Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Emsbüren lekker snel

52354E07-7298-4F6C-BEC6-EE906093D62F.jpeg
 
  • Like
Reactions: Frabeb
Ik haal sinds september met mijn S75 geen supercharger snelheden meer boven de 86kW. Mijn maximum ooit is 99kW geweest (dat is normaal bij de 75kWh accu). Ook na anderhalf uur rijden kom ik er niet meer boven. Ik ben dus bang dat ik nu permanent gelimiteerd ben (https://electrek.co/2017/05/07/tesla-limits-supercharging-speed-number-charges/). Meer mensen hier ervaring mee? De auto is pas een jaar oud.
 
Ik haal sinds september met mijn S75 geen supercharger snelheden meer boven de 86kW. Mijn maximum ooit is 99kW geweest (dat is normaal bij de 75kWh accu). Ook na anderhalf uur rijden kom ik er niet meer boven. Ik ben dus bang dat ik nu permanent gelimiteerd ben (Tesla explains why it limits Supercharging speed after high numbers of DC charges). Meer mensen hier ervaring mee? De auto is pas een jaar oud.

Wij hebben dat ook. Onze X90D kon eerst tot 112kw gaan en nu tot 96kw. Ik heb ergens gelezen dat dat na 200 keer superchargen zou zijn en bij ons kan dat wel kloppen. Een jaar lang aan 1x per week lijkt me te snel. Heb je misschien een demo model gekocht?
 
Wij hebben dat ook. Onze X90D kon eerst tot 112kw gaan en nu tot 96kw. Ik heb ergens gelezen dat dat na 200 keer superchargen zou zijn en bij ons kan dat wel kloppen. Een jaar lang aan 1x per week lijkt me te snel. Heb je misschien een demo model gekocht?

200 is minder dan wat in het artikel staat: “He said that he accumulated 6,685.603 kWh of DC fast charges during 245 total charge ups on CHAdeMO only – and he estimates that he used Superchargers on “50 to 60 occasions” on top of that.”.
 
200 is minder dan wat in het artikel staat: “He said that he accumulated 6,685.603 kWh of DC fast charges during 245 total charge ups on CHAdeMO only – and he estimates that he used Superchargers on “50 to 60 occasions” on top of that.”.

Dus het zou ongeveer 300 keer moeten zijn? Ik dacht ergens 200 keer gelezen te hebben, maar 300 zou ook kunnen. Wij hebben een model X die veel verbruikt, doen veel km's, kunnen thuis niet laden en houden niet van lang laden, dus gaan we vaker kort superchargen, dus ik heb er geen exact idee van hoeveel supercharger beurten het waren voordat de beperking begon.
 
Maar wat voor nut heeft het om de laadsnelheid te beperken na 200-300 keer superchargen? Dan sta je nog langer aan de stall, met tot gevolg langere wachtrijen, frustraties, etc. bij collega Teslarijders (m/v/o).
(Misschien snappen ze in de US niet dat wij in NL vinden dat als je ergens voor hebt betaald, je dan het uiterste eruit probeert te persen, zoals bij all-you-can-eat buffetten, aan de bar van je all-inclusive vakantie, bedenk zelf maar verder wat voorbeelden, onder motto “halfvol is niet vol”)