lang.
 
Idle-fees werken prima - maar niet in alle gevallen. Gratis superchargen zorgt er voor dat mensen dat als hun standaard-lader gaan zien - maar niet alle mensen. (Veel) Nederlanders kopen een auto van een ton, maar gaan twintig minuten op een parkeerterrein in hun auto zitten wachten om "lekker" 10 euro te besparen. Badhoevedorp kost je bijna een euro per minuut als je bij drukte je auto laat staan. Reken maar dat mensen daar voor naar buiten komen. Niet allemaal - maar wel veel. Overigens - ook mensen die ]bij die consultancybedrijven werken.. Hoe kleiner de uitgaven, hoe meer gezeik er vaak over is .. en daar hebben ze gewoon geen zin in.
IMG_5505 (1).jpg
 
  • Like
Reactions: Michel3
Afgelopen woensdag mij zeer verbaasd in SuC Zwolle. Volle bak toen ik arriveerde. Na 5 minuten wachten vertrok iemand en komt ik gaan laden...met volle snelheid wat iets zegt over de auto aan de B-unit. Kwartier geladen en toen had ik voldoende om naar Den Haag verder te rijden. In de tussentijd was echter geen enkele Tesla vertrokken??? Wel nieuwe wachtenden bijgekomen. Ik kon in ieder geval mijn plek weer afstaan aan de volgende wachtende. Ik vind het merkwaardig en heb het niet eerder zo meegemaakt.
In Apeldoorn nu twee keer exact hetzelfde meegemaakt. Binnen 15/20 minuten weer weg als eerste of tweede. (NB bij lange ritten de volgende dag MOET ik wel superchargen, thuis aan één fase ladend (laatste keer dat ik dat erbij zet))
 
Als ik naar een SuC ga dan ga ik er altijd lekker voor zitten tenzij ik haast heb. Bij het laatste blijf ik ook gewoon in de auto zitten.

Of ik nou 30 of 60 minuten moet wachten ik zorg dat m'n wachttijd comfortabel verloopt met een snackje en een aantal kopjes koffie en zorg dat ik iets te doen heb. Maar 30 minuten wachten is irritant want dan kun je eigenlijk niets serieus doen.

Als ik dan al moet wachten zet ik per definitie m'n SoC op maximaal, gok ongeveer hoelang m'n minimale SoC bereikt zal worden en ga aan het werk. Zodra m'n SoC bereikt is ga ik beginnen met afronden en dat is soms 2 minuten en soms 20. Chargen loopt dus gewoon door en zodra ik bij de auto dan heb ik altijd een hogere SoC dan ik nodig heb.

Dit is nou eenmaal het model dat Tesla heeft gekozen door SuC's bij slome hotels te plaatsen met op sommige plekken ook nog een wandeling door het gehele hotel, de hele parkeerplaats om weer bij je auto te komen.

Zeker nu met dit weer valt de laadtijd gewoon tegen. Ook al rijd je ritten van 50+ kilometer.

Wat Tesla zou moeten doen is bij SuC's ook destination chargers plaatsen. Sommige mensen willen nou eenmaal naar een 90-100% SoC maar houden dan wel vanaf 75% SoC onnodig lang de SuC bezet. Met een 17/22kW destination chargers zou je wellicht een stukje daarvan kunnen offloaden.

Kan niet wachten tot FSD straks bij SuC's op de private parkings zou gaan werken. Ook al is het druk, je parkeert je auto en gaat naar binnen. FSD zorgt ervoor dat jouw auto met een SoC die je nodig hebt gaat laden en als je je rit nog niet verder maakt de auto zich parkeert. Zodra je klaar bent de auto zichzelf voor gaat rijden en je instapt. Zeker nu nog toekomstmuziek maar dat zou toch echt een goede feature zijn. Eerst maar eens kijken wanneer Elon (Time) z'n Advanced Summon daadwerkelijk zal releasen en of het voor Europeanen eindelijk eens iets is wat voor ons ook bruikbaar zal zijn......
 
  • Like
Reactions: Michel3
Wat Tesla zou moeten doen is bij SuC's ook destination chargers plaatsen. Sommige mensen willen nou eenmaal naar een 90-100% SoC maar houden dan wel vanaf 75% SoC onnodig lang de SuC bezet. Met een 17/22kW destination chargers zou je wellicht een stukje daarvan kunnen offloaden.

Ik vind niet dat we de oplossing voor het sneue gedrag van een deel van de Tesla rijders bij Tesla moeten leggen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Als ik naar een SuC ga dan ga ik er altijd lekker voor zitten tenzij ik haast heb. Bij het laatste blijf ik ook gewoon in de auto zitten.

Of ik nou 30 of 60 minuten moet wachten ik zorg dat m'n wachttijd comfortabel verloopt met een snackje en een aantal kopjes koffie en zorg dat ik iets te doen heb. Maar 30 minuten wachten is irritant want dan kun je eigenlijk niets serieus doen.

Als ik dan al moet wachten zet ik per definitie m'n SoC op maximaal, gok ongeveer hoelang m'n minimale SoC bereikt zal worden en ga aan het werk. Zodra m'n SoC bereikt is ga ik beginnen met afronden en dat is soms 2 minuten en soms 20. Chargen loopt dus gewoon door en zodra ik bij de auto dan heb ik altijd een hogere SoC dan ik nodig heb.

Dit is nou eenmaal het model dat Tesla heeft gekozen door SuC's bij slome hotels te plaatsen met op sommige plekken ook nog een wandeling door het gehele hotel, de hele parkeerplaats om weer bij je auto te komen.

Zeker nu met dit weer valt de laadtijd gewoon tegen. Ook al rijd je ritten van 50+ kilometer.

Wat Tesla zou moeten doen is bij SuC's ook destination chargers plaatsen. Sommige mensen willen nou eenmaal naar een 90-100% SoC maar houden dan wel vanaf 75% SoC onnodig lang de SuC bezet. Met een 17/22kW destination chargers zou je wellicht een stukje daarvan kunnen offloaden.

Kan niet wachten tot FSD straks bij SuC's op de private parkings zou gaan werken. Ook al is het druk, je parkeert je auto en gaat naar binnen. FSD zorgt ervoor dat jouw auto met een SoC die je nodig hebt gaat laden en als je je rit nog niet verder maakt de auto zich parkeert. Zodra je klaar bent de auto zichzelf voor gaat rijden en je instapt. Zeker nu nog toekomstmuziek maar dat zou toch echt een goede feature zijn. Eerst maar eens kijken wanneer Elon (Time) z'n Advanced Summon daadwerkelijk zal releasen en of het voor Europeanen eindelijk eens iets is wat voor ons ook bruikbaar zal zijn......

Alleen nog een kleine aapje dat de kabel uit je auto haalt... ;)

En als ik het goed begrijp neem je dus bij 60 minuten de idle fee voor lief? Die gaat toch vanaf 40 minuten lopen? Of althans dat is de bedoeling.
 
Ik vind niet dat we de oplossing voor het sneue gedrag van een deel van de Tesla rijders bij Tesla moeten leggen.

Uhm, tot een 100% SoC is toch niet sneu? Wat als je dat nou wilt om gewoon de volgende 2 of 3 SuC's op je route over te slaan omdat je een hekel hebt aan kleine stops?

Verschillende rijders met verschillende behoeftes. Het probleem is gewoon dat vanaf een SuC van 70% de snelheid in stort en er te weinig stalls zijn. Dat is naar mijn bescheiden mening niet het probleem van de Tesla rijder.

Vooralsnog wil *niemand* wachten en gelukkig de meesten ook niet naar een SuC rijden om gratizz te laden. Ja, er zijn incidenten van sommigen die wel lekker gratis willen laden maar denk dat dit echt een druppel op een gloeiende plaat is.
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
En als ik het goed begrijp neem je dus bij 60 minuten de idle fee voor lief? Die gaat toch vanaf 40 minuten lopen? Of althans dat is de bedoeling.

Welke Idle fee? Zolang ik laad is er geen idle fee en als ik mijn 100D in deze kou volledig ga laden dan sta ik er gewoon 75 tot 90 minuten van een paar procent tot 90-95%.

De idle fee gaat lopen zodra je niet meer laad met 2 tarieven. Laag tarief als er minder dan 50% beschikbaar zijn en een hoog tarief als er geen stalls beschikbaar zijn. Dus eigenlijk zijn er 3 tarieven: geen, laag (0.40/m) en hoog (0.80/m).

'Idle Fee'