Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, gisteren 17 december weer hetzelfde euvel in Drachten. Buurvrouw die aan het laden was zakte terug naar 70 km per uur. Ik stond vervolgens als enige aan de laders beneden en kon laden maximaal 160 km per uur. Laders boven werken iets beter, daar is het eenmaal gelukt snel te laden en eerder toen ik daar in september was maximaal 30kw en nee, geen buurman die de stroom pakte. Tesla zal wel denken, die uithoek laat de mensen maar wat langer in de Van de Valk zitten goed voor de omzet.
:p
 
Ik begin me serieus af te vragen of ze niet slimmer alle huidige Model S eigenaren een gratis adaptertje hadden kunnen toesturen en vervolgens alle superchargers ombouwen met een enkele CCS kabel? Ik kan me niet voorstellen dat de extra elektronica die aan de stall toegevoegd moet worden (die contactor) goedkoper is dan het adaptertje. Hij zag er erg klein uit, zeker niet zoals de Chademo adapter. Gewoon een opzetstukje.
De communicatiecontroller in de auto wordt vervangen zodat deze naast SuC ook native CCS kan communiceren.
Dat is ook de enige manier waarop ze die adapter zo klein kunnen houden.
De meeste kosten zitten dus in de aanpassing in de auto.
 
Eindhoven is degraded, bij aankomst dit: 41D5DB10-4284-4F4B-982B-41E297163EE1.jpeg

8 palen volgens mij, straks even kijken. Nu eerst wat sushi naar binnen schuiven hier bij Ozzo
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Nou, gisteren 17 december weer hetzelfde euvel in Drachten. Buurvrouw die aan het laden was zakte terug naar 70 km per uur. Ik stond vervolgens als enige aan de laders beneden en kon laden maximaal 160 km per uur. Laders boven werken iets beter, daar is het eenmaal gelukt snel te laden en eerder toen ik daar in september was maximaal 30kw en nee, geen buurman die de stroom pakte. Tesla zal wel denken, die uithoek laat de mensen maar wat langer in de Van de Valk zitten goed voor de omzet.
Op je T klikken op het middenscherm, dan rechtsonder op het telefoonnummer voor mobiele support tikken en dan in het telefoonmenu kan je optie 3 kiezen om problemen bij superchargers te melden. Ik had afgelopen maandag heel snel iemand aan de lijn. Ik weet niet of ze vanop afstand het euvel kunnen repareren, maar je kan het tenminste al melden zodat het op hun radar staat ter reparatie.
 
Ik moet wel zeggen dat ze de afgelopen dagen de SuC's aardig aan het aanpakken zijn. Met deze snelheid heeft elke SuC in NL straks voor eind januari een aantal CCS stalls. Als er vanaf februari echt een stortvloed aan M3 komen dan mogen ze ook het aantal SuC's wel uitbreiden. Die met target opening 2018 zie ik voorlopig nog niet open gaan...